Már alfa állapotban tart a Dragon Age: Dreadwolf!

Ez annyit jelent, hogy az új Dragon Age már végigjátszható; a BioWare korrekt tempóval halad a fejlesztésben.

 

Gary McKay, a BioWare igazgatója egy hosszabb blogposztban kiemelte, hogy miért fontos számukra az alfa mérföldkő elérése. A posztját lefordítva közöljük:

„Helló! A legutóbbi, februári blogposztomban arról beszéltem, hogy a következő Dragon Age játék a gyártási, fejlesztési fázisba lép. Azóta nagyon hosszú utat tettünk meg, és a csapat hihetetlenül boldog, hogy bejelenthetjük: hatalmas előrelépés történt az általatok Dragon Age: Dreadwolf néven ismert játék fejlesztésében. Elértük az alfa mérföldkövet! Eddig keményen dolgoztunk a játék különböző részein, de csak az alfa mérföldkőnél áll össze egy játék egésze. Most először élhetjük át a teljes játékot az első küldetés nyitójeleneteitől a legvégéig. Mindent egységes élményként láthatunk, hallhatunk, érezhetünk és játszhatunk.

Most mi lesz? Természetesen a játék még korántsem kész, de az alfa több okból is az egyik legfontosabb játékfejlesztési mérföldkő. Mindenekelőtt most már a vizuális részletesség végleges formába hozása és a játékmenet jellemzőinek iterálása, próbálgatása felé fordulhatunk. A nagy kérdés most az, hogy „Hová összpontosítsuk az erőfeszítéseinket?”. Ennek megválaszolásához számos forrásból kérünk visszajelzést, többek között a [felhasználókból, rajongókból álló] Közösségi Tanács tagjaitól (akik mindannyian egyedi nézőponttal és tapasztalatokkal rendelkeznek), a minőségellenőrző csapatunktól és a kiterjedt, belső játéktesztelésekből. A több forrásból származó visszajelzések összegyűjtése adja a legjobb betekintést abba, hogy hol kell több időt fordítanunk a játékélmény javítására.

Emellett most már értékelni tudjuk a játék tempóját, a kapcsolatok idővel való alakulását és a játékos fejlődését, valamint a narratíva kohézióját, azaz lényegében azt, hogy miképp áll össze a történet. Megnézhetjük, hogy jól fejezzük-e ki azt a karakterek, a párbeszédek, a filmek és végső soron a játékos utazása révén. Most, hogy lehetőségünk van egy teljes végigjátszásra, a rajongók számára legfontosabb dolgokon finomíthatunk és csiszolhatunk. Az alfa elérése az egész csapat sok erőfeszítésének csúcspontja volt, és ezt a mérföldkövet arra használtuk fel, hogy összegyűljünk és ünnepeljünk. Egy hibrid stílusú eseményt tartottunk, ahol az emberek a helyszínen, míg mások távolról csatlakoztak. A csapat bemutatta munkáját a BioWare dolgozóinak. Még arra is szakítottunk egy kis időt, hogy valami szórakoztató és nem munkával kapcsolatos dolgot csináljunk: egy virtuális szabadulószobát, ahol együtt kellett dolgoznunk, hogy egy bekamerázott személynek segítsünk kijutni. Nagyon jó volt, és nem számít, hol vannak a fejlesztőink, az a fontos, hogy az ilyen típusú pillanatokat megosszuk egymással.

Számomra a kedvencemnek a karakterek tekinthetőek a játékban. Akár követők, szövetségesek vagy gonosztevők, olyan módon vannak beleszőve a Dragon Age: Dreadwolfba, hogy egy olyan koncepciót (az emberekről szóló története – ez mindig is a Dragon Age DNS-ének része volt) minden eddiginél messzebbre visznek. A karakterek segítenek kontextusba helyezni a világot és a téteket, és alig várom, hogy végre igazán mélyrehatóan beszélhessünk róluk. Végre el tudjuk vinni a rajongóinkat a világ olyan részeibe, amelyekre korábban már utaltunk, de soha nem tudtuk teljesen felfedezni azokat a helyszíneket. Ilyen például Minrathous városa, a Tevinter Birodalom fővárosa. Már beszéltünk a korábbi játékokban róla, és most végre meglátogathatjátok! Ez a város a mágiára épült, ez táplálja, és eléggé látványos, ahogy ez a vizuális identitásában megjelenik, mint ahogy a Dragon Age korábbi városaihoz képesti kinézete is. Még sok munka vár ránk. Szeretnénk továbbra is transzparensek lenni a közösségünkkel, és folyamatosan tájékoztatni titeket arról, hogy min dolgozunk,” írta McKay, és a többi részt a többi projektükről kihagytuk, mert irreleváns.

Úgyhogy a korábban többszöri rebooton is átesett Dragon Age 4 jól halad, és a BioWare optimista. Ez pedig fontos ahhoz, hogy bízzunk a stúdióban, ami a Mass Effect: Andromeda és az Anthem után kicsit rontott addig méltó hírnevén…

Forrás: Gematsu

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu