Ez annyit jelent, hogy az új Dragon Age már végigjátszható; a BioWare korrekt tempóval halad a fejlesztésben.
Gary McKay, a BioWare igazgatója egy hosszabb blogposztban kiemelte, hogy miért fontos számukra az alfa mérföldkő elérése. A posztját lefordítva közöljük:
„Helló! A legutóbbi, februári blogposztomban arról beszéltem, hogy a következő Dragon Age játék a gyártási, fejlesztési fázisba lép. Azóta nagyon hosszú utat tettünk meg, és a csapat hihetetlenül boldog, hogy bejelenthetjük: hatalmas előrelépés történt az általatok Dragon Age: Dreadwolf néven ismert játék fejlesztésében. Elértük az alfa mérföldkövet! Eddig keményen dolgoztunk a játék különböző részein, de csak az alfa mérföldkőnél áll össze egy játék egésze. Most először élhetjük át a teljes játékot az első küldetés nyitójeleneteitől a legvégéig. Mindent egységes élményként láthatunk, hallhatunk, érezhetünk és játszhatunk.
Most mi lesz? Természetesen a játék még korántsem kész, de az alfa több okból is az egyik legfontosabb játékfejlesztési mérföldkő. Mindenekelőtt most már a vizuális részletesség végleges formába hozása és a játékmenet jellemzőinek iterálása, próbálgatása felé fordulhatunk. A nagy kérdés most az, hogy „Hová összpontosítsuk az erőfeszítéseinket?”. Ennek megválaszolásához számos forrásból kérünk visszajelzést, többek között a [felhasználókból, rajongókból álló] Közösségi Tanács tagjaitól (akik mindannyian egyedi nézőponttal és tapasztalatokkal rendelkeznek), a minőségellenőrző csapatunktól és a kiterjedt, belső játéktesztelésekből. A több forrásból származó visszajelzések összegyűjtése adja a legjobb betekintést abba, hogy hol kell több időt fordítanunk a játékélmény javítására.
Emellett most már értékelni tudjuk a játék tempóját, a kapcsolatok idővel való alakulását és a játékos fejlődését, valamint a narratíva kohézióját, azaz lényegében azt, hogy miképp áll össze a történet. Megnézhetjük, hogy jól fejezzük-e ki azt a karakterek, a párbeszédek, a filmek és végső soron a játékos utazása révén. Most, hogy lehetőségünk van egy teljes végigjátszásra, a rajongók számára legfontosabb dolgokon finomíthatunk és csiszolhatunk. Az alfa elérése az egész csapat sok erőfeszítésének csúcspontja volt, és ezt a mérföldkövet arra használtuk fel, hogy összegyűljünk és ünnepeljünk. Egy hibrid stílusú eseményt tartottunk, ahol az emberek a helyszínen, míg mások távolról csatlakoztak. A csapat bemutatta munkáját a BioWare dolgozóinak. Még arra is szakítottunk egy kis időt, hogy valami szórakoztató és nem munkával kapcsolatos dolgot csináljunk: egy virtuális szabadulószobát, ahol együtt kellett dolgoznunk, hogy egy bekamerázott személynek segítsünk kijutni. Nagyon jó volt, és nem számít, hol vannak a fejlesztőink, az a fontos, hogy az ilyen típusú pillanatokat megosszuk egymással.
Számomra a kedvencemnek a karakterek tekinthetőek a játékban. Akár követők, szövetségesek vagy gonosztevők, olyan módon vannak beleszőve a Dragon Age: Dreadwolfba, hogy egy olyan koncepciót (az emberekről szóló története – ez mindig is a Dragon Age DNS-ének része volt) minden eddiginél messzebbre visznek. A karakterek segítenek kontextusba helyezni a világot és a téteket, és alig várom, hogy végre igazán mélyrehatóan beszélhessünk róluk. Végre el tudjuk vinni a rajongóinkat a világ olyan részeibe, amelyekre korábban már utaltunk, de soha nem tudtuk teljesen felfedezni azokat a helyszíneket. Ilyen például Minrathous városa, a Tevinter Birodalom fővárosa. Már beszéltünk a korábbi játékokban róla, és most végre meglátogathatjátok! Ez a város a mágiára épült, ez táplálja, és eléggé látványos, ahogy ez a vizuális identitásában megjelenik, mint ahogy a Dragon Age korábbi városaihoz képesti kinézete is. Még sok munka vár ránk. Szeretnénk továbbra is transzparensek lenni a közösségünkkel, és folyamatosan tájékoztatni titeket arról, hogy min dolgozunk,” írta McKay, és a többi részt a többi projektükről kihagytuk, mert irreleváns.
Úgyhogy a korábban többszöri rebooton is átesett Dragon Age 4 jól halad, és a BioWare optimista. Ez pedig fontos ahhoz, hogy bízzunk a stúdióban, ami a Mass Effect: Andromeda és az Anthem után kicsit rontott addig méltó hírnevén…
Forrás: Gematsu