Megszűnnek a konzolok Kojima szerint!

A japán géniusz szerint a Microsoft nem utasította el az elképzeléseit, továbbá arra is kitért, hogy a Death Stranding 2 történetét teljesen újraírta, hogy a játékosokra jobban hasson.

 

Kojima Hideo az IGN-nek adott interjújában több témára is kitért. Például arra, hogy szerinte a videojátékos hardverek, így a konzolok idővel el fognak tűnni: „Úgy gondolom, hogy a hardveres platformok végül eltűnnek, és minden bármikor, bárhol és bárkivel megosztható lesz például okostelefonokon, tableteken és PC-ken. Aggódom azonban amiatt, hogy a világ olyan lesz, ahol a szórakozást felülről hozzák le hozzánk. A mesterséges intelligencia már most is azt fogja ajánlani, ami szerinte tetszeni fog, és azt hiszem, olyan helyen fogunk kikötni, ahol az egyes videók attól függően változnak, hogy ki nézi őket.

A zene hangzása is megváltozott, amikor a bakelitlemezek helyett CD-n kezdték kiadni. A CD-n azonnal át lehet ugrani a számokat, így a versszakok, hidak és refrének sorrendje egy dalban elkezdett változni [hogy a hallgatót a dal elejétől kezdve lekösse]. Talán elkerülhetetlen, hogy csak a tetszetős szórakoztató művek maradjanak fenn, mivel a szórakoztatás a médium miatt változik, de ennek is megvan a veszélye,” mondja Kojima.

Természetesen nem maradt ki a témák közül a régóta pletykált (Norman Reedus ugyanis néhány hónapja már kibökte, hogy készül!), de csak nemrég PlayStation 5-re megerősített, megjelenési időszakkal sem rendelkező Death Stranding 2 sem, aminek történetét a pandémia miatt is átírt: „Ugyanez volt a helyzet 9/11 [2001. szeptember 11.] esetében is. A fikció megváltozik, amikor valami ilyen nagy dolog történik. Amikor olyasmi történik, amit senki sem gondolt volna, hogy lehetséges, az előtte írt fikciós művek kevésbé lesznek szórakoztatóak. Ezért írtam teljesen újra a Death Stranding 2-t is a témáitól kezdve. Nem lehet úgy tenni, mintha valami ekkora dolog meg sem történt volna. Míg maguk a játékok olyan karaktereken alapulnak, akiket nem köt a mi valóságunk, a játékosok maguk is átélték a világjárványt, és egy olyan történet, amit ez előtt az élmény előtt írtak, nem ugyanúgy hatna rájuk, akár fantasy, akár sci-fi történetről van szó.”

A filmadaptációt is érintették az interjú során. Sok ajánlatot kapott Kojima, de végül a Hammerstone Studiostól Alex Lebovici ajánlatát fogadta el, mert ő nem blockbuster filmként, hanem művészeti megközelítéssel készíti a filmet, amit olyan irányba visz el, amit játékból-film adaptációk még nem próbáltak eddig meg: „A játékok filmes adaptációinak régebbi sikertelensége miatt rengeteg olyan film született, ami a játékosokat szolgálja ki, nem igaz? Ezért van olyan kinézetük, mint egy játéknak. Nem akarom, hogy a Death Stranding film is ilyen legyen. Inkább azt a megközelítést választom, hogy a Death Stranding világát úgy változtatom meg és fejlesztem tovább, hogy az jól illeszkedjen a filmhez. A Death Strandinget játéknak készítettem, a játékok pedig játékok. Nincs igazán szükség arra, hogy filmet csináljunk belőlük. A film tehát bizonyos értelemben olyan irányt vesz, amit még senki sem próbált ki egy játék filmes adaptációjával. Úgy gondolom, hogy olyasmit kell létrehoznom, ami inspirál néhány embert, aki megnézi a filmet, hogy 10 vagy 20 év múlva alkotókká váljanak.”

Végül kitért az új felhős projektre, amit a Microsofttal közösen valósít meg. (Ez lehet az Overdose.) Ezen az elképzelésen már régóta gondolkodott, és Kojima szerint a redmondiak nem tekintették hülyének, hanem meghallgatták a koncepcióját: „Hajlamos vagyok könnyen unatkozni. Részben azért tudok 30 éve játékokat készíteni, mert az új technológia olyan gyorsan felváltja a régit. Az a technológia, amit ma használsz, holnap már nem biztos, hogy alkalmazható lesz, és engem érdekel, hogyan lehet az újat beépíteni. A rossz választás persze kudarchoz vezethet. Kicsit olyan ez, mint az űrprogram. A Microsofttal közös projektünkön már öt-hat éve gondolkodom. Olyan infrastruktúrát igényelt, amelyre korábban soha nem volt szükség, ezért sok különböző nagyvállalattal tárgyaltam róla, és tartottam előadásokat, de úgy tűnt, hogy tényleg azt hiszik, hogy őrült vagyok. Végül a Microsoft volt az, aki megmutatta, hogy megértette, és most együtt dolgozunk a projekten, beleértve a technológiai frontot is.”

Ez eléggé tömény interjú lett, de jobb most letudni, mintha a bejglik közepette tennénk…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu