Ahogy közeledünk a Modern Warfare 2 megjelenése és a Call of Duty 2.0 bevezetése felé, néhány kérdés továbbra is megválaszolatlan marad a Call of Duty jövőjét illetően.
A Sledgehammer Games célja, hogy eltávolodjon a világháborús lövöldözős játékoktól, és helyette visszatérjen a jövő csataterére, bevezetve az Advanced Warfare korszakát az immár egységesített IW 9.0 motoron.
A Call of Duty: Vanguard megjelenése előtt a Sledgehammer narratív csapata eredetileg arra vágyott, hogy tovább fedezzék fel a világot, és több folytatást készítsenek a Vanguard szereplőgárdáját fejlesztve. Mivel azonban a Vanguard elmaradt a várakozásoktól, a Sledgehammer újra a kiindulóponton találta magát: egy új ötletet kellett kidolgozniuk, és a vezetők számára kellett valami koncepcióval elkészíteniük, hogy zöld utat kapjanak.
A Sledgehammer az Advanced Warfare témáját hozta az asztalra, a korabeli sikertől, a bakancsos harcoktól való eltávolodástól, visszatérve egy gyorsabb tempójú sci-fi shooterhez, amely ismét az Advanced Warfare őrült mozgásérzékére koncentrál. Tekintettel az Infinite Warfare 2016-os fogadtatására, a franchise néhány rajongóját szkeptikussá teheti.
A három fővonalbeli fejlesztő között úgy tűnik, hogy fejlődtek, és elkülönültek a saját résükbe a beállításokkal. Ahogy a Warzone tovább öregszik, úgy a stratégiák is friss élményeket hoznak a játéktérre, ami magában foglalhatja a Battle Royale formula saját futurisztikus csavarját.
A Sledgehammer Advanced Warfare folytatását 2025-re időzítették, mindössze egy évvel a Treyarch prémium címe után.