Ha a Nintendo egyik oszlopos fejlesztője mondja azt, hogy a régebbi játékok támogatása eddig nem látott egyszerűségű lett, akkor talán érdemes lenne rá hallgatni.
Gondoljunk bele: a legtöbb Game Boy játék futott a Game Boy Coloron; a legtöbb GB és GBC játék ment a Game Boy Advance-en, majd a Nintendo DS (ami a nagy N legtöbb példányban eladott platformja lett!) a GBA-s játékokat támogatta, majd a Nintendo 3DS esetében használhattuk a DS-es kazettáinkat. A Wii-n a GameCube-os, a Wii U-n pedig a Wii-s játékainkat futtathattuk. Tehát a nagy N esetében ez nem újkeletű, hogy a régebbi játékokat támogatják!
A VGC lefordította a kérdezz-feleleket, amit a Nintendo a negyedéves pénzügyi jelentése után tartott. Itt Miyamoto Shigeru, a cég oszlopos fejlesztője nyíltan kimondta: a visszamenőleges játéktámogatás nem nehéz! „A múltban a Virtual Console nevű szolgáltatásunk lehetővé tette a felhasználók számára, hogy régebbi videojátékokat játszhassanak az újabb hardverrel rendelkező új konzolokon. Amíg a hardver változatlan maradt, ezeket a játékokat továbbra is lehetett játszani. A videojátékok kiadói jogai azonban bonyolultak, és azt mondtuk, hogy csak akkor adunk hozzá címeket, ha már megszereztük a szükséges jogokat.
Természetesen a dedikált konzolokra fejlesztett videojátékok konzolonként eltérő fejlesztői környezetben készültek. Ennek következtében, amikor a hardver változott, a fejlesztőkörnyezetet nem feltétlenül lehetett újra felhasználni, így a régebbi konzolokra kiadott videojátékok nem játszhatók az újabb konzolokon további módosítások nélkül. Az utóbbi időben azonban a fejlesztőkörnyezet egyre inkább szabványosítottá vált, és ma már olyan környezet áll rendelkezésünkre, amely lehetővé teszi, hogy a játékosok minden eddiginél könnyebben élvezhessék a régebbi videojátékokat az újabb konzolokon. A Nintendo erőssége azonban az új videojáték-élmények megteremtésében rejlik, ezért amikor a jövőben új hardvereket adunk ki, szeretnénk olyan egyedi videojátékokat bemutatni, amelyeket a már meglévő hardverekkel nem lehetett volna létrehozni,” mondta Miyamoto, aki a Switch utódjáról nem kívánt nyilatkozni, de lehet, hogy visszamenőlegesen támogatni fogja a Switch játékait. Az jó lenne!
Korábban az Ampere Analysis elemzője, Piers Harding-Rolls 2024-re saccolta az új N hardvert, és „Switch Pro” szerinte nem lesz. Nagyon úgy tűnik, hogy igaza van: a kutatási és fejlesztési költségek rekord szintet értek el a Nintendón belül…
Forrás: VGC