TECH ELŐZETES – 11 új játékot is bejelentett a Sony a PlayStation VR2 megjelenési dátuma és ára mellé. A Sony Interactive Entertainment a PlayStation Blogon közölte, hogy február 23-ától lesz kapható a PlayStation VR2 (és rá több min 20 játék lesz a megjelenéskor). Ennek európai ára 600 euró lesz. Jól olvastátok: hatszáz.
Az magasabb mint a PlayStation 5 ősszel 550-re feltolt árcímkéje, forintban pedig minimum negyedmilliót kérnek majd érte a boltokba. A PlayStation Network-felhasználók itt jelentkezhetnek előrendelésre, ami novemberben indul. A csomagban a VR-headset mellett sztereó fejhallgatót és Sense kontrollereket találhatunk. A PlayStation VR2-ből lesz egy Horizon Call of the Mountain bundle is, 650 euróért (ez már 260-265 ezer forint lesz, ha nem több). ebben egy kód is lesz a játék letöltésére (lemezes példány smafu?). A PlayStation VR2 Sense kontrollerének töltődokkja 50 euró lesz, és PlayStation 5-re így nem kell csatlakoztatni a kontrollert, hogy az fel legyen töltve.
Tizenegy játék az új VR konzolra
Essen szó a bejelentett 11 játékról is. Az After The Fallt a Vertigo Games fejleszti. Ez egy intenzív kooperatív lövöldözős játék, amely Los Angeles egy poszt-apokaliptikus változatában játszódik. 2023-ban érkezik PlayStation VR2-re. Miután elindultunk egy, maximum 32 játékost befogadni képes túlélőtáborból, álljunk össze három másik játékossal, de egyedül is el indulhatunk a városba, igaz, így a mutánsok és a bossok ellen nehezebb dolgunk lesz. A lövöldözés egyedinek hat a Sense kontrollerrel: minden, ami megfordul a kezeink között, a haptikus visszajelzésen keresztül érzékelhető lesz. Az adaptív ravaszok dinamikus használatával minden fegyver mostantól a valós életben használt tárát utánozza a ravasz meghúzásának súlyában.
A játék világa minden eddiginél mélyebb jelenlétérzetet is nyújt. Érezhetjük a környezet rezgéseit, amikor felénk tart a Smasher nevű ellenfél, vagy amikor a Snowbreed meg próbál ütni minket. A headset visszajelzéseket ad a dübörgésével. A Vertigo szerint ez az egyik legjobban kinéző VR-világ, amit eddig készítettek. Pásztázzuk a környezetet fenyegetések után a hatalmas, 110 fokos látómezőn keresztül, de jobb lesz nem pislogni. A játék támogatja a cross-play multiplayert a frissített matchmaking rendszerrel. Az eredetileg 2021 decemberében megjelent játék tartalma azóta már kétszeresére nőtt, és a co-op részleg ingyenes lesz a játékot PSVR2-n megvásárlóknak.
A Cities VR: Enhanced Editiont a Fast Travel Games készíti; november 15-étől lesz előrendelhető (ami előrendelhető, nyitócím lesz!). A Cities: Skylines VR-adaptációja lehetővé teszi, hogy felépítsük és irányítsuk álmaink városát. A kis falucskáktól a nagy metropoliszokig megtervezhetjük az úthálózatokat, kezelhetjük a város pénzügyeit, és biztosíthatjuk a polgároknak a szükséges szolgáltatásokat, miközben földet vásárolunk a városbővítés érdekében. A PlayStation 5 jóvoltából nagy részletesség lesz, a Sense kontroller pedig érzést kap a városépítés. Egy üres területről kell felépítenünk mindent. A játék valamikor 2023-ban fog megjelenni.
A Cosmonious Highot az Owlchemy Labs készíti (ők a népszerű és díjnyertes Job Simulator és Vacation Simulator alkotói). Ez a játék komikusan katasztrofális a fejlesztők szerint. Egy földönkívüli, egy Prismi irányítható benne, és ez bármilyen helyzethez képes alkalmazkodni. Az iskolában való kényszerleszállás után rájövünk, hogy az iskola élettel teli, a karakterek magával ragadóak, de mindannyian rejtélyes hibásodásokkal küzdenek. A képességekkel az iskola dicsőségét helyre lehet állítani. 4K, 90 FPS, valós idejű árnyékok biztosítják a legrealisztikusabb környezetet. A visszajelzést a kezeinken és a fejünkön is érzékelni fogjuk, így a szél, a víz és a festékgolyók is hatni fognak ránk. A vibráló hangzást a 3D hang biztosítja, töltőkéőernyő nincs, és a szemkövető szoftver nyomon követi a szemeinket, de érdemes nem pislogni.
A Crossfire: Sierra Squadot a Smilegate készíti, és a gyors tempójúnak nevezett FPS a tervek szerint 2023-ban fog megjelenni. Ez egy harcra összpontosító lövöldözős játék, amelyben egy végtelennek tűnő, magas AI intelligenciával rendelkező ellenséges erővel kell megküzdünk egy elit alakulat vezetőjeként, hogy egy nemrég felfedezett, szigorúan titkos biokémiai fegyverért vívott háború kellős közepén helyt tudjunk állni. Ki és milyen okból felelős ezért a fegyverért? Minden oldalról érkező heves ellenállás lesz különféle ravasz ellenségekkel és az igazság kíméletlen keresésével. A Black List és a Global Risk rivális frakciók közötti ádáz félkatonai akció lesz a különböző beltéri és kültéri csatajelenetekben több mint 60 kampányküldetéssel. 39 fegyvertípus lesz, köztük pisztolyok, puskák, dobható (és visszadobható) gránátok és mesterlövészpuskák forradalmi távcsőmechanikával. Ezek rengeteg lehetőséget biztosítanak a 17 féle ellenség elintézéséhez. A nehéz tüzérséggel, például helikopterekkel és LAV-okkal is megküzdhetünk a teljes 360 fokos VR-térben. Az ellenségeink nem lesznek agyatlan NPC-k: éles mesterséges intelligenciával rendelkeznek, de cserébe akár négyen is együtt játszhatunk kooperatívan. A támadások koordinálása a csapattársakkal igazán szórakoztató, különösen, ha megtanuljunk, hogyan kommunikáljunk valódi kézjelekkel az ujjérintés-érzékelésen keresztül a játékban. A bossfightokat a Smilegate intenzívnek ígéri. Olyan játékélményt akarnak létrehozni, ami a VR-veteránok mellett az újoncoknak is megfelel. Több játékmód lesz: arcade, realisztikus, hardcore horda, és a kompetitív játékosok a nemzetközi ranglétrára is feljuthatnak.
A The Dark Pictures: Switchback VR-t a Supermassive Games készíti. Egy pörgős, hullámvasutas akció-horror lövöldözős játék lesz, ahol minden mozdulatunk és minden, amit látunk, élet és halál közötti különbséget jelenthet a The Dark Pictures antológia világában. Túl kell élnünk a félelmetes szellemhajót és annak torz jelenéseit, szembe kell szállnunk az üldözött „boszorkányok” ocsmány démoni megtestesüléseivel a XVII. századi New Englandből, majd az életünkért kell harcolni a sivatag alatt rekedt túlvilági vámpírok ellen… végezetül a World’s Fair hotelből ki kell szabadulni, ahol egy vérszomjas sorozatgyilkos próbál minket kiiktatni. Hogyan kötődik egymáshoz ez a néhány történet és világ? A hullámvasúton ülne minden bukkanót, kanyart, fordulatot és zuhanást el kell viselnünk. Az adaptív ravaszok minden fegyvert egyedivé tesznek, miközben az árnyékból előbukkanó, félelmetes ellenségekre támadunk. Zuhanó gerendák, felboruló buszok, boszorlányok is lesznek. A headset visszajelzése érzékelteti, ha kudarccal jártunk. A szemkövetés jóvoltából csak akkor mozognak az ellenfelek, ha pislogunk, és a hangjukat a 3D audio teszi erőssé. Minden pályának több rémisztő útvonala van, és nem lesz két azonos végigjátszás.
A PlayStation VR-ra készülő Hello Neighbor VR: Search and Rescue-t a TinyBuild készíti, és november 15-étől lehet előrendelni. A Steel Wool Studios-szal közösen az eddigi leghitelesebb Hello Neighbor-élmény készül. Mr. Peterson hátborzongató háza VR-ban új szintre emelkedik. Hat kis szomszédhős szerepébe bújva kell kimentenünk barátunkat, akit egy bizarr pincebörtönben tartanak fogva. Meg kell tanulnunk és el kell sajátítanunk egyedi képességeiket, hogy a puzzle-megoldások, a rejtélyek felfedezése, és a Peterson-vityillóból való kijutás megvalósuljon, miközben ő maga folyamatosan próbál elkapni minket. De lesznek más ellenfelek is.
A 2023-ban érkező Jurassic World Aftermath Collection a Coatsink projektje. Nekik álom volt a dinoszauruszokkal való munka. A népszerű túlélő kalandjáték átdolgozott változata az 1. és a 2. részt egy teljes gyűjteményben egyesíti. A két Jurassic World-film között játszódik. A jól ismert Isla Nublaron landolunk, és egy elhagyatott kutatóintézetben rekedünk. A Laura Bailey által vezetett, teljes mértékben szinkronizált elbeszélésben (amelyben Jeff Goldblum újra eljátssza Dr. Ian Malcolm szerepét) a célunk az értékes információk megszerzése, a túlélés, és persze a menekülés a kegyetlen és ismerős dinoszauruszok sokasága elől. 4K, 90 FPS, headset rezgés, 3D-s hang, volumetrikus megvilágítást, továbbfejlesztett post-processing hatások, gyorsabb töltési idő jellemzi. Új funkció is lesz, a Dino Viewer: egy bejárható, élő múzeum, ahol testközelből ismerkedhetnek meg velük.
A The Light Brigade november 15-étől rendelhető elő és a Funktronic Labs készíti PlayStation VR-ra is. Egy új, egyjátékos roguelike élmény, tele magával ragadó lövöldözéssel és hangulatos rejtélyekkel. A világ romokban hever, és minden egyes nappal egyre halványabb a fény. A sötétség elleni utolsó védelmi vonalként beállunk a Fénybrigád soraiba, hogy annyiszor utazzunk az Elsüllyedt Világba, ahányszor csak kell. A széttört emlékekből összerakott, procedurálisan generált csataterek tele vannak minden sarkon leselkedő ellenséggel. Stratégiailag kell navigálni a sűrű erdőkön, fagyott hegyeken és elfeledett temetőkön keresztül. Lesz egy stabil puskánk és a fénymágiánk. Ezekkel kell távol tartani az árnyakat. Realisztikus fizikaalapú fegyveres harcok lesznek, és ahogy feljebb jutunk a brigádban, új fegyvereket és egyedi varázslatokat kapunk kézhez. A bajtársaink megmentésével a templomban levő főhadiszállásunkat fejleszthetünk, így új boltokat és karakterosztályokat nyithatunk meg. Cross-buy lesz a PlayStation VR és a PlayStation VR2 között.
A Pistol Whipet a Cloudhead Games készíti. Ez egy díjnyertes fizikai akció-ritmusjáték, ahol izgalmas fegyveres harcok és dinamikus pályák ütköznek. Így egy álomvilág jött létre, és ebben küzdhetünk. A játék továbbfejlesztett változata még több mélységet és dimenziót visz a vérpezsdítő akcióba a headseten és a Sense kontrolleren keresztül történő haptikus visszajelzés, az ujjérintés-érzékelés és a jelentősen csökkentett betöltési sebesség révén. Minden fegyver saját visszajelzéssel rendelkezik a tüzeléshez és az újratöltéshez, ráadásul az adaptív ravaszok egyedi ízt adnak azáltal, hogy különböző szintű ellenállást biztosítanak, amikor a tár üres vagy tele van. Lucas Sitanski, a Cloudhead Games tervezője szerint az új haptikának köszönhetően eddig nem látott módon élhetjük át a Pistol Whipet. A 3D hang a játék ikonikus, filmek ihlette jeleneteit dinamikus pozicionálással hozza közelebb a valósághoz: a headset követi, hogy a játékoshoz képest hol vannak a hanghatások, és automatikusan beállítja a hangerőt. A PlayStation VR2 verzió ingyenes frissítés lesz az eredeti PlayStation VR-verzió tulajdonosai számára.
A Tentacular, amit a Firepunchd készít, november 15-étől lesz előrendelhető. Ez egy óriási, de jószívű csápos szörnyetegről szól, aki megpróbálja megtalálni a helyét a világban. Egy gigantikus, szelíd modorú puhatestű óceánlakó testébe csöppenünk, aki az emberek között nevelkedett La Kalma nyüzsgő és különc szigetén. Ez egy fizika-alapú kaland, amely tele van ötletes, magával ragadó VR-játékmenettel, szívmelengető történettel és rengeteg humorral. Oldjuk meg a feladványokat a játékos eszközökkel, hogy furcsa szerkezeteket és látványos építményeket építsünk, vagy okozzunk a tömegünkkel pusztítást. A szemkövetés lehetővé teszi, hogy La Kalma lakóival interakcióba lépjünk, ha egyszerűen rájuk nézünk. Annak eldöntése, hogy elfogadunk-e egy feladatot a város egyik lakójától, egyszerűen az igen/nem opcióra való tekintésből áll, de bármikor fejbe vághatjuk őket a csápunkkal. A hangalakú haptika részletességet és tapintható visszajelzést ad, ami tovább növeli az érzést, hogy tényleg kint vagyunk az óceán szellőjében, és szabadon engedjük csápjainkat. Az adaptív ravaszokkal érzékelhetjük a felkapott tárgyak súlyát, és a headset is hatást ad a világ történéseiről.
Végezetül a Ramen VR készíti a Zenith: The Last City-t, amit november 15-átől lehet előrendelni. A stúdió több száz órányi új tartalmat adott a játékhoz, hatalmas grafikai tuningot hajtott végre, és kihasználta a PlayStation VR2 lehetőségeit. Epikus, fordulatokkal teli új története van új, emlékezetes karakterekkel. Kapjunk el lényeket és idézzük meg őket háziállatként, vagy egy új bossot rohanjunk le. Élesebb textúrák és nagyobb felbontású modellek vannak, élethűbb a fű, valósághű az árnyékok és a világítás. Tapasztaljuk meg az interakció teljesen új dimenzióját az adaptív ravaszokkal, így érezhetjük, ahogy az energia átáramlik a kezünkön a kardunk feltöltésekor, vagy amikor lövünk. Érezhetjük az ellenséges pengék csattanását, a rohanás gyorsaságát, vagy a veszélyesen alacsony életerő lassú lüktetését a headset visszajelzésével. Ötször gyorsabb a töltési idő, és akinek megvan a PlayStation VR verzió, ingyen hozzáférhet a PlayStation VR2 verzióhoz.
-V-
Forrás: Gematsu