A Microsoft makacssága és mohósága miatt lassú a Fable fejlesztése?

Ah, a tipikus nagy kapitalista cég, aminek végtelenül mély pénztárcája van, nem hajlandó nagyobb költségvetést technológiailag biztosítani az egyik várt termékének…

 

A Fable rebootot már több mint két éve, hogy bejelentette a Microsoft (és előtte is pletykákat hallottunk róla). A Playground Games, a Forza Horizon-sorozat fejlesztői állnak a projekt mögött, és hiába telt el sok idő, a játék még mindig nem nagyon bukkant fel a sajtóban; ennyi idő alatt már prezentálni kellett volna egy játszható előzetest, nem? A Windows Centralnak író Jez Corden szerint ennek jó oka is van: a Microsoft maga.

A redmondi techcég ugyanis ragaszkodik ahhoz, hogy az Xbox Game Studios játékai saját, házi fejlesztésű engine-eken jöjjenek létre. (Van azért kivétel is: a The Initiative a Crystal Dynamics segítségével a Perfect Darkon dolgozik, ami elvileg Unreal Engine-en fut!) Így a Playground talán felső nyomás miatt nem nyúlhat az Epic Games Unreal Engine 5-jéhez, hanem nagy eséllyel a ForzaTech engine-en kell megvalósítaniuk az RPG-t. (Ismerős a helyzet? Az Electronic Arts korábban a Frostbite-ot erőltette, ami a BioWare Dragon Age: Inquisitionjén, Mass Effect: Andromedáján és az Anthemjén is érzékeltette, hogy kissé bajos volt.) A Halo Infinite esetében is kb. ez foghatta vissza a játék teljesítményét (holott itt új technológiát, a Slipspace-t használta a 343 Industries).

Mindez nem hivatalos, de az Electronic Artsnál láttunk már ilyet, és a történelem szereti megismételni önmagát. Hadd kérdezzük már meg a Microsofttól, hogy mégis miért nem teszi a Playground Gamesnek lehetővé, hogy az id Software technológiáját elkérje? Elvégre egy FPS-hez használt, nagyon jól optimalizált engine, az id Tech 7 passzolhatna a Fable-höz. Tény, hogy külső nézetre át kellene írni egyet s mást, de talán jó elgondolás lenne, és ezzel a Microsoft továbbra is házon belül tartaná a technológiát.

A Fable Xbox Seriesre és PC-re készül. A legjobb, ha nem tippeljük meg, hogy mikor jelenik meg.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu