Gungrave G.O.R.E – Fegyvertánc

TESZT – A feltámasztás fogalma az IP esetében nem csak saját magára vonatkozik, hanem magára a főhősre is, ugyanis Grave-et megölték, és bosszúállásra adja a fejét, ahogy a koporsóból és magából kikelvén agyonlő mindenkit. A játékból készült egy folytatás két évtizede, de most a legújabb részről lesz szó, és a múlt hagyatéka erősen érzékelhető marad, s mit olyan, megosztó alkotásról van szó, ami nem mindenkinek fog tetszeni.

 

 

A Gungrave G.O.R.E. a dél-koreai Iggymob külső nézetes akció-lövöldéje, amelyben Grave, a feltámadás fegyverforgatója és álmaink menő antihőse szerepébe bújhatsz, aki rengeteg ellenséget kaszabol le a golyók véres balettjében.

 

A Gungrave G.O.R.E. a megjelenés naptól elérhető lesz Xbox Game Pass-on - íme a dátum!

 

Blam!

 

A sorozat első része 2002-ben jött ki PS2-re a Red Entertainment kezei közül, és a karakterhalmaz elkövetője is rendelkezik vele. A folytatás 2004-ben (itt 2005-ben) jött ki, megőrizvén Nightow Yasuhiro stílusát, ám az animációs stúdió Ikusabune nem nőtt fel a feladathoz. A játékból anime is készült 2003-2004-ben jött ki. Főszereplőnk neve amúgy Beyond the Grave (polgári nevén Brandon Heart), és bár eleinte jogos lehet az összevetés a Devil May Cry-jal, itt a démonok helyett bűnbandákat iktatunk ki. Az új rész rövidítése nem a véres erőszakot takarja, hanem a Gunslinger Of REsurrection (a feltámadás fegyverforgatója) rövidítést jelenti. Van egy drog, ami kifordítja magából az embereket, és az anime stílus miatt őrültebb a koncepció is. Hősünknek van két pisztolya (Cerberus), és koporsóját (Mauler) magával cipeli. A kamerát is, ugyanis nem rögzített kameraállásokkal működik a játék, holott ez talán működhetett volna, látván, hogy mennyire lineáris folyosók halmazáról van szó.

Az ellenfelek pedig többnyire síkhülyék, de legalább sok van belőlük, úgyhogy lenyomjuk az L1-et, azzal megy a lock on (rácélzás), az R2-vel pedig lövünk (PlayStationön ez az alap gombkiosztás). Koporsónk szolgál közelharci fegyverként. Kissé felületesnek hangozhat, ami eddig le lett írva, de ez magára a játékra is jellemző. Karakterünk fejlesztése nem olyan mély. Több életerőnk lehet, több mozdulatunk sebezhet nagyobbat, ilyesmi. Ez nem sok, de legalább látványra és a PlayStationön L2-re állított különleges mozdulatokra is lehet mondani, hogy robbanékony. Az egész többnyire kiegyensúlyozott, és a játékmenet legnagyobb kihívása ott rejlik, hogy figyelemmel kell tartanunk az életerőnket, mert a sok ellenfél sok lúd disznót győz alapon létezik. Emiatt az élmény nem éppen olyan, amit sok másik játék kínál a piacon. Nem olyan összetett az Iggymob játéka, mint bármi más TPS, amit idén dobtak a piacra, és nem is nagyon lehet versenyeztetni a Gungrave G.O.R.E.-t azokkal a produktumokkal. Viszont ki kell emelni, hogy a vizualitás is például milyen lett, mert ebben a tekintetben is régimódinak lehetne nevezni.

 

 

Kopp!

 

Nem túlzás kijelenteni, hogy a játékot 480p-re visszabutított grafikával egy az egyben el lehetne képzelni a PlayStation 2-n. A Gungrave harmadik része nem nagyon tért el attól, amit az eredeti és az Overdose alcímű játék kínált három konzolgenerációval ezelőtt, emiatt pedig alapvetően megosztó lehet, és pont emiatt érdemes lenne két külön értékelést adni neki. Jól fut a játék, de grafikailag nem sokat fejlődött a PS2-höz képest. Ez egyszerre pozitívum (ugyanis megőrizte a stílusát) és negatívum (mert ennél talán stílusosabban is kinézhetne). Viszont az anime stílust egy az egyben eltalálta az Iggymob, úgyhogy erre nem lehet panasz. Talán nosztalgikusnak is lehetne mondani a játékot, így annak élményét is így megfelelő elképzelni. Tartalmilag nem olyan masszív, ugyanis 6-7 óra alatt végig lehet játszani.

Emiatt hasonló a FromSoftware ma már elfeledett Murakumojára (Xbox-exkluzív (!) mech rail shooter, ami Európában ki sem jött): élmény volt, de RÖVID. Oké, hogy vannak bossfightok, és azt is érdemes megemlíteni, hogy több kontinensre elmegyünk, de itt nem lehet sokat csinálni egy végigjátszás után. Maximum azt, hogy nehezebb szinten, jobb értékelésért küzdünk. Hosszabb az első Gungrave-nél (az is hasonló problémákkal küszködött), de sajnos így jobban kimutatkozódik, hogy a mesterséges intelligencia a hiányát a tömeggel próbálta álcázni, ami inkább frusztrálónak hat. Aki pedig esetleg nem ismerné, hogy mi történt eddig, a főmenüben egy animált összefoglalót találhat (ez jó ötlet, mert legalább nem fogjuk a fejünket, hogy kicsoda a micsodájával kivel mit művel).

 

 

Puff.

 

Akinek tetszett az első két Gungrave PS2-n, vegye az értékelést egy nyolcasnak, mert a Gungrave G.O.R.E. ugyanazt a klasszikus élményt hozza. Akinek pedig nem ismerős, ami 2002-2004 között történt, hat és feles a játék, mert tényleg szórakoztató tud lenni, de hiányosságai miatt nem lesz hosszabb távon figyelemre méltó alkotás. Nem jelenti azt, hogy ez egy rossz játék lenne (akkor egy négyest kapott volna), ugyanis vannak pillanatok, amikor elkapja a fonalat, de ez önmagában nem elegendő ahhoz, hogy mainstream figyelmet kapjon. Grave koporsója az, hogy rétegjátékban szerepelt a kezdetek óta. Ám meg kell vallani, hogy stílusos. Az mindig is jól állt neki. (Dettó a két pisztoly a kézben.)

-V-

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Pro:

+ Ugyanolyan stílusos, mint anno
+ Régies
+ Elkapja a fonalat…

Kontra:

– …de ez nem mindig elegendő
– Régies, minden tekintetben
– Rövid, és ezen belül itt-ott frusztráló


Kiadó: Prime Matter (Embracer Group)

Fejlesztő: Iggymob

Stílus: TPS

Megjelenés: 2022. november 22.

Gungrave G.O.R.E

Játékmenet - 6.2
Grafika - 5.3
Történet - 6.6
Zene/hangok - 6.9
Hangulat - 7.5

6.5

KORREKT

Akinek tetszett az első két Gungrave PS2-n, vegye az értékelést egy nyolcasnak, mert a Gungrave G.O.R.E. ugyanazt a klasszikus élményt hozza. Akinek pedig nem ismerős, ami 2002-2004 között történt, hat és feles a játék, mert tényleg szórakoztató tud lenni, de hiányosságai miatt nem lesz hosszabb távon figyelemre méltó alkotás. Nem jelenti azt, hogy ez egy rossz játék lenne (akkor egy négyest kapott volna), ugyanis vannak pillanatok, amikor elkapja a fonalat, de ez önmagában nem elegendő ahhoz, hogy mainstream figyelmet kapjon. Grave koporsója az, hogy rétegjátékban szerepelt a kezdetek óta. Ám meg kell vallani, hogy stílusos. Az mindig is jól állt neki. (Dettó a két pisztoly a kézben.)

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu