A Sony Interactive Entertainment alá tartozó London Studio, ami általában a PlayStation konzolok kiegészítőit támogató játékokat fejlesztett eddig (pl. az EyeToy-ra és a PlayStation VR-ra koncentráltak), szintet lépett: egy fantasy környezetű Londonban játszódó online co-op harci játék készül náluk.
PlayStation 5-re fejleszt a csapat, és a Gamesindustry-nak adott interjújában Stuart Whyte és Tara Saunders, a London Studio két társvezetője többet is elárult a projektről: „Büszkék vagyunk arra a múltra és innovációra, amelyet az évek során elértünk, és amely mindenféle PlayStation-technológiát támogatott, legyen az a virtuális valóság, a kiterjesztett valóság, a mikrofonok vagy bármi más. Ezzel a projekttel valóban új utakat akartunk felfedezni, és új kihívások elé állítottuk magunkat.
Mindenféleképpen ki akartunk próbálni valami kicsit mást, és úgy gondolom, hogy ez az új projekt valóban a „bátor” értékeinket képviseli, lehetővé téve, hogy a „kíváncsiság” frontján is kitegyunk magunkért. Ez egy izgalmas jövő. Az innováció mindig is a tevékenységünk középpontjában fog állni. Ha megnézzük az örökségünket és az eddigi játékainkat, rengeteg újdonságot találunk, és ez továbbra is így lesz,” nyilatkozta Whyte.
Saunders hozzátette, hogy az eddigi legambíciózusabb játékukról van szó: „Ezt az innovációs DNS-t fogjuk felhasználni ebben az online kooperatív harci játékban. [A koncepciós rajzunkon] egy modern fantasy Londonról szóló elképzelést láthatsz. Az átfogó témánk az, hogy fantasztikus és mágikus elemeket hozunk, és ezeket keresztezzük az ismerős világokkal, és ha valakinek, számunkra biztosan ismerős London…” Whyte szerint néhány hónap alatt több ötletük volt, és addig finomhangolták azokat, amíg csak néhány maradt (ezt a tervezési folyamatot a Guerrilla Games Horizon Zero Dawnja ihlette). Ezután a stúdió több PlayStation-csapattal beszélt, miközben belsőleg is kommunikáltak, hogy melyik projekt tekinthető nekik szenvedélyesnek.
A játékot saját fejlesztésű engine-ükön, a Soho Engine-en fejlesztik PlayStation 5-re. Erre a konzolra tervezték. A koncepció felmérésébe amerikai és brit játékosokat is bevontak: „Ez a koncepció ezeken a területeken szuper magas pontszámot ért el. Több száz játékost kérdeztünk meg az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban egy névtelen szavazáson keresztül néhány, a rövid listánkra feljutott ötletünkkel… Ez volt az, amelyik a legjobbnak bizonyult. A Soho Engine, a házon belüli engine-ünk áll a középpontjában annak, amit itt csinálunk. Ez egy olyan motor, amelyet a kezdetektől fogva erre a hardvergenerációra és a játék igényeire építettünk. Úgy terveztük, hogy teljes mértékben kihasználja a PlayStation 5 előnyeit. De mondhatjuk, hogy az általunk használt eszközkészlet egy része még a VR Worlds és a Blood & Truth technológiájából származik, amelyet a PlayStation 4-en használtunk, mert végső soron a virtuális valóságos játékoknak szuperhatékony pipeline-okra és motorokra van szükségük,” tette hozzá Whyte.
Hohó, emlékezzünk csak vissza a Sony szivárgására (amiről mi is beszámoltunk)! Akkor a lista végén a londoni stúdió projektjének kódneve is feltűnt: Camden. Élő szolgáltatású, live service játék lehet, ami PlayStation 5-re ÉS PC-re készül. Mivel online, co-op hivatalosan, ki lehet jelenteni: a szivárgás ebben az esetben sem tévedett!
Forrás: Gematsu