A Bloober Team által készített Silent Hill 2 remake traileréből sok minden kiderült, most viszont arról kaptunk friss híreket, milyen is lesz a játék áttervezett harcrendszere.
Mateusz Lenart, a Bloober Team kreatív igazgatója és vezető dizájnere a PlayStation Blognak elmondta, hogy valóban ez a helyzet: „Az egyik új elem, amit a [Silent Hill 2 remake] leleplező trailerben felfedezhettél, a váll fölötti kamera alkalmazása. Ezzel a változtatással szeretnénk még mélyebben belemeríteni a játékosokat a játékba, éreztetni velük, hogy részesei ennek az irreális világnak, és minden téren zsigeribb élményt nyújtani nekik.”
Míg a Bloober Team előző játéka, a The Medium fix kamerát használt, nem meglepő, hogy a Silent Hill 2 remake-je a népszerű Resident Evil 2 remake-re emlékeztető perspektívát választaná.
Persze nem ez az egyetlen dolog, ami változik. „Az egyik változás gyakran hoz magával egy másikat” – mondta Lenart. „Az új perspektívával többek között átépítjük a harcrendszert és bizonyos díszletelemeket. Most, hogy alapvetően azt látod, amit James is lát, új módokat találhatunk arra, hogy a játékost folyamatosan izgalomban tartsuk.”
Lenart a motort is megemlítette: „Az Unreal Engine 5 lehetőségeivel olyan módon keltjük életre a ködös, baljós várost, ami eddig lehetetlen volt”. Ez meg is látszik a Silent Hill 2 remake rendszerkövetelményein, amelyek elég igényesek. (Ráadásul valamiért a Windows 11-et sorolják fel ajánlottként; talán a DirectStorage miatt?)
Lenart szerint az Unreal Engine 5 két funkciója volt fontos a remake számára: a Lumen globális megvilágítási rendszer és a Nanite renderelési technológia.
Utóbbi lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy több milliárd poligont tartalmazó 3D-s eszközöket importáljanak. „A Lumen egy teljesen dinamikus globális megvilágítási megoldás, amely azonnal reagál a jelenet- és fényváltozásokra” – mondta. „Ez azt jelenti, hogy a fény valósághűen lép kölcsönhatásba a környezettel, akárcsak a való világban. Az egész játékkörnyezet így sokkal természetesebben van megvilágítva. A Nanite technológia viszont egy csodálatos eszköz a pályatervezők számára. Hihetetlenül részletes világokat és valósághűbb környezeteket tudnak vele létrehozni, amelyek szinte élethűnek tűnnek.”
Közben több új Silent Hill projekt is készül. A Silent Hill F egy 1960-as évek Japánjában játszódó előzményjáték. A Silent Hill Townfallt a Stories Untold stúdió, a No Code készíti, a Silent Hill Ascension pedig egy interaktív élő esemény, amelynek történetét a közönség alakítja.
Forrás: PlayStation Blog