Maggie Hassan egy levelet küldött Gabe Newellnek, hogy kifejezze a Steamen felbukkant neonáci, nőgyűlölő és más „gyűlöletkeltő” tartalom miatt.
A Vice-on olvasható Hassan levele, amiből idézni fogunk: „A számítógépes játékok legnépszerűbb és legnagyobb digitális terjesztési platformjaként (amely online közösségi és kommunikációs funkciókat is tartalmaz) a Steam óriási hazai és globális eléréssel rendelkezik, és minden korosztály használja. Aggasztó, hogy a Steamen jelentős számban vannak jelen neonáci, szélsőséges, faji felsőbbrendűségre törekvő, nőgyűlölő és egyéb gyűlöletkeltő érzelmeket megjelenítő és támogató felhasználók.
A Valve-nak lépéseket kellene tennie a káros tartalmak megelőzése érdekében, különösen az online kommentek és az offline világban tapasztalható erőszak közötti kapcsolatra tekintettel. A Steam szélsőséges tartalma, amelyet a neonáci, szélsőséges és fajgyűlölő ideológiákkal általánosan összefüggésbe hozható kifejezések és képek használatával végzett felületes kulcsszavas keresés után találtak, széles körben elterjedt,” írja a szenátor, aki a 88-as fogalomra hívta fel a figyelmet. (Ez lényegébn a náci köszöntést takarja.)
Hassan attól tart, hogy a Valve népszerűsége a többi platformmal szemben bajt okozhat az ilyen tartalmaknak való felületbiztosítás mellett, és akár offline, fizikai terekben is valós veszélyt okozhat a moderáció hiánya: „Az ADL [Rágalmazásellenes Ligaként fordítható – a szerk.] nemrégiben közzétett jelentése szerint ” az online multiplayer játékokban a 13 és 17 év közötti játékosok közül majdnem minden tizedik volt kitéve a fehér felsőbbrendűséget hirdető ideológiának és témáknak”.
Mivel a szélsőséges ideológiák és az antiszemita erőszak világszerte egyre terjednek, a vállalatoknak kötelességük figyelemmel kísérni a felhasználók által a termékeikbe bevitt tartalmakat. A szélsőséges és rasszista tevékenységek online terjedése elleni küzdelemben mindenkinek egyet kell értenie, és a videojáték-gyártóknak és -forgalmazóknak elsődleges prioritásként kell kezelniük, hogy az online szabadidős terek mindenki számára biztonságosak és barátságosak legyenek,” írja Hassan, aki január 15-éig várja a választ a Valve-tól.
2018-ban a Valve és a Discord már hasonló kritikát kapott, és akkor az utóbbi tett is valamit a gyűlöletkeltő csoportok körül. Az Axios arról ír, hogy az Egyesült Államok Kongresszusának hét demokrata tagja egy hasonló levelet írt, amit több cég is megkapott (Activision Blizzard, Electronic Arts, Epic, Innersloth, Microsoft, PUBG Corp, Riot Games, Roblox, Sony, Square, Take-Two Interactive, Tencent, Ubisoft, Valve). Tudni szeretnék, hogy miképp kezelik a szélsőségeket és a zaklatást a játékokban, és a zaklatáselenes és a szélsőségek ellen fellépő biztonsági lépések megfontolását követelik.
A PCGamer pár képet összegyűjtött a Steames példákról. Nem kell hozzájuk kommentár, magukért beszélnek.
Forrás: PCGamer