Félgenerációs PlayStation 5/Xbox Series frissítésre kell felkészülnünk?

A pletykák szerint az AAA stúdiók hamarosan erősebb fejlesztőkészleteken dolgozhatnak, és ez „az utcai” hardver módosításának hírnöke lehet.

 

Az előző konzolgenerációban láttuk először, hogy a Sony és a Microsoft is erősebb konzolt adott ki 3-4 évvel az eredeti PlayStation 4 és Xbox One megjelenése után. Ebből született a PlayStation 4 Pro (ami checkerboard rendereléssel, vagy natív 1440p felbontásból felskálázva futtatta a játékokat 4K-n), illetve az Xbox One X. A PlayStation 5 és az Xbox Series megjelenése után viszont nem hittük volna, hogy a történelem megismételné önmagát, hiszen néhány éve Albert Penello, aki korábban az Xbox egyik vezetője volt, nem látta szükségesnek, hogy lépést tartsanak a nagyobb felbontású kijelzőkkel:

„Lehet, hogy egyszerűen kevésbé szükséges. A 4K felbontás a PC-k és a tévék mainstream felbontásává vált, az alapkonzolokat pedig úgy tervezték, hogy 1080p (vagy annál kisebb) videókimenetet adjanak. Ha van egy olyan készüléked, amely 4x nagyobb teljesítményt igényel *csak* a 4x pixel meghajtásához, akkor a teljes teljesítményt csak a felbontás meghajtása emészti fel. Szerintem nem valószínű, hogy a 8K felbontású TV-k úgy terjedenek el mint a 4K-sok. Sokkal valószínűbb, hogy az NITS (a jobb HDR-hez), vagy a képkockasebesség javulását fogjuk látni, hogy a TV-ken 60 FPS-nél nagyobb frame rate-et támogassanak. A következő generációs CPU-knak és GPU-knak könnyedén támogatniuk kell a magasabb frame rate-et és a szélesebb színeket. A félgenerációs frissítések tehát nem csak pénzügyileg és technikailag kevésbé életképesek, de valószínűleg kevésbé is szükségesek ahhoz, hogy lépést tartsanak a megjelenítési technológiákkal,” mondta Penello.

Idén már írtunk arról, hogy a TCL Technology, egy neves kijelzőpaneleket gyártó cég nyíltan kimondta, hogy 2023-ban vagy 2024-ben jön a félgenerációs frissítés, amit akkor joggal gondolhattunk egy piaci becslésnek, és most a Rockstar Games kapcsán már szivárogtató (törölt Red Dead Redemption és Grand Theft Auto IV remasterek, miután a Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition fogadtatása rossz volt; ezt aztán a Kotaku is megerősítette) Tez2 írt a GTA Forumson: szerinte a legtöbb AAA stúdió a félgenerációs konzolfrissítések fejlesztőkészletét vagy idén, vagy 2023 elején megkapják, és hozzátette, hogy ez nem találgatás a részéről, hanem valós információkkal rendelkezve állítja ezt.

Esélyes, hogy a Sony és a Microsoft is egyedi GPU-t használ az erősebb konzolban, és mivel az AMD november 3-án tervezi leleplezi az RDNA 3 architektúrát (5nm, újratervezett számítási egység, optimalizált grafikai pipeline, újgenerációs AMD Infinity gyorsítótár, továbbfejlesztett sugárkövetési/ray tracing képességek és adaptív energiagazdálkodás, >50% teljesítmény/watt arány az RDNA 2-höz képest…), fix, hogy a két cég erre építve tervez, ugyanis a jelenlegi konzolok is AMD-alapúak… de persze ez még nem hivatalos.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu