Még nem tiszta, hogy a Sony más régiókban is hasonló megközelítéssel él, de az már biztos, hogy a japán játékosoknál már kicsapta a biztosítékot a hűségprogram…
Tegnap már részletesen beszámoltunk a PlayStation Starsról, így most arra koncentrálnánk, hogy a japán játékosok (itt, illetve Ázsiában tegnap indult el) nemtetszésüknek adtak hangot. A hűségprogram négy szintből áll, és a negyedik szint (ami négy, teljes árú PlayStation Store-on vásárolt játék és 128 ritka trófea megnyitása után érhető el) egy erre emlékező gyűjthető tárgyat ad, továbbá egy ígéretet: a PlayStation ügyfélszolgálatának felkeresésekor a chatelők között a legnagyobb prioritás jár a négyes szintűeknek, azaz „a sorbanállás” kimarad nekik!
Egy japán website, az Automaton kiemelte ezt a Twitteren, és az ottani közönségből többen is elítélően reagáltak a Sony lépésére. A legtöbben egyetértenek abban, hogy a jó ügyfélszolgálatnak általánosnak kellene lennie, nem pedig fizetősnek (hiszen minimum 320 euró, azaz több mint 130 ezer forint kell a négy játékhoz!). Van, aki szerint egyenlően kellene bánni mindenkivel, mert van, aki csak néhány játékot játszik, másnak meg nincs ideje vagy pénze erre, más pedig az új játékosok felé tolná el „az üfsz-eseket”: erősen logikai bukfenc ez a húzás a Sony-tól, mert minél többet játszunk, nagyobb eséllyel lépünk feljebb a PlayStation Starsban a jobb ügyfélszolgálati élményhez, de így kevésbé lesz szükségünk rájuk
Van, aki a játékidőre tervezné a szinteket, nem pedig a költött pénzre, és olyan felvetés volt, hogy nem kéne arrébb dobni azon játékosokat, akik például csak a Final Fantasy XVI miatt szereznének egy PlayStation 5-öt. Egy másik felvetés pedig arra mutat, hogy a hűségprogramnak a PlayStation 4 alatt kellett volna elindulnia, mert így a hardcore rajongóknak biztosítani lehetett volna egy PlayStation 5-öt annak 2020-as megjelenésekor a hűségükért cserébe, és így a skalpolók nem tettek volna ennyire keresztbe az áremelésre kényszerült Sony-nak.
Ha Európában és a tengerentúl is ugyanezt a megközelítést alkalmazza a Sony, ki fogja húzni a gyufát. Ezt így, bátran ki merjük jelenteni.
Forrás: VGC