Mark Darrah szerint hosszabb távon inkább káros lehet, ha a redmondi techcég a Bethesdát birtokló ZeniMax Media után az Activision Blizzard Kinget is megvásárolja.
Darrah korábban a Dragon Age producere volt, és nem kevés időt dolgozott a BioWare ajtajai mögött. 23 év nem kevés idő, és 2021-ben vonult vissza, így ő már a SEGA Dreamcast elindulásakor is a stúdiónál volt, és átélte, ahogy a SEGA kivonult a konzolpiacról, belépett a helyére a Microsoft, és négy konzolgenerációs váltást is átélt. Ha már Microsoft, egy YouTube-os kérdezz-felelek során bukkant fel témaként a Microsoft közel 70 milliárd dolláros ajánlata az Activision Blizzard felvásárlására.
„Azt mondhatom, hogy a [játékipari] konszolidáció hosszú távon valószínűleg rossz dolog. Az Activision Blizzard felvásárlása a Microsoft részéről remélhetőleg rövid távon jó dolog, mert úgy tűnik, hogy az Activision Blizzardnak kulturálisan szüksége van valakire, aki bemegy oda egy lombfúvóval, és kitakarítja a sötét sarkokat. De hosszú távon a konszolidáció általában rossz dolog, mert ha már elegendő irányítást szereztél, akkor elkezded kontrollálni a költségeket, és ez azt jelenti, hogy a kreativitás és a kockázatvállalás csökken. Tehát hosszú távon valószínűleg rossz, de rövid távon talán jó az Activision Blizzard esetében,” mondta Darrah.
Nem is kell messzire menni, hogy alá tudjuk támasztani, mennyire is igaza van! 2007 egyik nagy híre volt, hogy az Activision és az akkor a Vivendihez tartozó Blizzard egyesül. A cégből a francia médiaóriás aztán kihátrált (a Vivendi ugye később a Ubisoftnál próbálkozott, de ott is feladta, ám a mobilos „kistesó” Gameloftot megszerezte), és az Activision idővel tényleg rossz hatással volt a Blizzardra, ami akkoriban érinthetetlennek tűnt, azóta viszont ők is csalódást okoztak (Warcraft III Reforged, Diablo Immortal… és ez csak két példa).
És ha nincs vetélytárs, nincs kreativitás. A monopolhelyzet pedig csak az öltönyös uraknak kedvez, nekünk egyáltalán nem. Nem mond hülyeséget Darrah.
Forrás: PSL