A redmondi techcég kifejtette, hogy Todd Howard új IP-je, majd utána a már tizenegy éve új fő részt nem kapó The Elder Scrolls miért hagyja ki a PlayStationt.
Már a Microsofté a ZeniMax Media, a Bethesda anyacége, így a kiadó és annak összes stúdiója és IP-je is Phil Spencer, az Xbox-vezér kezében van. Ennyire könnyen nem fogja megkaparintani az Activision Blizzard Kinget (hiába írta a minap a kommunikációs igazgatójuk, hogy ők foggal-körömmel fognak harcolni a Microsoft érdekében…), mert az amerikai szövetségi kereskedelmi bizottság, az FTC trösztellenes peren gondolkodik, míg az Egyesült Királyság piac- és versenyfelügyeleti hatósága, a CMA, továbbá az Európai Bizottság is komolyabb vizsgálatot kezdeményezett a 68,7 milliárd dolláros tranzakció miatt.
Már beszéltünk a CMA által publikált Sony- és Microsoft-dokumentumról, de utóbbinak 57. oldalán egy érdekeset mondott a redmondi cég. A Microsoft szerint a Starfield (Bethesda Game Studios) és a Redfall (Arkane Austin) azért Xbox-exkluzív, mert nagyobb exkluzivitásos értékük van, ugyanis új IP-k, amik gyakran egyjátékos címek, és ezeket elkötelezett, ilyen élményt kereső játékosok választják. A Call of Duty pedig tömegjáték, és hatalmas többjátékos közösséget igényel, hogy továbbra is sikeres legyen, így nem sok értelme lenne ezt exkluzívvá tenni.
A Microsoft szerint a The Elder Scrolls egy közepes méretű franchise a Call of Duty-hoz vagy a Minecrafthoz képest, így nem okozna nagy kárt a PlayStationnek, ha Xbox-exkluzív lenne a The Elder Scrolls VI. A sorozat legutóbbi része, a The Elder Scrolls V: Skyrim 2011-ben jött ki (azóta pedig újra és újra és újra kiadták…), úgyhogy tényleg nem olyan gyakori a boltok polcain mint at évente megjelenő Call of Duty (de ezzel kapcsolatban hallottunk már olyan pletykákat, hogy le szeretnének állni az évenkénti megjelenéssel; így tett a Ubisoft az Assassin’s Creeddel).
Érdekes az indoklás, de van mögötte ráció, ez kétségtelen…
Forrás: PSL