Az Egyesült Királyság verseny- és piacfelügyeleti hatósága (amit innentől csak CMA-nak nevezünk) nemrég választ követelt a Microsofttól a vizsgálata során, és erre a redmondi cég megtette a kötelező köröket.
A CMA nem bólintott azonnal rá a közel 70 milliárd dolláros megállapodásra, amit a Microsoft ajánlott az Activision Blizzardnak. Miközben a CMA a nyilvánosság véleményére is kíváncsi, az amerikai techcég egy eléggé terjedelmes választ adott a brit hatóságnak, amit magyarra fordítva közlünk:
„A felhő alapú játék egy új és kiforratlan technológia, ami a CMA szerint különösen a mobileszközökön jelentős kihívásokkal néz szembe. Bár ez a technológia növekedhet (főleg mobilon), az adoptálás várhatóan nem lesz gyors, mivel a fogyasztói magatartás jelentős változását igényli. A CMA által közzétett kutatások azt mutatják, hogy mind világszerte, mind az Egyesült Királyságban (ahol a felhő alapú játékalkalmazások felhasználói választhattak a szolgáltató natív vagy webes alkalmazása között Androidon) a felhasználók mintegy 99%-a a natív alkalmazást használta, 1%-uk pedig a webes alkalmazást vagy a webes és a natív alkalmazás kombinációját. A Microsoft és számos iparági szakértő arra számít, hogy a PC-n és konzolon játszó játékosok továbbra is letöltik a játékok túlnyomó többségét.
[…] Az előterjesztő határozat elutasítja a Microsoft nézeteit azon az alapon, hogy azok „nem ismerik fel a felhő alapú játékszolgáltatások hatását a konzolok, PC-k és játékok iránti keresletre” azzal érvelve, hogy „a felhős játékszolgáltatások a játékosok számára a konzol vagy PC birtoklásának alternatívájaként tekinthetőek”. Ez messze túlértékeli a felhős szolgáltatások jelentőségét és fontosságát a játékiparban jelenleg és középtávon egyaránt. A Microsoft egyetért azzal, hogy a jövőben a felhő alapú játékszolgáltatások azt jelenthetik, hogy a hardveres megkülönböztetés kevésbé lesz fontos.
A valóság azonban az, hogy a felhős játékok ma még gyerekcipőben járnak, és mint fogyasztói ajánlat nem bizonyítottak. A Microsoft belső dokumentumaiból, adataiból és harmadik féltől származó jelentésekből származó bizonyítékok azt mutatják, hogy a felhőalapú játékszolgáltatások nem relevánsak a játékosok „konzolok, PC-k és játékok iránti igénye szempontjából” és ez várhatóan nem is fog változni a következő néhány évben. A határozat nem tartalmaz olyan bizonyítékot, ami ennek ellenkezőjére utalna,” írta a Microsoft.
2019 végén a még Project xCloud néven futó Xbox Cloud Gaming csapata beismerte, hogy a latencia (lag) miatt helyileg jobb játszani, de azóta nem sok dolog változott, és az 5G-s mobiltechnológia elterjedése sem volt kellően erős. Viszont amit Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója azt tűzte ki célul, hogy három milliárd felhasználójuk legyen, és ehhez a PC-k és a konzolok nem lesznek elegendőek. A Newzoo legújabb jelentése szerint a felhős játékpiac idén 2,4 milliárd dollárt ér el, és évi 51%-os növekedést előrejelezve 2025-re 8,2 milliárdra nő majd a termelt összeg.
Mégis, a Microsoft és a CMA között még lesz szóváltás…
Forrás: WCCFTech, Gamesindustry