A Senua’s Saga: Hellblade 2 fejlesztői válaszoltak a mesterséges intelligencia szinkronjával kapcsolatos aggályokra

A Senua’s Saga: Hellblade 2 fejlesztője reagált egy olyan nyiltan hangoztatott kritikára, amely szerint „AI voice acting” technológiát használnak.

 

A hangszínészetet gyakran tartják nehéz területnek, ahová nehéz betörni, de a GLHF ügyvezető szerkesztője, Kirk McKeand által írt új jelentés szerint az új AI-innovációk hamarosan teljesen kiválthatják az emberi szinkronszínészeket. A cikk felsorolja a Neon Giant és a Ninja Theory fejlesztőstúdiókat – a 2021-es The Ascent és a 2017-es Hellblade: Senua’s Sacrifice mögött álló csapatokat – mint két olyan kiemelkedő stúdiót, amelyek már a gyakorlatban is megvalósították ezt. Ennek fényében a Ninja Theory gyorsan a Twitteren tisztázta álláspontját a mesterséges szinkronszínészettel kapcsolatban.

ImAlwaysBoyo Twitter-felhasználó kérdésére adott válaszában a Ninja Theory azt állította, hogy bár a múltban már alkalmaztak mesterséges hangszínészetet, azt mindig csak a fejlesztési ciklus korai szakaszában, helyettestként használták. A mesterségesen megszólaltatott párbeszédsorokat a fejlesztő szerint később valódi szinkronszínészek valódi előadására cserélik. A Ninja Theory-t régóta a videojáték-fejlesztés példaképének tartják, és sok rajongó örömmel látja majd, hogy a szinkronszínészetet illetően nem tervezik a spórolást.

Úgy tűnik, hogy a Twitteren a válaszadókat megnyugtatta a magyarázat, és a Ninja Theory átláthatósága jó előjel a közelgő Senua’s Saga: Hellblade 2 számára. A régóta várt folytatás, amelyet először 2019-ben ugratott meg az új cím, valószínűleg a Hellblade: Senua’s Sacrfice mélyen személyes és intim történetére fog építeni, de ezt csak szenvedélyes, komoly és meggyőző szinkronszínészi játékkal lehet hatékonyan megvalósítani.

Ez nem jelenti azt, hogy a szóban forgó hangszínész algoritmusok ne lennének meglepően élethűek; a szóban forgó technológia az úttörő Altered cégtől származik, és a nyilvánosan elérhetővé tett demók alapján a technológia képes meglepően gördülékeny mintákat összerakni. Feltételezhető, hogy az elkövetkező években a stúdiók képesek lesznek alkalmazni ezt a technológiát arra, hogy változatos hangokat vigyenek be a játékokba, ha valami ilyesmi egyébként nem férne bele egy kisebb költségvetésbe, de az NPC hangok diverzifikálására is felhasználható lesz olyan rendkívül széleskörű játékokban, mint például a hamarosan megjelenő The Elder Scrolls 6-ban.

Az eddig látottak alapján a Senua’s Saga: Hellblade 2 a videojátékok látványvilágának élvonalához közelinek tűnik, és joggal várhatjuk, hogy a Ninja Theory más tekintetben is újítani fog. A hangjáték azonban szerves részét képezi a prezentációnak, és bármennyire is izgalmas kilátás lehet a mesterséges intelligenciával működő hangjáték, ezt tényleg csak bizonyos keretek között szabadna alkalmazni.

Forrás GameRant

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu