Session: Skate Sim – Kemény deszkázás

TESZT – A Session: Skate Sim nem azt kínálja, amit a Tony Hawk-játékok, így aki perceken át tartó, több millió pontos kombókat szeretne csinálni, azt itt nem fog. Ez a játék ugyanis az Electronic Arts Skate-sorozatához hasonlóan keményebb szimulációt kínál. Ebből adódóan a realizmus és a nem egyszerű játékmenet vár a játékosra, és emiatt helyén kell a terméket is kezelni.

 

 

A gördeszkásoktól és -nak készült. A két analóg karos irányítás az ultrarealisztikus élmény érdekében hűen reprodukálja a lábadat a gördeszkán. Próbáld ki a valódi ikonikus gördeszkás helyeket, szabd testre a deszkásodat és felszerelésedet a legnépszerűbb márkák termékeivel.

 

 

Kickflip

 

A játék első indításakor rövid időn belül tutorialt kapunk. Ez kelleni fog, és nem lesz elég ennyi. Az előző bekezdés nem véletlenül említi a két analóg kart, mert ezek lesznek a játékban a lábaink, és pontosan kell mozgítnunk őket, különben a például a Tony Hawk’s Pro Skaterekben (innentől csak THPS) egyszerűen kivitelezhető trükkök itt nem fognak menni. A PlayStation 5-ön a haptikus visszajelzés nem nagyon van jelen, de azért az furcsa, ahogy a ravaszokkal mozgatjuk a deszkásunkat. Ez a kezelés teljesen szokatlan, és idő kell ahhoz, hogy megszokjuk. Mindegy, hogy a THPS-t vagy a Skate-et játszottuk régebben. Ne nagyon számítsunk fél- és negyedcsövekre (utóbbit magyarul rámpának is lehetne mondani), mert a Session: Skate Sim főleg utcai deszkázásra lett kitalálva. Itt ki kell ismét emelni, hogy ehhez türelem kell. Eleinte a realizmus miatt gyakran lesz pofára esés a vége, de ahogy belejövünk, úgy fog menni például azon a lépcsőkorláton való lecsúszás, hogy azt öröm lesz nézni, pláne átélni.

Kicsit azért finomhangolhatjuk a lehetőségeinket: szorosabbra vehetjük a deszkánk fordulékonyságát, miképp balanszoljuk a tömegünket a kezelésben, ilyesmi. Amikor a játék címében ott van, hogy Skate Sim, az direkt van, mivel a Session komolyan szimuláció kíván lenni. Ebben az elképzelésben az alapok rendben vannak, ámbátor a körítés (mint oly sokszor) ezúttal is lerontja az összképet. A THPS-ekkel szemben itt nem az van, hogy kapunk egy küldetéslistát, és teljesítsük, hanem egy nagy nyíít világban kell a deszkásokat megkeresni, hogy a kéréseiket megvalósíthassuk (úgyhogy ez kissé olyan, mint mondjuk a THPS4 volt, igaz, ott volt egy menü, ahonnan bármikor elindíthattuk az általunk kívánt küldetést). Nem, nem fogják elmondani, hogy a trükköt ezzel és ezzel a gombbal oldjuk meg, hanem szó szerint elmagyarázza, hogy például a deszkánk megforgatása során vegyük előrébb a lábunkat. Ezzel pedig nem lesz egyszerű dolgunk, ugyanis bár a magyarázat tiszta (ennél hitelesebben nem tudták volna elmondani), nagyon is a mélyvíz példája áll fenn.

 

 

Heelflip

 

A küldetéseknél az a baj, hogy egyszer elmondják, hogy mi a feladat, de aztán az információ huss, eltűnik. A deszkások talán egy rövid videóban meg is mutathatnák, hogy a trükköt hogyan valósítsuk meg, ugyanis a Session: Skate Simben nem kevesebb mint nyolc trükklista van (pl. a nollie és switch tartás is eltérő listát ad), és ezt böngészni hangulatromboló. Persze, a realizmus volt célul kitűzve, de a türelemmel nem nagyon rendelkező játékosok egy idő után a kontrollert szorongatva már káromkodni fognak, mert a Session semmilyen segítséget nem fog adni, és még csak pontverseny sem lesz, mert nincsen pontozás. Helyette a való világ vár:

Los Angeles, San Francisco és New York lett alapul véve, és biztosan feltűnő lesz az élet hiánya. Halott a táj. Sehol egy autó. A gyalogosok meg feleslegesek így… így azokat is érdemes minimalizálni, mert így tényleg a gördeszkázáson lesz a hangsúly. Ha lassan elsajátítjuk a szükséges mozdulatokat és megközelítést, akkor lehet majd több márkás pólót venni, mert karakterünk testreszabása nem olyan kiterjedt. A pénzből lehet több objektumot is venni a deszkázáshoz. Csövek, kis rámpák, ilyesmi, de nem biztos, hogy erre úgy en bloc szükség van. Plusznak ott van, de nem nagyon tűnik obligát vásárlásnak ez. Az audiovizualitásról pedig annyit, hogy grafikailag átlagos, zeneileg pedig a divatzenéket nélkülözve igazán jó eredményt mutathat fel.

 

 

360° flip

 

A Session: Skate Sim megérdemel egy hétfelest. Kissé merész a pontszám, és be lehet ismerni, hogy a Skate realizmusához és a THPS árkádos jellegéhez közel sincs, de egy kis csapat fejlesztette nem sok segítséggel. Aki deszkás játékot keres, ajánlott… ha türelmes. Ez kiemelten fontos: ha sokszori bukás után feladjuk, akkor a játék nem fog kibontakozni, mert ki tud. A baj csak annyi, hogy a prezentáció nagyon is száraznak hat, és nem ad sok mozgásteret (és segítséget). Valamelyest egy vákuumban van az élet hiánya miatt, de aki kitartó, nagyon bele fog lendülni. Rétegjáték lesz, de ennek megfelelően az értékelése is így lett bekalibrálva. Ezek után hatalmas kérdés az, hogy az Electronic Arts a free-to-play skate.-tel (ez nem nemecsekernős elírás, tényleg így írják a nevét) miképp tud visszavágni. A realizmusban a Session feladta a leckét, így ennek lepipálása a játékosoknak jó lesz…

-V-

Pro:

+ Nagyon magas szintre emelt realizmus
+ Tetszetős, változatos soundtrack
+ Jól esik, ha már sikerrel vesszük a kihívásokat…

Kontra:

– …de addig el kell jutni
– Nagyon halott a játék világa
– A küldetések kidolgozottsága és kivitelezése gyenge


Kiadó: Nacon

Fejlesztő: Crea-ture

Stílus: gördeszka-szimulátor

Megjelenés: 2022. szeptember 22.

Session: Skate Sim

Játékmenet - 8.2
Grafika - 6.3
Fizika - 9.3
Zene/hangok - 8.7
Hangulat - 5

7.5

A Session: Skate Sim megérdemel egy hétfelest. Kissé merész a pontszám, és be lehet ismerni, hogy a Skate realizmusához és a THPS árkádos jellegéhez közel sincs, de egy kis csapat fejlesztette nem sok segítséggel. Aki deszkás játékot keres, ajánlott... ha türelmes. Ez kiemelten fontos: ha sokszori bukás után feladjuk, akkor a játék nem fog kibontakozni, mert ki tud. A baj csak annyi, hogy a prezentáció nagyon is száraznak hat, és nem ad sok mozgásteret (és segítséget). Valamelyest egy vákuumban van az élet hiánya miatt, de aki kitartó, nagyon bele fog lendülni. Rétegjáték lesz, de ennek megfelelően az értékelése is így lett bekalibrálva. Ezek után hatalmas kérdés az, hogy az Electronic Arts a free-to-play skate.-tel (ez nem nemecsekernős elírás, tényleg így írják a nevét) miképp tud visszavágni. A realizmusban a Session feladta a leckét, így ennek lepipálása a játékosoknak jó lesz...

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu