Egy teljesen másik IP-nek köszönhetjük a Fable világát!

Dene Carter, a Fable társalkotója beismerte, hogy Albion világa teljesen más is lehetett volna.

 

Ráadásul nem is azonos műfajból vette Carter az ihletet, de éppen emiatt szokatlan (és meglepő), hogy a Fable világának ihlete a Capcomtól származott: Carter a Twitteren elmesélte, hogy a Lionheadnek a Devil May Cry volt inspiráció! „Biztos vagyok benne, hogy ezt a hacket már mindenki ismeri, de azért mégis beszélek róla, hátha megment valakit attól, hogy a fejlesztése vakvágányra fusson. Ez egy tipp a koncepció méretéről, ha elveszettnek érzed magad: lopd el! 100%-ban más játékból lopd el. Hogy lett ekkora a Fable világa? Mert játszottam a Devil May Cry-jal, és észrevettem, hogy a világa kb. 82 zónából állt. Nem tűnt túlzásnak. Újrahasznosította és újra kontextusba helyezte a területeket. Ez egy viszonylag rövid, de magas színvonalú játéknak felelt meg. Szó szerint megszámoltam a zónák számát, a zónák méretét és a zónákban eltöltött átlagos időt, és ezt használtam arra, hogy kitakarjam Albion teljes világát.

Abban az időben elszabadult a pokol, meg voltunk győződve arról, hogy valami „nagyot” kell csinálnunk (bármit is jelentsen ez). Szó szerint lemásolva a Devil May Cry terjedelmét, a Silent Hill interakciós sűrűségét és az első Way of the Samurai-ban látott összefutásokat. Így a Fable-t egy lötyögős, meghatározhatatlan, véget nem érő halálmenetből olyanná változtattuk, amit ténylegesen be tudtunk fejezni *anélkül*, hogy valaha is dolgoztunk volna 3D-s játékon. Hogy undorítóan éreztem magam emiatt? Nem! Nem használtam fel a többi játék témáit, ötleteit vagy kreativitását, csak a terjedelmüket. Olyan volt, mintha azt látnám, hogy a legtöbb film 90 perces, és azt mondanám: „Ó, azt hiszem, ez működik. Meg tudjuk csinálni!”

A játékodban nem minden lesz eredeti. Valójában nagyon kevés lesz az. A manga, az anime, a Star Wars stb. szinte mind valamilyen keretre vagy struktúrára épül, amit már jóval előtted megalkottak. Koncentrálj azokra a részekre, amelyek a tiéddé teszik a játékodat, ne pedig arra, hogy „ne használd az L3-at a futáshoz”. Alig várom a „Fable-alkotó bevallotta, hogy más játékokból lopott!” dolgokat… micsoda csodálatos világ,” írta Carter.

Lehet ezt anélkül is…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu