A PlayStation Studios Visual Arts az animációs, mozgásdigitalizációs (motion capture), filmjelenetes, művészeti, és szkennelős feladatai kapcsán fontos a Sony stúdiócsaládjában. Most a Naughty Doggal együtt dolgoznak valamin.
Az előző mondatban említett feladatok kötődtek a Visual Artshoz a The Last of Us-játékokban, így nem lehet elmenni a stúdió mellett szó nélkül. Viszont olybá tűnik, hogy a kemény munka lassan jövedelmezővé válik nekik, ugyanis ismét a Naughty Doggal, továbbá egy vadonatúj belsős PlayStation Studios fejlesztői csapattal egy, még be nem jelentett AAA játékot kezdtek létrehozni. Sajnos erről a projektről még nem sokat tudunk (és valószínűleg nem is fogunk, amíg a Sony hivatalosan meg nem erősíti…).
A ResetEra fórumon bukkant fel egy álláshirdetés, amit a PlayStation Global tett közzé egy senior producer pozícióra. Ebből megtudtuk, hogy egy erősen látható, tiszta tervekkel rendelkező projektről van szó. Az új PlayStation Studios belsős csapat tehát a Visual Artsszal és a Naughty Doggal közösen fejleszti a játékot, de még nem tudjuk, hogy vajon mekkora szerepe lesz „a pajkos kutyának”, de mivel az Uncharted és a The Last of Us IP-t fejlesztő stúdió is meg lett nevezve, talán a két IP közül valamelyik érintett lehet.
Nem kizárt, hogy a még be nem jelentett AAA játék egy újabb élő szolgáltatásos (live service) termék lesz, de ez biztosan nem a The Last of Us multiplayer játék lesz (nem véletlenül nem rendelkezett a The Last of Us: Part II a Factions játékmóddal, mert a Naughty Dog koncepciója sokkal nagyobb lett, így önállósítva lett), mert erről már beszélt a Sony. Nem kizárt, hogy az Uncharted IP is hasonlóan élő szolgáltatásos terméket kap, mert a Sony azt szeretné, ha 2025-re 12 live service játékot adna ki, és emiatt mostanában PC-n és mobilon is az ilyen irányú befektetését növeli.
Ez még nem hivatalos, de az álláshirdetés önmagában is gyanúsnak nevezhető.
Forrás: PSL