Véget ért John Carmack VR-évtizede!

A korábban az id Software-nél forradalmi játékokat alkotó Carmack elhagyta a Metát (ami alá tartozik az Oculus is, ahová átigazolt korábban).

 

A New York Times írt arról, hogy Carmack, aki az Oculus technológiai igazgatója volt, kilépett a Metától, és ezt egy Facebook posztban a szivárgás után meg is erősítette. Ezt lefordítjuk: „Ez a VR-ban eltöltött évtizedem vége. Vegyes érzéseim vannak. A Quest 2 majdnem pontosan az, amit a kezdetektől fogva látni akartam: mobil hardver, belső követés, opcionális PC-s streamelés, 4K-közeli kijelző, és eközben költséghatékony. A szoftverünkkel kapcsolatos panaszaim ellenére emberek milliói még mindig hasznot húznak belőle. Jó termékünk van. Sikeres, és a sikeres termékek jobbá teszik a világot. Mindez történhetett volna egy kicsit gyorsabban és jobban is mehetett volna, ha más döntéseket hoztunk volna, de valami olyat építettünk, ami elég közel áll a „megfelelő dologhoz”. A probléma a hatékonyságunkkal van.

Néhányan azt fogják kérdezni, hogy miért érdekel, hogyan történik a fejlődés, amíg megtörténik? Ha megpróbálok másokat befolyásolni, azt mondanám, hogy egy olyan szervezet, amely csak a hatékonyságot ismeri, rosszul készült fel a ki nem hagyható versenyre és/vagy a nadrágszíj megszorítására, de valójában inkább a személyes fájdalom az, hogy 5%-os GPU-kihasználtsági számot látok. Ez engem sért. (Itt túlságosan költői voltam, ahogy többen is hiányolták a szándékot. Rendszeroptimalizáló emberként mélyen érdekel a hatékonyság. Ha az ember élete nagy részében keményen dolgozik az optimalizáláson, ha valami durván nem hatékony dolgot lát, az fáj a lelkének. A szervezetünk teljesítményének megfigyelését ahhoz hasonlítottam, mintha egy profilalkotó eszközön egy tragikusan alacsony számot látnék.)

Nevetségesen sok emberünk és erőforrásunk van, de folyamatosan önszabotáljuk és elpazaroljuk az erőfeszítéseinket. Ezt nem lehet szépíteni; szerintem a szervezetünk fele olyan hatékonysággal működik, ami engem boldoggá tenne. Néhányan talán gúnyolódnak és azt állítják, hogy jól csináljuk, de mások nevetni fognak és azt mondják: „Fele? Ha! Én negyed hatékonysággal dolgozom!” Ez egy küzdelem volt számomra. Itt a legmagasabb szinteken van hangom, úgyhogy úgy érzem, képesnek kellene lennem arra, hogy mozgassam a dolgokat, de nyilvánvalóan nem vagyok elég meggyőző. A dolgok jó része, amikre panaszkodom, végül az én irányomba fordul, miután eltelt egy-két év, és a bizonyítékok felhalmozódnak, de soha nem voltam képes megölni a hülye dolgokat, mielőtt kárt okoznának, vagy kijelölni egy irányt, és elérni, hogy egy csapat valóban tartsa magát hozzá. Úgy gondolom, hogy a befolyásom a peremeken pozitív volt, de soha nem volt elsődleges mozgatórugó.

Ez bevallottan a saját hibámon múlt: az Oculus felvásárlása után átköltözhettem volna a Menlo Parkba, és megpróbálhattam volna csatákat vívni a vezetőség generációival, de elfoglalt voltam a programozással, és feltételeztem, hogy utálni fogom, rossz leszek benne, és valószínűleg úgyis veszíteni fogok. Elég a panaszkodásból. Belefáradtam a harcba, és saját startupot kell vezetnem, de a harc még mindig megnyerhető! A VR a világ legtöbb emberének értéket hozhat, és nincs olyan cég, amelyik jobb helyzetben lenne ehhez, mint a Meta. Talán tényleg el lehet jutni odáig, ha csak a jelenlegi gyakorlatot folytatjuk, de rengeteg lehetőség van a fejlődésre. Hozzatok jobb döntéseket, és töltsétek fel a termékeiteket a törődéssel!”, írta Carmack.

John Carmack most a Keen Technologiesra koncentrál, és igen, a név értelemszerűen a Commander Keenre utal. A cég fókusza az AGI (Artificial General Intelligence, magyarul kb. általános mesterséges intelligencia), ami az emberi intelligenciát próbálja imitálni, így szélesebb mint a művészeti vagy tudományos mesterséges intelligencia.

Az viszont tagadhatatlan, hogy a Meta vereségként könyvelheti el Carmack távozását, miközben a cég több mint 11 ezer alkalmazottat küldött el novemberben, és a cég Reality Lab szektora (ide tartozik az Oculus is) júliusban már havi 1 milliárd dolláros veszteséget mutatott fel…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu