MOZI HÍREK – A The Last Of Us HBO forgatókönyvírója, Craig Mazin egy nemrég megosztott eszmefuttatásában összehasonlítja a játékbeli halált a hamarosan megjelenő sorozatéval.
Sajnálatos tény, hogy azok, akik nem rajonganak a videojátékokért, sosem fogják igazán megérteni, mennyivel lebilincselőbbek, mint bármely más médium. Míg mindenki, aki játszott már történetvezérelt videojátékkal, valamikor biztosan olvasott már könyvet és nézett filmet, ez fordítva nem igaz. Vagyis nagyon sokan vannak, akik soha nem fogják megérteni a videojátékok történetmesélő erejét – és ez időnként meg is látszik.
Tekintve, amit a The Last of Usról a játékoknak köszönhetően tudunk, a sorozatban is elég sok erőszakra számíthatunk. Lesz legalább egy clicker, aki kiharap egy darabot valakinek a nyakából. A készülő sorozat forgatókönyvírója, Craig Mazin szerint azonban ez élőszereplős változatban talán nagyobb hatással lesz, mint egy videojátékon keresztül.
„Amikor egy részt játszol, embereket ölsz, és ha meghalsz, visszaküldenek a checkpointra. Azok az emberek mind visszamennek, ugyanúgy mozognak” – mondta Mazin a The New Yorkernek adott interjújában. „Egy ember halálát nézni, szerintem, sokkal másabbnak kellene lennie, mint pixeleket nézni meghalni.”
Bár amit Mazin mond, az nem teljesen igaz, de van benne valami jogos. Egy játékban, jelen esetben a TLOU-ban elvárják tőlünk, hogy öljünk, sőt, időnként kegyetlenek legyünk. Tekintve, hogy hány AI-ellenséget öltünk meg az évek során, ez nem olyasmi, ami zavarna – legalábbis az első néhány alkalom után nem. Azonban azt nézni, ahogy Pedro Pascal egy kést nyom egy Firefly nyakába, lefogva őt, miközben az lassan és fájdalmasan meghal, az még a veterán játékosoknak is sokkoló lehet.
A The Last Of Us HBO interjú egy másik részében Mazin és Neil Druckmann arról beszéltek, hogy Joel nem lesz az a megállíthatatlan akcióhős, aki az első játékban volt. A közönség észre fogja venni az , amit az idő okozott neki. „Beszélgettünk arról, hogy Joel élete milyen áldozatokkal járt fizikailag” – mondta Druckmann. „Szóval, az egyik oldalán hallássérült egy lövés miatt, a térdei pedig minden alkalommal fájnak, amikor feláll.”
A The Last of Us Part I tesztjét itt olvashatjátok.
Forrás: TheGamer