A Criterion Gamestől öt, ott már eléggé régen dolgozó fejlesztő távozott a Need For Speed: Unbound megjelenése után, és az Electronic Arts új vezetőket nevezett ki a franchise élére.
Matt Webster a Criterion alelnöke és ügyvezetője 23 éve volt a stúdiónál, és 1990 óta dolgozott az Electronic Artsnak. Már a cég legelső FIFA játékán is dolgozott. Pete Lake 1996-ban művészként csatlakozott a stúdióhoz, ahonnan felelős produceri pozícióból távozik, Andrei Shires 16 év után lép le (ő senior technikai igazgató volt), Alan McDairmant (stúdiófejlesztési vezető) 17 évet húzott le az EA-nél, míg Steve Uphill (tartalmakért felelős vezető volt) 10 évet töltött el a Criterionnál. Ők mind „az Electronic Artson kívüli lehetőségeiket fedezik fel” a stúdióból való távozásuk és a Need For Speed: Unbound megjelenése után.
David Rutter, az Electronic Arts versenyzős játékokért felelős igazgatója Charity Joy-t nevezte ki a Need For Speed felelős producerének. Ő az EA Sports UFC franchise-ától jött át. Geoff Smith a Codemasters Dirt és Grid játékainak felügyelése helyett a Need For Speed senior termékfejlesztési igazgatója lesz, és Joy közvetlen felettese lesz, miközben az Electronic Arts WRC játkát felügyeli annak tavaszi megjelenéséig. A páros Steve Cuss-szal dolgozik együtt (ő a Criterion műveleti vezetője, és Ritternek jelent, tehát Joy – Rutter – Cuss fentről lefelé a sorrend).
„Már egy éve, hogy a Codemasters és a Criterion tehetséges csapatai hivatalosan is egyesültek, és egységes erővel a jövő autóversenyzői szórakoztatásának motorjaivá váltak. Ez egy hihetetlenül izgalmas időszak a csoportunk számára a Need for Speed Unbound közelmúltbeli megjelenése után (amelyet a franchise új korszakát nyitotta meg), az F1 22 sikeres megjelenése az év elején, valamint a WRC fejlesztése terén elért jelentős előrelépés után.
Ahogy előre tekintünk, tudjuk, hogy komoly lehetőségünk van arra, hogy játékainkat és élményeinket fejlesszük, és még szélesebb rajongói közönséghez juttassuk el. Hosszú távú stratégiánk középpontjában a licencelt motorsportok, valamint az arcade/nyílt világú versenyzés terén meglévő erősségeink állnak. Az idén eddig elért eredményekre építve, illetve két újdonsággal és még több tervvel a következő évre való tekintettel biztosak vagyunk benne, hogy a legjobb emberek dolgoznak a legjobb játékokon, és 2023-ban nagyszerű dolgokat érhetünk el,” írta Rutter a levelében.
Csak ezzel is az a baj, hogy a Criteriontól leléptek a veteránok.
Forrás: Gamesindustry