Ha „zaklatják” a Nintendo alkalmazottakat Japánban, elállhat a cég a garanciális javítástól

Ha fenyegetjük, vagy zaklatjuk a Nintendo munkatársait Japánban, elutasíthatják a garanciára vonatkozó jogainkat…

 

A Nintendo hazai ágazata új szabályzatot vezetett be, ami elsőre fogyasztóellenesnek tűnhet, de akkor nem, ha az érme mindkét oldalát megvizsgáljuk: ha a hibás termék (pl. a Joy-Con kontroller) tulajdonosa zaklató módon viselkedik, a nagy N megtagadhatja a javítás jogát! Erről a Kyodo News számolt be: a Nintendo még októberben módosította a szabályzatot, mégpedig ezzel a magyarázattal:

„Kérjük, hogy a javított termékkel kapcsolatos megkereséskor tartózkodjon minden olyan intézkedéstől (beleértve, de nem kizárólagosan az alább felsoroltakat), amely meghaladja a társadalmilag elfogadható mértéket a kérés teljesítésének eszközeként. Ha úgy ítéljük meg, hogy a fenti cselekmények bármelyike megtörtént, megtagadhatjuk a termék cseréjét vagy javítását. Továbbá, ha a Vállalat úgy ítéli meg, hogy a magatartás rosszindulatú, akkor kapcsolatba lép a rendőrséggel, ügyvéddel stb. és megteszi a megfelelő lépéseket.”

Ezen indokokat sorolta fel a Nintendo, amikor elállhat a javítástól: „megfélemlítés vagy fenyegetés; sértő vagy becsmérlő megjegyzések; a magánélet megsértése; túlzott követelések, például ingyenes javítás, amikor a garancia már lejárt; bocsánatkérés követelése a Nintendótól vagy munkatársaitól ésszerű ok nélkül;   ugyanazon kérés vagy panasz túlzott megismétlése; rágalmazó megjegyzések a közösségi hálózatokon vagy weboldalakon”. Logikusnak hangzik.

A Kyodo News szerint Japánban nincs törvény a személyzetet zaklató vásárlók ellen, ám több cég is beépített a felhasználói feltételeikbe néhány zaklatás elleni szabályzatot. A Nintendo lépését amúgy a japán egészségügyi, munkaügyi és jóléti minisztérium egyik hivatalnoka is megdicsérte, mert szerinte hatásos a nagy N határozott lépése. Ikeuchi Hiromi, a Kansai Egyetem szociálpszichológia professzora hozzátette: „Az elmúlt években a közösségi médiában közzétett bejegyzések láthatóvá tették a különböző iparágak zaklatását, és a fogyasztói hozzáállás is változik. Ennek eredményeképpen a Nintendo sikeresen lépést tartott a korral azzal, hogy olyan döntést hozott, amelyet a társadalom kész volt elfogadni.”

Forrás: VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu