Miyamoto: a visszamenőleges játéktámogatás könnyebb mint valaha!

Ha a Nintendo egyik oszlopos fejlesztője mondja azt, hogy a régebbi játékok támogatása eddig nem látott egyszerűségű lett, akkor talán érdemes lenne rá hallgatni.

 

Gondoljunk bele: a legtöbb Game Boy játék futott a Game Boy Coloron; a legtöbb GB és GBC játék ment a Game Boy Advance-en, majd a Nintendo DS (ami a nagy N legtöbb példányban eladott platformja lett!) a GBA-s játékokat támogatta, majd a Nintendo 3DS esetében használhattuk a DS-es kazettáinkat. A Wii-n a GameCube-os, a Wii U-n pedig a Wii-s játékainkat futtathattuk. Tehát a nagy N esetében ez nem újkeletű, hogy a régebbi játékokat támogatják!

A VGC lefordította a kérdezz-feleleket, amit a Nintendo a negyedéves pénzügyi jelentése után tartott. Itt Miyamoto Shigeru, a cég oszlopos fejlesztője nyíltan kimondta: a visszamenőleges játéktámogatás nem nehéz! „A múltban a Virtual Console nevű szolgáltatásunk lehetővé tette a felhasználók számára, hogy régebbi videojátékokat játszhassanak az újabb hardverrel rendelkező új konzolokon. Amíg a hardver változatlan maradt, ezeket a játékokat továbbra is lehetett játszani. A videojátékok kiadói jogai azonban bonyolultak, és azt mondtuk, hogy csak akkor adunk hozzá címeket, ha már megszereztük a szükséges jogokat.

Természetesen a dedikált konzolokra fejlesztett videojátékok konzolonként eltérő fejlesztői környezetben készültek. Ennek következtében, amikor a hardver változott, a fejlesztőkörnyezetet nem feltétlenül lehetett újra felhasználni, így a régebbi konzolokra kiadott videojátékok nem játszhatók az újabb konzolokon további módosítások nélkül. Az utóbbi időben azonban a fejlesztőkörnyezet egyre inkább szabványosítottá vált, és ma már olyan környezet áll rendelkezésünkre, amely lehetővé teszi, hogy a játékosok minden eddiginél könnyebben élvezhessék a régebbi videojátékokat az újabb konzolokon. A Nintendo erőssége azonban az új videojáték-élmények megteremtésében rejlik, ezért amikor a jövőben új hardvereket adunk ki, szeretnénk olyan egyedi videojátékokat bemutatni, amelyeket a már meglévő hardverekkel nem lehetett volna létrehozni,” mondta Miyamoto, aki a Switch utódjáról nem kívánt nyilatkozni, de lehet, hogy visszamenőlegesen támogatni fogja a Switch játékait. Az jó lenne!

Korábban az Ampere Analysis elemzője, Piers Harding-Rolls 2024-re saccolta az új N hardvert, és „Switch Pro” szerinte nem lesz. Nagyon úgy tűnik, hogy igaza van: a kutatási és fejlesztési költségek rekord szintet értek el a Nintendón belül…

Forrás: VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu