Ha fenyegetjük, vagy zaklatjuk a Nintendo munkatársait Japánban, elutasíthatják a garanciára vonatkozó jogainkat…
A Nintendo hazai ágazata új szabályzatot vezetett be, ami elsőre fogyasztóellenesnek tűnhet, de akkor nem, ha az érme mindkét oldalát megvizsgáljuk: ha a hibás termék (pl. a Joy-Con kontroller) tulajdonosa zaklató módon viselkedik, a nagy N megtagadhatja a javítás jogát! Erről a Kyodo News számolt be: a Nintendo még októberben módosította a szabályzatot, mégpedig ezzel a magyarázattal:
„Kérjük, hogy a javított termékkel kapcsolatos megkereséskor tartózkodjon minden olyan intézkedéstől (beleértve, de nem kizárólagosan az alább felsoroltakat), amely meghaladja a társadalmilag elfogadható mértéket a kérés teljesítésének eszközeként. Ha úgy ítéljük meg, hogy a fenti cselekmények bármelyike megtörtént, megtagadhatjuk a termék cseréjét vagy javítását. Továbbá, ha a Vállalat úgy ítéli meg, hogy a magatartás rosszindulatú, akkor kapcsolatba lép a rendőrséggel, ügyvéddel stb. és megteszi a megfelelő lépéseket.”
Ezen indokokat sorolta fel a Nintendo, amikor elállhat a javítástól: „megfélemlítés vagy fenyegetés; sértő vagy becsmérlő megjegyzések; a magánélet megsértése; túlzott követelések, például ingyenes javítás, amikor a garancia már lejárt; bocsánatkérés követelése a Nintendótól vagy munkatársaitól ésszerű ok nélkül; ugyanazon kérés vagy panasz túlzott megismétlése; rágalmazó megjegyzések a közösségi hálózatokon vagy weboldalakon”. Logikusnak hangzik.
A Kyodo News szerint Japánban nincs törvény a személyzetet zaklató vásárlók ellen, ám több cég is beépített a felhasználói feltételeikbe néhány zaklatás elleni szabályzatot. A Nintendo lépését amúgy a japán egészségügyi, munkaügyi és jóléti minisztérium egyik hivatalnoka is megdicsérte, mert szerinte hatásos a nagy N határozott lépése. Ikeuchi Hiromi, a Kansai Egyetem szociálpszichológia professzora hozzátette: „Az elmúlt években a közösségi médiában közzétett bejegyzések láthatóvá tették a különböző iparágak zaklatását, és a fogyasztói hozzáállás is változik. Ennek eredményeképpen a Nintendo sikeresen lépést tartott a korral azzal, hogy olyan döntést hozott, amelyet a társadalom kész volt elfogadni.”
Forrás: VGC