Több országban jelentős áremelés jöhet a Steamen, mi is érintettek vagyunk!

Van, ahol három számjegyű az ajánlott áremelés mértéke (ugyanis a Steam nem kötelezően módosított a regionális árazáson, hanem javaslatot tett), így az Egyesült Államokon kívül több helyen is sokkal drágább lett több játék is.

 

A Steam jelenleg harminckilenc eltérő pénznemet támogat, és ez ugye a fejlesztőknek nem egyszerűen nyomon követhető. A regionális árazás pozitívuma viszont az, hogy például Argentínában (ahol 1998 és 2002 között lényegében hiperinfláció volt) olcsóbban, és az ott élőknek megfizethetőbben lehet hozzáférni a játékokhoz. Csakhogy a Valve közleménye szerint az amerikai dollárhoz igazított árazási javaslat a többi pénznem esetében módosított, és felfelé húzta az árakat, hogy ne kelljen a fejlesztőknek az átszámítással foglalkozniuk.

„Úgy gondoljuk, hogy ez egy hasznos útmutató, de mivel a vásárlóerő és a devizaárfolyamok folyamatosan változnak, jelentős változtatásokat kellett végrehajtanunk az átváltási ajánlásokon, hogy naprakészek maradjunk. Amellett is elköteleztük magunkat, hogy az árak felülvizsgálatának rendszeresebbé tételével a lehető legértékesebbé tesszük ezt az útmutatót. Évente alaposan megvizsgáljuk ezeket az ajánlásokat, és ennek megfelelően kiigazításokat fogunk végezni,” írja a Valve.

Eddig tiszta sor. Csakhogy a SteamDB eléggé fájdalmas áremelésekről számolt be. Egy 60 dolláros játék esetében a török lírára szabott árr 92-ről 510-re nőtt, ami 454%-os emelkedés. Az argentin peso 649-ről 3800-ra ugrott, ami 485%-os emelés. Az orosz rubelre kiszabott javaslat 75%-os, az indiai rúpia 80%-os, a kazahsztáni tenge 97%-os, a lengel zloty 28%-os, és még a kanadai dollár is 13%-os áremelési javaslatot kapott. És biztosan lesz, aki betűről betűre követi a Valve tervezetét, és ennyivel tolja fel az árakat. Minket is érint: az eurós áremelés 50-ről 59 euróra tolja fel, ami 18%-os áremelési javaslat (ami ugye nekünk még több lesz a lassan játékpénzzé degradálódó forinttal).

A török és az argentin áremelés viszont fix, hogy a régióváltásos trükközés következtében olcsón megvett játékok ellen irányul. A Motion Twin például pont itt emelte meg a Dead Cells árát, és ez volt mellé a magyarázat: „Az elmúlt évben az eladások jelentős része ebből a két országból származott anélkül, hogy az ottani játékosok száma ennek megfelelően növekedett volna. Az adott országból származó összes eladásunk százalékos aránya nagyjából megegyezik az adott országból származó összes játékosunkéval. Argentína és Törökország esetében az összes eladásuk százalékos aránya háromszor, négyszer több mint az összes játékosuk százalékos aránya. Nem véletlen, hogy a Dead Cells és a DLC-k ára ebben a két országban messze a legalacsonyabb dollár/euró viszonylatban, így rendkívül valószínű, hogy az emberek azért váltanak régiót, hogy kihasználják a 70-90%-os árcsökkentést.”

A Steam módosította az érintett Steamworks oldalt is: „Nagy a kísértés, hogy az árképzést a devizaárfolyamok egyszerű problémájaként kezeljük, és az egyes valuták áregyenértékét az árfolyamhoz kötjük. Ez a fajta stratégia azonban erősen leegyszerűsíti az egyes területek eltérő gazdasági körülményeit. És bár az árfolyamoknak makrogazdasági következményei vannak, általában nem gyakorolnak rövid távú hatást az egyéni fogyasztók vásárlására. Ahelyett, hogy az árakat egyszerűen a devizaárfolyamokhoz kötnénk, az árjavaslatok kidolgozásának folyamata mélyebben belemegy abba, hogy a játékosok mit fizetnek az árukért és szolgáltatásokért az életükben. Ez olyan mérőszámokat foglal magában mint a vásárlóerő-paritás és a fogyasztói árindexek, amelyek segítenek az árak és költségek szélesebb körű összehasonlításában egy csomó különböző gazdasági ágazatban. A Steamen lévő játékok esetében azonban a döntések jobb megalapozottsága érdekében a szórakoztatóipari vásárlásokra is részletesebben kitérünk. Mindezek a tényezők arra ösztönöztek minket, hogy sokkal rendszeresebben frissítsük ezeket az árjavaslatokat, hogy lépést tartsunk a gazdasági változásokkal.”

Az áremelések után 3800 argentin peso kb. 24,5 dollár, míg 510 török líra 27,4. Ez még mindig az amerikai ár fele, de az életszínvonalban és a jövedelmekben jelentős eltérés van. Igaz, hogy az áremelésekkel kevesebb lesz a régióváltás, de cserébe a trükköző eladások elvesztése mellett a helyi, nem csaló játékosok is kevésbé hajlandóak lesznek vásárolni (mert lehet, hogy nem lesz rá elég pénzük), így hosszabb távon a fejlesztők értékesítéseket bukhatnak. A kevés régióváltó pénze is pénz.

A Redditen SchrodingerSemicolon azt írta, hogy a Resident Evil 4 Remake az áremelési javaslat előtt is az új árnál 25%-kal drágább volt, és a FIFA 22 alapból dupla akkora árral rendelkezett. Szerinte ez az egész az eddigi árazást követő játékok árának felemeléséről szól, míg egy indonéz kommentelő, arhcerwartune szerint 30-73%-os áremelést látott a 10-30 dolláros, indie árkategóriájú játékokon. Megérti, hogy infláció is van a világon, de szerinte a regionális árazásnak ez keresztbe tesz.

Ezzel nehéz vitatkozni.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu