Cliff Bleszinski kritikával illette a Tim Sweeney vezette céget: szerinte az Epic Gamesnek fogalma sem volt, hogy mihez kezdjen a franchise-zal!
A Gears, ami eleinte Gears of War néven futott, az Xbox egyik fontosabb franchise-a volt. Az első rész az Xbox 360 verzió után PC-s átiratot kapott, ám a második részből csak X360-as kiadás készült, és a Gears of War 4-ig (tehát a második, harmadik rész, illetve a People Can Fly által készített Judgment alcímű spinoff) így is maradt, amikor is a The Coalition Xbox One-ra és PC-re is elkészítette „a negydik háborús fogaskerekeket”.
Bleszinski, akit CliffyB-ként is ismerhetünk, közel húsz évig dolgozott, a Gears of War első három részének vezető tervezője volt, ám 2012 végén, egy évvel a GoW 3 megjelenése után távozott Sweeney cégétől. Ez két évvel azelőtt történt, hogy a Microsoft felvásárolta volna az IP-t. Bleszinski az IGN-nek beszélt arról, hogy szerinte az Epic Games nem tudta, mihez kezdjen az IP-vel, miután több fontos ember (aki dolgozott Marcus Fenixék sztoriján) is távozott a cégtől:
„Őszintén azt hiszem, hogy miután Lee Perry [a Gears of War 2 játékmenetért felelős tervezője], jómagam és Rod Ferguson [a Gears of War producere] távoztunk, az Epic Games nem igazán tudta, mit kezdjen a franchise-zal. Egy ideje már nem dolgoztak játékokon. Az Unreal Engine jól teljesített, de a cég növekedett, és valószínűleg szükségük volt a bevételre még akkor is, ha nem igazán tudták, hogy mit kezdjenek a franchise jövőjével,” mondta Bleszinski.
Amikor a Microsoft 2014-ben bemondta, hogy felvásárolta a Gears of War jogait, akkor több mint 22 millió eladással rendelkezett a franchise, és így több mint egy milliárd dollárt termelt. 2016-ban jött a Gears of War 4, majd 2019-ben a Gears 5. Mind a kettőt a The Coalition fejlesztette (ők tavaly májusban közölték, hogy az Unreal Engine 5-re fognak váltani). Ezeken túl a Gears of War: Ultimate Edition, továbbá a körökre osztott stratégiai spin-off, a Gears Tactics jött ki azóta. Kérdéses a franchise jövője.
Forrás: VGC