A stúdió vezérigazgatója tisztán kimondta, hogy ismét szeretne a Fallout IP-vel foglalkozni.
Feargus Urquhart, az Obsidian Entertainment társalapítója és vezérigazgatója a DualShockersszel beszélgetett el a Fallout 25. évfordulója kapcsán. Amit itt mondott, azt nem lehet félreérteni: „Ha valaha is lehetőségünk lenne egy újabb Fallout-játékot készíteni, akkor megcsinálnánk. Nem is az a kérdés, hogy megcsinálnánk-e vagy sem, hanem csak az, hogy lesz-e rá lehetőség.” És a stúdiónak van már ebben tapasztalata, ugyanis a Fallout: New Vegas tőlük származik.
Ezután persze nem volt lehetőségük a folytatásra, miközben a Bethesda Game Studios a Fallout 4-et és a Fallout 76-ot hozta össze. Az Obsidian időközben az Xbox Game Studios része lett, és mivel a ZeniMax Media, a Bethesda anyacége is már a Microsoft kezében van, lényegében házon belül van a Fallout IP, illetve Todd Howard stúdiója is (ők most a Starfieldet, utána a The Elder Scrolls VI-ot fejlesztik). Az Obsidian pedig nem távolodott el az RPG-ktől: a Pillars of Eternity-sorozat, a South Park: The Stick of Truth, illetve a „nem-Fallout” The Outer Worlds jött ki tőlük azóta. Nemrég jött ki tőlük a Grounded, majd november 15-én jön a Pentiment, a középkori gyilkolással kapcsolatos nyomozás is. Ezek után az Avowed jön, egy belső nézetes játék a Pillars of Eternity világában, és hivatalos az is, hogy a The Outer Worlds 2 is fejlesztés alatt áll.
„Egy bizonyos ponton elkezdjük vizsgálni, hogy mik lesznek azok a következő játékok [amiken dolgozni fogunk], és meglepődnék, ha a Fallout nem lenne rajta ezen a listán. Ha a Falloutot csinálnánk, annak kapcsolódnia kell ahhoz, amit a Bethesda csinál az IP-vel és sok más dologgal, de én személy szerint mindig azt mondanám, hogy reménykedem abban, hogy mielőtt kilovagolok a naplementébe, szeretnék egy újabb Fallout játékot készíteni,” tette hozzá Urquhart, aki tehát a visszavonulása előtt még visszatérne a posztapokaliptikus IP-hez.
Urquhart vezette a Black Isle Studios-t, ami az Interplay RPG-s divíziója volt. Ekkortájt jött létre a Fallout, és a Special-rendszer négy kiötlőjének egyikéről van szó. Ő volt a Fallout 2 vezető tervezője és producere, mielőtt 2003-ban távozott, hogy megalapítsa az Obsidiant. Azért maradt az Interplay-nél kb. még egy évet, mert az általa szeretett Fallouton akart dolgozni. Talán most a Microsoft és Howardék megvalósítáják az álmát…
Forrás: PCGamer