A Microsoft olyan szabadalmat nyújtott be, amely a gépi tanulást használja a ventilátorok sebességének szabályozására, és potenciálisan javul az Xbox hűtése.
A Microsoft nemrég nyújtott be szabadalmat egy olyan hűtőrendszerre, amely gépi tanulást használ a ventilátorok szabályozásának irányítására, hogy jobban lehűtse a konzolokat. A konzolok belsejében lévő hőmérséklet kezelhető szinten tartása évtizedek óta gondot okoz a gyártóknak. A leghírhedtebb példa erre a Microsoft saját Red Ring of Deathje, amely az egyik legnagyobb beszédtéma volt a korai 7. konzolgenerációban. Ez az új szabadalom arra utal, hogy a technológiai óriás komolyan akarja venni a hűtést.
A gépi tanulás egy olyan fogalom, amelyet a technológiai óriás mostanában egyre inkább támogatni látszik, mivel ez a legújabb szabadalom nem sokkal egy másik, a játékosok érzelmeit nyomon követő és befolyásoló algoritmusra vonatkozó szabadalom után érkezik. A Microsoft szándéka ezzel a mintával azt mutatja, hogy a játékosok élményét a hardver és a szoftver szabályozásával az idővel kiállított mintákhoz igazodva kívánja alakítani.
A szabadalom részletezi, hogy legalább egy hőmérséklet-érzékelőt, egy ventilátort és egy ventilátor-tachométert használnak egy alkalmazás futtatásához, és összegyűjtik a hőmérsékletadatokat az érzékelőkből, valamint a ventilátor fordulatszámának a tachométer által kapott adatait. Ezeket az adatokat ezután egy ventilátorvezérlő jel létrehozására használnák, amelyet legalább részben egy gépi tanulási modell alkalmazásával generálnának. A Microsoft a szabadalom részletezésével és a megadott ventilátorvezérlő jel alapján elvégezhető további konfigurációk meghatározásával zárja a folyamatot.
Mivel a beállítások az adott jel alapján módosíthatók, ez arra utal, hogy bár a megadott adatok általában a játékosok mintái alapján szabályozzák a ventilátorok sebességét, mégis megérti, mikor kell lassítani vagy gyorsítani, ha a korábban mutatott tipikus mintáktól eltérés mutatkozik. A gépi tanulási algoritmusok ilyen lehetséges használata potenciálisan a Microsoft válasza lehet a jövőben felmerülő esetleges hűtési aggályok kezelésére. Bár ebben a generációban még nem érkeztek jelentősebb jelezések túlmelegedő egységekről, már akkor is aggályok merültek fel, amikor a Sony összezsugorította a PlayStation 5 hűtőbordáit, aminek következtében a rendszer kissé melegebben futott, és a megbízhatóságot is megkérdőjelezte. Ha a Microsoft a Sony nyomdokaiba lépne, és az Xbox konzolok hűtőbordáját összezsugorítaná, hogy kevesebb anyagot kelljen felhasználnia, a gépi tanulás jelenthetné a megoldást erre, és a hőmérsékletet kezelhető szinten tarthatná.
A 2023 elején esedékes Xbox-bemutatóról szóló mendemondákkal a Microsoft potenciálisan egy sűrű évre készül az új játékmegjelenésekkel. Hivatalosan semmi sem hangzott el az új vagy átdolgozott hardverekkel kapcsolatban, de ha ezt a szabadalmat aktívan tesztelik, akkor körvonalazódhat egy olyan funkció, amely segít az Xbox rendszerek hűtésében és élettartamuk meghosszabbításában.
Forrás: GameRant