Todd Howard, a Bethesda vezetője szerint a The Legend of Zelda: Breath of the Wild a kedvenc játéka a franchise-ból, dicsérve annak szabadságát.
A Bethesda Todd Howardja nemrég osztotta meg gondolatait a The Legend of Zelda: Breath of the Wildról, és kedvezően hasonlította össze saját nyílt világú játékaival. Howard a Bethesda Game Studios összes modern kiadásának játékigazgatója volt. Elég, ha csak annyit mondunk, hogy ő az iparág egyik vezetője a nyílt világú játékok fejlesztését és tervezését illetően. Érthető, hogy a The Legend of Zelda franchise-t mélyen ismeri, de a Breath of the Wilddal kapcsolatos gondolatai meglepőek lehetnek.
Howard már korábban is őszintén beszélt a nyílt világú projektekkel kapcsolatban. Korábban azt mondta, hogy a Bethesda játékai a kíváncsiságot hivatottak felkelteni és jutalmazni. A játékainak funkcióit úgy tervezték, hogy összetett és meglepő módon rétegződjenek egymásra, lehetővé téve, hogy az összes „furcsa dolgok kereszteződése” különleges pillanatokat teremtsen. Howard azt az elképzelést szorgalmazza, hogy a játékosok vállaljanak fel annyi mindent, amennyit egy játék nyújtani tud, hogy lássák, hogyan kezeli azt a játék.
Így talán nem meglepő, hogy a YouTuber Lex Fridmannal készített nemrégiben készült interjújában Howard azt mondja, hogy a The Legend of Zelda: Breath of the Wild a kedvenc játéka a Zelda-franchise-ból. „Varázslatosnak” nevezi, és úgy véli, hogy „fantasztikus”. Úgy tűnik, őszintén szerelmes a Breath of the Wildba, ami azért is kedves érzés, mert Howard olyan gyakran koncentrál a Bethesda készülő játékainak hype-olására, hogy ritkán jut ideje más, általa kedvelt címekről beszélni.
Bevallása szerint Howard részben azért szereti a Breath of the Wildot, mert ez egy olyan nyílt világú játék, mint amilyet ő is készít a Bethesdánál. A Zelda-franchise-ban korábban több nyílt világú játék is volt már, legyen szó a Wind Wakerről, az A Link to the Pastról vagy az 1986-os eredetiről, de a Breath of the Wildban van valami, ami Howardot vonzza. Az akció-kalandjáték szabadságát dicséri, mondván, hogy „nem korlátoznak”. Pontosabban Howard szerint a Breath of the Wild csak a még ki nem érdemelt képességek alapján korlátozza a játékosokat, ahelyett, hogy „önkényes akadályokat” állítana fel, amelyek tiltják a felfedezést.
Nem Howard az egyetlen, aki a The Legend of Zelda: Breath of the Wildot a sorozat legjobb játékának tartja. A Breath of the Wild a franchise messze legjobban fogyó játéka több mint 26 millió eladott példányszámmal, az egyetlen Zelda-játék, amelyből valaha is több mint 10 millió példányt adtak el egyetlen megjelenés alatt. Azt a fajta bátorságot, amellyel a Breath of the Wildot megalkották, valamint az azt követő sikert valószínűleg a legtöbb játékrendező mélyen csodálhatja.
Ami különösen érdekes Howardnak a Breath of the Wildról alkotott véleményében, az a Nintendo játéka és a Bethesda saját címei közötti kontraszt. A Breath of the Wild egyenes egyszerűségét nehéz közvetlenül összehasonlítani a Fallout és a The Elder Scrolls bonyolult rendszereivel. Mindegyiknek megvannak a maga plusz és mínuszai, és a maguk módján dicséretet érdemelnek.
A The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2017 februárja óta elérhető Nintendo Switch-re és Wii U-ra, és már készül a folytatás, amelyet elvileg jövő évben várhatunk.