Game over, Project Cars: a stúdió alapítója kirohant emiatt!

Az Electronic Arts befejezte a Project CARS franchise-ot, így a sorozat mindössze három részig jutott.

 

A Project Cars a Slightly Mad Studiostól 2015-ben jelent meg. A folytatás két év múlva jött, a harmadik pedig az előző két rész után talán túlzottan árkádosra vette 2020-ban, és ezért nem lelt kitörő fogadtatásra. A stúdiót közben felvásárolta a Codemasters, amit pedig az Electronic Arts húzott be magának. A Twitteren még augusztusban írta a stúdió, hogy a licenszek lejárta miatt a Project Cars 2 szeptember 21-étől, az első rész pedig október 3-ától el lett távolítva a digitális boltokból. Már ez is előjele volt annak, hogy mi készül…

2019-ben, amikor a Codemasters felvásárolta a Slightly Mad Studios-t, 150 alkalmazottuk volt, és a Project Cars leállításával (ugyanis az Electronic Arts „nem fejleszti tovább és nem fektet bele”) megfelelő beosztásokba és pozíciókba válthatnak, akárhol is van erre lehetőségük. Most mehetnek FIFÁt, Need For Speedet, vagy Battlefield 2012-t fejleszteni. Itt van az Electronic Arts szóvivőjének közleménye, amit a Gamesindustry-nak juttattak el:

„A következő Project CARS játék és annak hosszabb távú növekedési potenciáljának kiértékelését követően úgy döntöttünk, hogy leállítjuk a franchise további fejlesztését és beruházásait. Az ehhez hasonló döntések nagyon nehezek, de lehetővé teszik számunkra, hogy olyan területekre összpontosítsunk, ahol úgy gondoljuk, hogy a legerősebb lehetőségünk van olyan élmények létrehozására, amelyeket a rajongók szeretni fognak. A versenyportfóliónkban rejlő erősségeinkre összpontosítunk, különösen a licencelt IP-re és a nyílt világú élményekre, valamint a franchise-aink kiterjesztésére, hogy a globális közösségeket bevonó, hosszú távú élő szolgáltatásokkal még inkább a társadalom felé forduljunk. Mindenkivel, akit ez a döntés érint, együtt dolgozunk azon, hogy az EA Sports és az autóversenyzés portfóliójában, valamint az EA más részein belül, ahol csak lehet, megfelelő pozíciókat töltsenek be. Most az a legfontosabb feladatunk, hogy a lehető legnagyobb támogatást nyújtsuk munkatársainknak az átmenet során.”

Erre aztán reagált Ian Bell, a Slightly Mad alapítója és korábbi vezérigazgatója. A stúdió 2009-ben jött létre, és a Need For Speed: Shiftet, két év múlva pedig a Shift 2: Unleashedet készítette el. Tavaly októberben távozott a csapatból, ugyanis szerinte a stúdió jövője biztosítva lett, így ezt látta a megfelelő időnek a távozásra. A Twitteren így reagált a hírekre: „Electronic Arts, maradjatok továbbra is kiválóak… Elmondtam a magamét, és minden szavamhoz tartom magam, hiszen továbbra is bizonyítjázok azokat. Hogy néznek ki azok a számok (bocsánat, úgy értem, emberek reményekkel, álmokkal és családokkal) a táblázatok alján?” Ezzel arra utalt, hogy a kiadónak csak a profit számít.

2017-ben egy YouTube-os interjúban elárulta, hogy az ő rossz viszonya az Electronic Artsszal régi: „Megcsináltuk az első két Shiftet, majd az Electronic Arts azt mondta két hónappal a Shift 2 fejlesztése után, hogy adnak 1,5 milliót, ha beleegyezünk, hogy nem beszélünk más kiadókkal, nem egyeztünk bele más játékokba, vagy más kiadókkal semmi máson nem dolgozunk, így mevalósíthatjuk a Shift 3-at. Azt mondtam, hogy oké, ez jó üzletnek hangzik. Elfogadtam az 1,5 milliót, rengeteg bónuszt fizettem a srácoknak, és két héttel azelőtt, hogy elkezdtük volna a Shift 3-at, minden figyelmeztetés nélkül lemondták. Azt mondták, hogy „ezt nem csináljuk tovább”. Három, négy, öt kulcsemberünknek küldtek e-mailt. Közülük ketten el is mentek, mert bajban voltunk. Nem maradt semmink. Végünk volt. Szó szerint tönkretették a cégünket, megpróbáltak megölni minket, és ellopni a technológiánkat is.”

Külön kiemelte Patrick Söderlundot, aki korábban az Electronic Arts nemzetközi stúdióhálózatának vezetője volt. Szerinte ő „a legrosszabb céges szörny” volt: „Megpróbáltak átb__zni minket; nem lehet másképp fogalmazni, ezt próbálták tenni. Megpróbáltak tönkretenni minket, és mi nem szeretjük az Electronic Artsot ebben a cégben [a Slightly Mad Studioson belül]. Szóval igen, újra jelzálogot vettem fel a házamra, a készpénzt a cégbe tettem, még három hónapig fizettem a személyzetet, csináltunk néhány játékot, és valahogy túljutottunk ezen. Azok a fickók seggfejek. Nem tiszteljük az Electronic Artsot. Soha többé nem kötök velük üzletet, nincs tiszteletem irántuk, borzalmas emberi lények, vállalati szörnyetegek,” tette hozzá Bell.

És ezt öt éve mondta, akkor még függetlenként…

Forrás: WCCFTech, VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu