TESZT – A FromSoftware jelentős hatással lett a játékiparra: a King’s Field sorozattal elindított, nagy kihívást nyújtó játékok nem egyszerűek, ám legtöbbször igazságosak. Ezt egy indie stúdió, az Acme Gamestudio is megpróbálta, és többnyire sikerrel is érte el, hogy kiemelkedjen a Souls-klónok tömkelegéből (amiből legutóbb talán a Thymesia emelhető ki) az Asterigos: Curse of the Stars-szal.
Indulj el egy veszélyekkel teli útra ebben a görög és római mitológiák által inspirált akció-RPG-ben. Fedezd fel Aphes lélegzetelállító városát, és kovácsolj utat magadnak az egyedi ellenfelek és mitikus bossok légióin keresztül, hogy felfedezd az igazságot a város átka mögött.
Hilda
A főszereplőnk útnak ered, miután apja és alakulata egyaránt eltűnt, a városba lépvén pedig ő maga is felfedezi az azt 1000 éve sújtó átkot. A városlakók hadijog alatt élnek, a helyzet kilátástalan, Hilda pedig megállapodást köt a Hozzátartozókkal (Adherents): ha segít a város megmentésében, ők az apja felkutatásában seegítenek. Felszínes, de tartamilag ez is felvázolja, hogy a következő kb. 25 órában (lehet, hogy ez több is) mit fogunk tenni, de vannak ügyes témák. A például Indiában még mindig érzékelhető kasztrendszer, a család és a kötelesség közötti egyensúly, a túlélők bűntudada, a politikai és vallási konfliktusok, de az embergyűlölet sem marad ki. Erős a történet, a karakterek pedig egyedi céljaikkal és mellékküldetéseikkel kidolgozottak. A város háttérsztoriját is alapos kidolgozottsággal jellemezhetjük a maga tömkeleg dokumentumával. Pozitív az összhatása kinézetileg is, a helyszínek közötti levágások pedig akár trükkösebbnek mondhatóak a FromSoftware megoldásaihoz képest. A hubnak a Shelter felel meg. A menedékhelyen fejleszthetjük felszerelésünket, itt kapjuk a fő küldetéseket, beszélünk a Hozzátartozókkal, és itt vásárolhatunk be; központi helyszínként korrekt, zeneileg dettó.
Több nehézségi szint van: a nagy kihívást a Challenge nyújtja, az Adventure az alap, a Story-n pedig mindenki végigjátszhatja. Könnyebb a műfaj többi játékánál, de később nehezedik, így a Challenge szinten valóban büntető. Ott van a new game+ is, ami a szintünket és a legtöbb felszerelésünket áhviszi, de feljebb tolja a nehézségi szintet. Ha pedig meghalunk, akkor mindössze 10%-os bukást érünk el, nem pedig a teljes csillagpor (Stardust) készletünk marad ott. Ha pedig jól harcolunk, XP-t gyűjtve erősödünk, és a port a felszerelés kraftolására vagy tuningolására, esetleg a tárgyak vásárlására költhetjük, szintenként pedig egy, esetleg két attribútum pontot kaphatunk, amivel a precíziónkat (Precision = több sebzés), a szervezetünket (Constitution = több HP) és a misztimukunkat (Arcane = skill sebzés, AP-csík sebessége) lehet fejleszteni, a tehetségponttal pedig a skillfáról a hat fegyverhez skillt/perket lehet venni. A menüből bármikor szintet léphetünk, vagy irány a conduit (a Souls tábortűz-megfelelője), esetleg egy bizonyos NPC.
H(átra)arc
Öröm látni, hogy a játékmenetben a harcok sem maradnak el a többi elemtől. Nagyon rövid időn belül mind a hat fegyvertípus elérhetővé válik, és mindegyiknek van egy alap három/négy támadásos kombója, illetve egy egyedi technikája. Például aki erős védelemre építkezne, a kard+pajzs kombóval próbálkozzon, a nagy mozgékonyság felé érdeklődőknek a tőrökkel érdemes próbát tenni, a kalapácssal körülöttünk több ellenfelet is lecsaphatunk (erősen), a dárdával kicsit messzebbről is támadhatunk és aktívabb védekezést is kapunk (parry), a karkotők mágiával középtávra jók és aknákat is letehetünk, a varázsbot pedig hosszabb távolságra jó. Idővel +10-re is felhúzhatjuk őket a menedékhely kovácsánál a kraftanyagokkal (így többet sebeznek). És a legtöbbet szórakoztató is használni. Egyszerre kettőt vehetünk kézbe, és bármikor válthatunk köztük.
Válthatunk is köztük, így különleges támadások is vannak. Van stamina (SP, alaptámadásoknál nem csökken) és AP csík is, utóbbit a skillfás képességekre szánhatjuk. A fegyvereknek négy skillje van, további négyet pedig általánosságban applikálhatunk. Egyszerre négyet vethetünk be eltérő pontokért, és lesz, ami részben módosítja a fegyver működését is. És ezeken felül eltérő sebzési típus is van. Az egész kifejezetten szórakoztató. Kinézetünk csak kosztümmel változik, a bizsuk (Trinket, max négy alkalmazható) pedig bizonyos sebzés ellenállását módosíthatják, plusz effekteket adnak (pl. gyógyulunk sebzéskor, több XP), köztük olyan is van, amivel még nehezebbé tehetjük a játékot.
Nem átok
Az Asterigos: Curse of the Stars azért kap nyolcast, mert nem fárasztó az élménye. Igaz, a kisebb helyeken a kamera kicsit idegesítővé tette a harcokat, és néhol el lehet akadni a terepben, de a legnagyobb problémát a kisebb platformeres részeken az okozta, hogy nem irányíthatjuk Hildát a levegőben, PlayStation 5-ön pedig nem lehet újraszabni a gombkiosztást, és a hangdizájn kissé gagyi (nincs kibalanszolva a hangerő), és talán nem olyan gyorsan használhatóak a tárgyak mint ahogy arra szükség lenne. De ezek kisebb hibák, ezek nélkül lazán megérdemelne egy nyolcfelest is.
-V-
Pro:
+ Nagyon tetszetős harci rendszer
+ A játék világa ügyesen ki lett dolgozva
+ Nem válik unalmassá
Kontra:
– Kicsit buta az alapsztori
– Kisebb hiányosságok
– A kamera a kisebb helyszíneken és a platformeres szegmensek
Kiadó: Acme Gamestudio
Fejlesztő:TinyBuild
Stílus:Souls-klón
Megjelenés: 2022. október 11
Asterigos: Curse of the Stars
Játékmenet - 8.5
Grafika - 8.4
Történet - 8.2
Zene/hangok - 7.4
Hangulat - 8.5
8.2
KIVÁLÓ
Az Asterigos: Curse of the Stars azért kap nyolcast, mert nem fárasztó az élménye. Igaz, a kisebb helyeken a kamera kicsit idegesítővé tette a harcokat, és néhol el lehet akadni a terepben, de a legnagyobb problémát a kisebb platformeres részeken az okozta, hogy nem irányíthatjuk Hildát a levegőben, PlayStation 5-ön pedig nem lehet újraszabni a gombkiosztást, és a hangdizájn kissé gagyi (nincs kibalanszolva a hangerő), és talán nem olyan gyorsan használhatóak a tárgyak mint ahogy arra szükség lenne. De ezek kisebb hibák, ezek nélkül lazán megérdemelne egy nyolcfelest is.