A pletykák szerint az AAA stúdiók hamarosan erősebb fejlesztőkészleteken dolgozhatnak, és ez „az utcai” hardver módosításának hírnöke lehet.
Az előző konzolgenerációban láttuk először, hogy a Sony és a Microsoft is erősebb konzolt adott ki 3-4 évvel az eredeti PlayStation 4 és Xbox One megjelenése után. Ebből született a PlayStation 4 Pro (ami checkerboard rendereléssel, vagy natív 1440p felbontásból felskálázva futtatta a játékokat 4K-n), illetve az Xbox One X. A PlayStation 5 és az Xbox Series megjelenése után viszont nem hittük volna, hogy a történelem megismételné önmagát, hiszen néhány éve Albert Penello, aki korábban az Xbox egyik vezetője volt, nem látta szükségesnek, hogy lépést tartsanak a nagyobb felbontású kijelzőkkel:
„Lehet, hogy egyszerűen kevésbé szükséges. A 4K felbontás a PC-k és a tévék mainstream felbontásává vált, az alapkonzolokat pedig úgy tervezték, hogy 1080p (vagy annál kisebb) videókimenetet adjanak. Ha van egy olyan készüléked, amely 4x nagyobb teljesítményt igényel *csak* a 4x pixel meghajtásához, akkor a teljes teljesítményt csak a felbontás meghajtása emészti fel. Szerintem nem valószínű, hogy a 8K felbontású TV-k úgy terjedenek el mint a 4K-sok. Sokkal valószínűbb, hogy az NITS (a jobb HDR-hez), vagy a képkockasebesség javulását fogjuk látni, hogy a TV-ken 60 FPS-nél nagyobb frame rate-et támogassanak. A következő generációs CPU-knak és GPU-knak könnyedén támogatniuk kell a magasabb frame rate-et és a szélesebb színeket. A félgenerációs frissítések tehát nem csak pénzügyileg és technikailag kevésbé életképesek, de valószínűleg kevésbé is szükségesek ahhoz, hogy lépést tartsanak a megjelenítési technológiákkal,” mondta Penello.
Idén már írtunk arról, hogy a TCL Technology, egy neves kijelzőpaneleket gyártó cég nyíltan kimondta, hogy 2023-ban vagy 2024-ben jön a félgenerációs frissítés, amit akkor joggal gondolhattunk egy piaci becslésnek, és most a Rockstar Games kapcsán már szivárogtató (törölt Red Dead Redemption és Grand Theft Auto IV remasterek, miután a Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition fogadtatása rossz volt; ezt aztán a Kotaku is megerősítette) Tez2 írt a GTA Forumson: szerinte a legtöbb AAA stúdió a félgenerációs konzolfrissítések fejlesztőkészletét vagy idén, vagy 2023 elején megkapják, és hozzátette, hogy ez nem találgatás a részéről, hanem valós információkkal rendelkezve állítja ezt.
Esélyes, hogy a Sony és a Microsoft is egyedi GPU-t használ az erősebb konzolban, és mivel az AMD november 3-án tervezi leleplezi az RDNA 3 architektúrát (5nm, újratervezett számítási egység, optimalizált grafikai pipeline, újgenerációs AMD Infinity gyorsítótár, továbbfejlesztett sugárkövetési/ray tracing képességek és adaptív energiagazdálkodás, >50% teljesítmény/watt arány az RDNA 2-höz képest…), fix, hogy a két cég erre építve tervez, ugyanis a jelenlegi konzolok is AMD-alapúak… de persze ez még nem hivatalos.
Forrás: WCCFTech