Phil Spencer kiáll az Xbox Keystone, a Starfield és a Redfall halasztása mellett

Az Xbox-vezér azt szeretné, ha a streamelésre használt eszköz megfelelően olcsó lenne, és a két, a Bethesda alatt készülő játék esetében is úgy véli, hogy a halasztás volt a legjobb döntés.

 

Phil Spencer a The Verge-nek adott interjújában elmagyarázta, hogy a felhőből való játékra alkalmas, Keystone kódnevű Xbox hardvert (ami kb. egy pendrive mérete is lehet) miért halasztotta el a Microsoft: „Az általunk épített konzol (amelyet most már láthattak az emberek), a Keystone, drágább volt, mint szerettük volna, amikor ténylegesen kiépítettük a benne lévő hardverrel, és úgy döntöttünk, hogy a csapat erőfeszítéseit az okostévés, felhős alkalmazás fejlesztésére összpontosítjuk. A Keystone-nal még mindig arra összpontosítunk, hogy mikor tudjuk elérni a megfelelő költségeke. Csakhogy a[z Xbox] Series S 299 dollárért van, és az ünnepek alatt lesz néhány leárazás, és nyilvánvalóan a[z Xbox] Series X [ára] magasabb lesz, úgy gondolom, hogy ahhoz, hogy egy csak felhőből való játékra használható készüléknek értelme legyen, jelentős árkülönbséggel kell rendelkeznie az Xbox Series S-sel összevetve. Szeretném, ha egy kontroller is tartozna hozzá, amikor ezt fogjuk csinálni.

Szóval, igazából csak arról volt szó, hogy meg tudjuk-e építeni a megfelelő terméket a megfelelő áron, vagy ha nem, akkor hogyan összpontosíthatnánk a csapat erőfeszítéseit? Úgy döntöttünk, hogy a Samsunggal közösen készítjük el a TV-alkalmazást, és nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel. Nem akarok konkrétan árat mondani, de [a Keystone árának] szerintem 99-129 dollár között kell lennie, hogy ennek értelme legyen szerintem, és mi nem voltunk ott. A kontrollerrel együtt nem volt ilyen a költsége. De tetszik az erőfeszítés. Azért van a polcomon [a Keystone prototípusa], mert a csapat felhúzta az ingujját, és kilenc hónap alatt megépítette ezt a dolgot. Egy csomóan hazavittük, és egészen jól működött,” mondta Spencer.

Aztán megemlítette, hogy a Todd Howard stúdiójában, a Bethesda Game Studiosnál készülő Starfieldet, továbbá az Arkane Austinnél készülő Redfallt miért halaszották el: „Úgy gondolom, hogy legalábbis számomra a döntésként való pozicionálás kissé helytelen. Az nem igazán döntés, hogy egy játékot áthelyezel [egy későbbi időpontra], miután a csapat több éves erőfeszítései ellenére eljutsz egy olyan pontra, ahol tudod, hogy nem fogod a kívánt játékot az ígért időpontban kiadni. Most valamilyen szinten mégis az, mert én is adtam már túl korán ki játékot. Tapasztaltuk ezt. Utólag visszagondolva, ha megnézünk egy olyan játékot, mint a Starfield, olyan sok időbe telt, és olyan sok befektetést tett a csapat az új IP-be. Az a döntés, hogy a csapatnak időt adunk arra, hogy megépítsék azt a játékot, amiről úgy érzik, hogy meg kell építeniük, a helyes döntés volt. Ezeknek a döntéseknek pénzügyi vonzatai is vannak. Az, hogy mi fog történni, legyen szó akár a platform növekedéséről, az előfizetők számának növekedéséről, vagy őszintén szólva a bevételről, amit egy új játék megjelenésekor generálsz, ezek üzleti döntések. Mindenképpen mérlegelni kell ezeknek a döntéseknek az eredményét.

Bármelyik játék esetében, de főleg a Starfield és a Redfall esetében (az első nagy Xbox-játékok, amelyekben a ZeniMax csatlakozott a csapathoz) biztos akartam lenni abban, hogy ezek a csapatok úgy érzik, hogy minden támogatást megkapnak az Xbox-tól, és talán érezni fogják, hogy egy nagyobb szervezet részei, amely más bevételi forrásokkal és más hasznos dolgokkal is rendelkezik. Végül úgy gondolom, hogy a játékok minősége jobb lesz, és a vásárlók érdekesebbnek találják majd az élményt, ami utólag remélhetőleg helyes döntésnek fog tűnni,” tette hozzá Spencer.

Logikus indoklásnak tűnik.

Forrás: WCCFTech, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu