A Netflix a nemrégiben felvásárolt fejlesztőihez csatlakozva egy belső játékstúdió létrehozásával megvetni készül a lábát a videójáték-iparban.
A Netflix terjeszkedik, és bejelentette, hogy belső játékstúdiót alapít, amely a videójáték-iparban történő jelenlétét irányítja majd. Bár a média terén elsősorban a tévéműsorokra és filmekre koncentrál, a streaming-szolgáltató olyan videójáték-kiadókkal való együttműködései, mint a CD Projekt Red és a Riot, a rendkívül népszerű és a kritikusok által is elismert Arcane és Cyberpunk: Edgerunners című sorozatokat eredményezték.
Mindkét tévéműsor óriási áldás volt az adott játékoknak, amelyekhez kapcsolódtak – az Edgerunners a Cyberpunk 2077 legnagyobb játékos-csúcsát produkálta a megjelenés óta!
Amir Rahimi, a Netflix játékstúdióinak alelnöke bejelentette, hogy az új ág központja a finnországi Helsinkiben található – Marko Lastikka stúdióigazgató irányításával. Rahimi elmondta továbbá, hogy a videójáték-iparban való megjelenésüknek egyik vezérelve a monetizáció, a hirdetések és az alkalmazáson belüli vásárlások hiánya lesz. A stúdió eredeti játékokat készítene a szolgáltató által az évek során kialakított sokszínű közönség számára.
Ez a belső stúdió a semmiből épülne fel, és a Next Games, a Night School Studio és a Boss Fight Entertainment mellett a Netflix videójáték-ágazatának magját alkotná. A vállalat már korábban, tavaly felvásárolta a Night School Studiót, az Oxenfree című indie-siker fejlesztőit, míg a Next Games és a Boss Fight Entertainment idén áprilisban került a cég tulajdonába.
Nyilvánvaló volt, hogy a Netflix Games nagy bejelentésre készül, amikor a stúdiófelvásárlások sora elkezdett gördülni, de még évekbe telhet, mire a fogyasztók láthatják ennek a munkának a gyümölcsét.
Egy videójáték fejlesztése bármilyen ambiciózus léptékben, még egy jól felszerelt stúdióval sem kis feladat. Várható, hogy a stúdió működésének első két évében a megfelelő projektek zöld utat kapnak, és erős alapot kell teremteni ezeknek az interaktív élményeknek.
Bár várhatóan az eredeti játékok fejlesztése (esetleg a szellemi tulajdonaihoz kapcsolódóan) lenne a Netflix Games elsődleges fókusza a jövőben, fontos megjegyezni, hogy a Stranger Things játékokon keresztül már belekóstoltak a videójáték-streaming birodalmába is. Meglátjuk, hogy az előfizetés árát befolyásolja-e majd ez a fejlemény.
Forrás: Netflix