Hat évvel a megjelenése után a Battlefield 1 újra bekerült a Steam top 10-es bestseller listájára, és hatalmas egyidejű játékosszámokkal büszkélkedhet.
Ahogy azt az Emopulse kiszúrta, a lövöldözős játék, amely először 2016 októberében jelent meg, hatalmasat ugrott a népszerűsége, és minden idők legnagyobb egyidejű játékosszámát látta. Érdemes megjegyezni, hogy a játék 2020-ban került fel a Steamre.
A játékosok száma, amely az elmúlt 24 órában elérte a 49 732 főt, körülbelül 44 000-rel több játékos, mint amennyit a Battlefield 2042 regisztrált ugyanebben az időszakban.
Ennek valószínűleg több oka is van. Először is, a Battlefield 1 jelenleg erősen le van árazva, 4,79 $ / 4,19 £-ba kerül. Ugyanakkor a Battlefield 1 feltámadása előtt is csak 8-15 ezer egyidejű játékos között mozgott a Battlefield 2042 a Steamen az elmúlt hónapokban a SteamDB szerint.
A Battlefield V, a Battlefield 2042 elődje is több játékost lát, mint a Battlefield 2042, annak ellenére, hogy az nem akciós. A Battlefield V-ben 15 454 játékos volt a csúcs, szemben a 2042 5379 játékosával.
A másik ok a Battlefield 2042 általános rossz fogadtatása a Battlefield közösség részéről. A játékot a megjelenés óta a játékosok kritikával illették a meggyőző pályák hiánya, a klasszikus Battlefield osztályrendszer újratervezése és a következetes, érdemi frissítések hiánya miatt.
„Erős stabilitással indítottuk el a játékot, azonban ahogy egyre több játékos tapasztalta meg a teljes játékot, világossá vált, hogy váratlan teljesítményproblémák merültek fel, amelyekkel foglalkoznunk kell” – mondta Andrew Wilson, az EA vezérigazgatója egy tavalyi konferenciahíváson a problémákra kitérve.
Wilson így folytatta: „A játékkal kapcsolatos néhány tervezési döntésünk sem talált mindenki tetszését a közösségünkben. Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a játékban rejlő teljes potenciál kiaknázása mellett, és teljes mértékben elkötelezettek vagyunk Battlefield-rajongóink iránt.”
Vince Zampella, az EA vezetője is kifejtette gondolatait a gyenge kritikai és kereskedelmi reakciókról. „Szerintem egy kicsit túlságosan eltávolodtak attól, ami a Battlefield” – mondta. „Megpróbáltak néhány dolgot, ami talán ambiciózus volt: növelni a játékosok számát stb. Nem hiszem, hogy elég időt töltöttek azzal, hogy megértsük, mitől lesz ez szórakoztató.”
Decemberben az EA bejelentette, hogy a franchise fejlesztési struktúrájának széleskörű megváltoztatása mellett egy „összefüggő Battlefield-univerzumot” kíván létrehozni.
E tervek részeként a DICE korábbi vezérigazgatója, Oscar Gabrielson teljesen elhagyta az EA-t, míg Zampella új szerepet vállalt a franchise felügyelőjeként.
„Ez egy teljesen új struktúra” – mondta Zampella a Barronsnak. „Több stúdiót hozunk össze. Összehozzuk a legjobb tehetségeket, és időt adunk nekik, hogy valami csodálatosat csináljanak.”
Az egyik ilyen stúdió a nemrég bemutatott Ridgeline Games, amelyet a Halo társalkotója, Marcus Lehto vezet.