Ah, a tipikus nagy kapitalista cég, aminek végtelenül mély pénztárcája van, nem hajlandó nagyobb költségvetést technológiailag biztosítani az egyik várt termékének…
A Fable rebootot már több mint két éve, hogy bejelentette a Microsoft (és előtte is pletykákat hallottunk róla). A Playground Games, a Forza Horizon-sorozat fejlesztői állnak a projekt mögött, és hiába telt el sok idő, a játék még mindig nem nagyon bukkant fel a sajtóban; ennyi idő alatt már prezentálni kellett volna egy játszható előzetest, nem? A Windows Centralnak író Jez Corden szerint ennek jó oka is van: a Microsoft maga.
A redmondi techcég ugyanis ragaszkodik ahhoz, hogy az Xbox Game Studios játékai saját, házi fejlesztésű engine-eken jöjjenek létre. (Van azért kivétel is: a The Initiative a Crystal Dynamics segítségével a Perfect Darkon dolgozik, ami elvileg Unreal Engine-en fut!) Így a Playground talán felső nyomás miatt nem nyúlhat az Epic Games Unreal Engine 5-jéhez, hanem nagy eséllyel a ForzaTech engine-en kell megvalósítaniuk az RPG-t. (Ismerős a helyzet? Az Electronic Arts korábban a Frostbite-ot erőltette, ami a BioWare Dragon Age: Inquisitionjén, Mass Effect: Andromedáján és az Anthemjén is érzékeltette, hogy kissé bajos volt.) A Halo Infinite esetében is kb. ez foghatta vissza a játék teljesítményét (holott itt új technológiát, a Slipspace-t használta a 343 Industries).
Mindez nem hivatalos, de az Electronic Artsnál láttunk már ilyet, és a történelem szereti megismételni önmagát. Hadd kérdezzük már meg a Microsofttól, hogy mégis miért nem teszi a Playground Gamesnek lehetővé, hogy az id Software technológiáját elkérje? Elvégre egy FPS-hez használt, nagyon jól optimalizált engine, az id Tech 7 passzolhatna a Fable-höz. Tény, hogy külső nézetre át kellene írni egyet s mást, de talán jó elgondolás lenne, és ezzel a Microsoft továbbra is házon belül tartaná a technológiát.
A Fable Xbox Seriesre és PC-re készül. A legjobb, ha nem tippeljük meg, hogy mikor jelenik meg.
Forrás: WCCFTech