Egy újonnan hozzáadott Xbox Game Pass játék, amely széleskörűen pozitív kritikákat kapott a szaksajtóban, „review bombing” áldozatául esett.
Az Obsidian Entertainment legújabb játéka, a Pentiment a múlt héten csatlakozott az Xbox Game Pass előfizetéses szolgáltatáshoz. A kritikusok igencsak pozitívan nyilatkoztak róla. A Metacritic kritika-összesítő oldalon azonban, úgy tűnik, egyesek tűz alá vették a játékot. A Pentiment egy történetközpontú, középkori festmények által inspirált művészeti stílust használó játék, amelyben egy rejtélyes gyilkosságot kell megoldanunk. A bökkenő az, hogy a játékosoknak úgy kell következtetést levonniuk róla, hogy nem kapnak minden esetben végleges választ arra, hogy helyesen oldották-e meg a rejtélyt vagy sem.
A Pentiment értékelései rendkívül pozitívak, különösen a játék történetét dicsérték.
Egyes kritikusok nem voltak annyira elragadtatva, mint mások. Ám egyesek odáig is elmentek, hogy tökéletes, 10/10-es pontszámot adtak a játéknak. A Pentiment pozitív fogadtatása hozzájárult ahhoz, hogy a játék a Metacriticen tekintélyes, 85-ös értékelést kapott. Azonban az utóbbi napokban mindkét irányban próbálkoznak a játék fel-, illetve lepontozásával. A felhasználók mind a negatív, mind a pozitív értékeléseket spammelik.
Ahogy az általában lenni szokott a kritikabombázási törekvéseknél, a felhasználók 0/10-et adnak a játéknak, függetlenül attól, hogy ennek a pontszámnak valóban van-e értelme vagy sem.
Úgy tűnik, a legtöbb negatív felhasználói vélemény a Pentiment narratívára épülő jellege, lassúsága és az, hogy inkább vizuális regény, mint hagyományos videójáték. Ezzel szemben úgy tűnik, hogy néhány rajongó a negatív véleményekre válaszul tökéletes 10/10-es pontszámot adott a játéknak. Így próbálva az ellenkező irányba terelni a felhasználói értékelést.
A Metacriticen történő kritikabombázás olyan gyakorlat, amely valószínűleg nem fog egyhamar eltűnni. Úgy tűnik, sokan szeretnek a végletekig elmenni, amikor felhasználói értékeléseket hagynak a játékokról. Gyakran ezek az értékelések olyan emberektől származnak, akik nyilvánvalóan nem játszottak a játékokkal, amelyeket értékelnek.
Úgy tűnik, erre a visszatérő problémára az lenne a megoldás, ha a felhasználók csak akkor hagyhatnának értékelést, ha a játék megjelenése után több idő telt el. Nem világos azonban, hogy ez valaha is megtörténik-e.
Ami a Pentimentet illeti, a jó hír az, hogy az ember anélkül is levonhatja a saját következtetését a játékról, hogy másokra kellene hagyatkoznia. Mint korábban említettük, a Pentiment könnyen elérhető az Xbox Game Pass szolgáltatáson, és mivel a Microsoft saját játékáról van szó, nem valószínű, hogy valaha is elhagyja azt.
Forrás: ComicBook.com, Metacritic