Az Xbox-vezér azt szeretné, ha a streamelésre használt eszköz megfelelően olcsó lenne, és a két, a Bethesda alatt készülő játék esetében is úgy véli, hogy a halasztás volt a legjobb döntés.
Phil Spencer a The Verge-nek adott interjújában elmagyarázta, hogy a felhőből való játékra alkalmas, Keystone kódnevű Xbox hardvert (ami kb. egy pendrive mérete is lehet) miért halasztotta el a Microsoft: „Az általunk épített konzol (amelyet most már láthattak az emberek), a Keystone, drágább volt, mint szerettük volna, amikor ténylegesen kiépítettük a benne lévő hardverrel, és úgy döntöttünk, hogy a csapat erőfeszítéseit az okostévés, felhős alkalmazás fejlesztésére összpontosítjuk. A Keystone-nal még mindig arra összpontosítunk, hogy mikor tudjuk elérni a megfelelő költségeke. Csakhogy a[z Xbox] Series S 299 dollárért van, és az ünnepek alatt lesz néhány leárazás, és nyilvánvalóan a[z Xbox] Series X [ára] magasabb lesz, úgy gondolom, hogy ahhoz, hogy egy csak felhőből való játékra használható készüléknek értelme legyen, jelentős árkülönbséggel kell rendelkeznie az Xbox Series S-sel összevetve. Szeretném, ha egy kontroller is tartozna hozzá, amikor ezt fogjuk csinálni.
Szóval, igazából csak arról volt szó, hogy meg tudjuk-e építeni a megfelelő terméket a megfelelő áron, vagy ha nem, akkor hogyan összpontosíthatnánk a csapat erőfeszítéseit? Úgy döntöttünk, hogy a Samsunggal közösen készítjük el a TV-alkalmazást, és nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel. Nem akarok konkrétan árat mondani, de [a Keystone árának] szerintem 99-129 dollár között kell lennie, hogy ennek értelme legyen szerintem, és mi nem voltunk ott. A kontrollerrel együtt nem volt ilyen a költsége. De tetszik az erőfeszítés. Azért van a polcomon [a Keystone prototípusa], mert a csapat felhúzta az ingujját, és kilenc hónap alatt megépítette ezt a dolgot. Egy csomóan hazavittük, és egészen jól működött,” mondta Spencer.
Aztán megemlítette, hogy a Todd Howard stúdiójában, a Bethesda Game Studiosnál készülő Starfieldet, továbbá az Arkane Austinnél készülő Redfallt miért halaszották el: „Úgy gondolom, hogy legalábbis számomra a döntésként való pozicionálás kissé helytelen. Az nem igazán döntés, hogy egy játékot áthelyezel [egy későbbi időpontra], miután a csapat több éves erőfeszítései ellenére eljutsz egy olyan pontra, ahol tudod, hogy nem fogod a kívánt játékot az ígért időpontban kiadni. Most valamilyen szinten mégis az, mert én is adtam már túl korán ki játékot. Tapasztaltuk ezt. Utólag visszagondolva, ha megnézünk egy olyan játékot, mint a Starfield, olyan sok időbe telt, és olyan sok befektetést tett a csapat az új IP-be. Az a döntés, hogy a csapatnak időt adunk arra, hogy megépítsék azt a játékot, amiről úgy érzik, hogy meg kell építeniük, a helyes döntés volt. Ezeknek a döntéseknek pénzügyi vonzatai is vannak. Az, hogy mi fog történni, legyen szó akár a platform növekedéséről, az előfizetők számának növekedéséről, vagy őszintén szólva a bevételről, amit egy új játék megjelenésekor generálsz, ezek üzleti döntések. Mindenképpen mérlegelni kell ezeknek a döntéseknek az eredményét.
Bármelyik játék esetében, de főleg a Starfield és a Redfall esetében (az első nagy Xbox-játékok, amelyekben a ZeniMax csatlakozott a csapathoz) biztos akartam lenni abban, hogy ezek a csapatok úgy érzik, hogy minden támogatást megkapnak az Xbox-tól, és talán érezni fogják, hogy egy nagyobb szervezet részei, amely más bevételi forrásokkal és más hasznos dolgokkal is rendelkezik. Végül úgy gondolom, hogy a játékok minősége jobb lesz, és a vásárlók érdekesebbnek találják majd az élményt, ami utólag remélhetőleg helyes döntésnek fog tűnni,” tette hozzá Spencer.
Logikus indoklásnak tűnik.