CMA vs. Microsoft: a Microsoft lebecsüli a felhőből való játék fontosságát

Az Egyesült Királyság verseny- és piacfelügyeleti hatósága (amit innentől csak CMA-nak nevezünk) nemrég választ követelt a Microsofttól a vizsgálata során, és erre a redmondi cég megtette a kötelező köröket.

 

A CMA nem bólintott azonnal rá a közel 70 milliárd dolláros megállapodásra, amit a Microsoft ajánlott az Activision Blizzardnak. Miközben a CMA a nyilvánosság véleményére is kíváncsi, az amerikai techcég egy eléggé terjedelmes választ adott a brit hatóságnak, amit magyarra fordítva közlünk:

„A felhő alapú játék egy új és kiforratlan technológia, ami a CMA szerint különösen a mobileszközökön jelentős kihívásokkal néz szembe. Bár ez a technológia növekedhet (főleg mobilon), az adoptálás várhatóan nem lesz gyors, mivel a fogyasztói magatartás jelentős változását igényli. A CMA által közzétett kutatások azt mutatják, hogy mind világszerte, mind az Egyesült Királyságban (ahol a felhő alapú játékalkalmazások felhasználói választhattak a szolgáltató natív vagy webes alkalmazása között Androidon) a felhasználók mintegy 99%-a a natív alkalmazást használta, 1%-uk pedig a webes alkalmazást vagy a webes és a natív alkalmazás kombinációját. A Microsoft és számos iparági szakértő arra számít, hogy a PC-n és konzolon játszó játékosok továbbra is letöltik a játékok túlnyomó többségét.

[…] Az előterjesztő határozat elutasítja a Microsoft nézeteit azon az alapon, hogy azok „nem ismerik fel a felhő alapú játékszolgáltatások hatását a konzolok, PC-k és játékok iránti keresletre” azzal érvelve, hogy „a felhős játékszolgáltatások a játékosok számára a konzol vagy PC birtoklásának alternatívájaként tekinthetőek”. Ez messze túlértékeli a felhős szolgáltatások jelentőségét és fontosságát a játékiparban jelenleg és középtávon egyaránt. A Microsoft egyetért azzal, hogy a jövőben a felhő alapú játékszolgáltatások azt jelenthetik, hogy a hardveres megkülönböztetés kevésbé lesz fontos.

A valóság azonban az, hogy a felhős játékok ma még gyerekcipőben járnak, és mint fogyasztói ajánlat nem bizonyítottak. A Microsoft belső dokumentumaiból, adataiból és harmadik féltől származó jelentésekből származó bizonyítékok azt mutatják, hogy a felhőalapú játékszolgáltatások nem relevánsak a játékosok „konzolok, PC-k és játékok iránti igénye szempontjából” és ez várhatóan nem is fog változni a következő néhány évben. A határozat nem tartalmaz olyan bizonyítékot, ami ennek ellenkezőjére utalna,” írta a Microsoft.

2019 végén a még Project xCloud néven futó Xbox Cloud Gaming csapata beismerte, hogy a latencia (lag) miatt helyileg jobb játszani, de azóta nem sok dolog változott, és az 5G-s mobiltechnológia elterjedése sem volt kellően erős. Viszont amit Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója azt tűzte ki célul, hogy három milliárd felhasználójuk legyen, és ehhez a PC-k és a konzolok nem lesznek elegendőek. A Newzoo legújabb jelentése szerint a felhős játékpiac idén 2,4 milliárd dollárt ér el, és évi 51%-os növekedést előrejelezve 2025-re 8,2 milliárdra nő majd a termelt összeg.

Mégis, a Microsoft és a CMA között még lesz szóváltás…

Forrás: WCCFTech, Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu