Egy új mod a The Witcher 3-hoz jelentősen javítja a játék raytracing teljesítményét, minimális vizuális minőségromlás mellett. Ám van egy bökkenő.
A PC-s játékosok mostantól telepíthetnek egy kis The Witcher 3: Wild Hunt modot, amely jelentősen javítja a játék raytracing-teljesítményét. Ráadásul anélkül, hogy a vizuális oldalon hatalmas áldozatokat hozna. Bár a játék next-gen frissítése számos lenyűgöző grafikai javulást hozott, ezekhez egy komoly teljesítménybeli hátrány is társult.
Habár a The Witcher 3 most az egyik leglenyűgözőbb videójátékban megvalósított világítási rendszerrel büszkélkedhet, a játék RT funkciói rendkívül megterhelik a hardvert.
A CDPR kiadott néhány hotfixet a The Witcher 3-hoz, amelyek megoldották a játék egyes problémáit. Ám a teljesítmény sok játékos számára meglehetősen kiábrándító volt. Itt jön a képbe az alikoko Optimized Raytracing modja. Ez a játék világítását úgy módosítja, hogy jelentősen javítsa a teljesítményt anélkül, hogy a raytracing rendszereket egyenesen kizsigerelné. Konkrétan, alikoko finomhangolta a játék globális megvilágítási lefedettségét. Mindez egy RTX 2060 Super esetében jelentős, 35%-os teljesítménynövekedést eredményez. A modder azt is megjegyzi, hogy a többi RT funkcióhoz nem nyúltak hozzá. Ez arra utal, hogy további optimalizálás is jöhet a későbbiekben.
Az, hogy a The Witcher 3 next-gen frissítése problémákat okozott, már aligha titok. PC-n sok játékos még a raytracing engedélyezése nélkül is hatalmas framerate-csökkenésekkel szembesült. Egyesek azt feltételezték, hogy ennek köze lehet a DirectX 12 kezeléséhez. Alikoko modja persze nem fogja megváltoztatni azt a tényt, hogy a játék egyes esetekben erősen szűk keresztmetszetű a CPU miatt. Azonban az Nvidia felhasználók, akik abban reménykednek, hogy kihasználhatják a játék RT funkcióit anélkül, hogy egy számjegyű képkockafrissítési sebességet tapasztalnának, most már van rá módjuk.
A játék második PC-s hotfixje kevesebb mint egy hete jelent meg, de ez sem tudta kezelni a játék teljesítményproblémáit.
Alikoko munkájából ítélve nem arról van szó, hogy a CDPR-nek ne lennének további lehetőségei az RT implementáció optimalizálására, így teljesen elképzelhető, hogy egy jövőbeli frissítés még jelentősebb teljesítménynövekedést eredményezhet anélkül, hogy a játékosok a közösség által biztosított modok telepítésére kényszerülnének.
Egyelőre alikoko kis és egyszerű modja lehetővé teszi, hogy minél több játékos megtapasztalhassa a The Witcher 3 játékmenetet megváltoztató ray tracingjét. Ez bizonyos tekintetben túlmutat a Cyberpunk 2077-ben látottakon. Érdemes lehet felhívni a figyelmet arra, hogy a CDPR hivatalos hotfixjei és frissítései tönkretehetik ezt a modot. Így a modder saját esetleges jövőbeli frissítéseit érdemes majd figyelemmel kísérni.
Forrás: Nexus Mods