2023-ban is a blockchaint fogja erőlteti a Square Enix!

Egyfajta hagyomány kezd kialakulni: új év, új nyílt levél a Square Enix vezérigazgatójától, Matsuda Yosukétól.

 

Már tavaly is az NFT, blockchain irányába kezdte dörzsölni magát a japán cég vezérigazgatója, de idén tovább is ment a nyílt levelével, amit leközlünk: „Először is szeretnék mindenkinek boldog új évet kívánni. A világ országaiban 2022-ben ugrásszerűen megnőtt az infláció. Az amerikai Fed az év elején felgyorsította a monetáris szigorítás ütemét. Oroszország ukrajnai inváziója pedig megnövekedett geopolitikai kockázatot eredményezett, ami felhajtotta az erőforrások árát és ellátási lánc zavarokat okozott. A Fed és más központi bankok ezután gyors irányadó kamatemelési körbe kezdtek, ami a hosszú távú kamatlábak jelentős emelkedését ösztönözte. A részvényárak (különösen a technológiai szektorban) zuhantak, és az IPO-k megtorpantak. Az események ezen láncolata továbbra is súlyos árnyékot vet a globális tőkepiacokra. A Japánban élők életére gyakorolt hatás is napról napra növekszik, mivel a yen drámai leértékelődése az importált nyersanyagok árait felpörgette, ami további inflációt váltott ki.

A makrogazdasági környezetben bekövetkezett óriási változások a digitális szórakoztatóipar számára is számos kockázatot jelentenek, miközben éppen akkor láttuk annak biztató jeleit, hogy a világ túljut a COVID-19 járvány három éve tartó időszakán. Különösen a félvezetőhiány szűkítette a hardverellátást, ami több mint csekély hatással volt csoportunk üzleti tevékenységeire. Vállalkozásaink irányítása e bizonytalanság közepette továbbra is kihívást jelent. Arra számítunk azonban, hogy ezek a feltételek kora tavasszal javulni fognak, ami reményeink szerint hátszelet ad majd Csoportunk középtávú üzleti tervének megvalósításához.

Környezetünk e megértése alapján két célt tulajdonítottunk a 2022-es évnek. Az első az volt, hogy megalapozzuk a 2023 áprilisától 2024 márciusáig tartó pénzügyi évünket, amely a jelenlegi középtávú üzleti tervünk utolsó éve. A második cél az volt, hogy még távolabbi távlatokat nyitó strukturális reformokat hajtsunk végre. Ezen okokból kifolyólag mind a fejlesztői, mind a kiadói szervezetünk jelentős átalakítására vállalkoztunk, a meglévő digitális szórakoztatási alaptevékenységünkre összpontosítva.

A fejlesztői oldalon három stúdiót (Crystal Dynamics, Eidos Montréal, Square Enix Montréal), valamint a hozzájuk kapcsolódó IP-ket adtuk el az Embracer Groupnak tavaly augusztusban. Célja az volt, hogy erőforrásainkat tovább koncentráljuk, mivel a játékfejlesztés egyre kifinomultabbá és összetettebbé válása miatt egyre költségesebbé váltak ezek a törekvések. Ez is a fent említett strukturális reformok részét képezi, és célja az volt, hogy alapvető változásokat idézzen elő a stúdióportfóliónkban. Megkezdjük a csoportunk címportfóliójának közép- és hosszú távú átalakítását is. Ennek érdekében felgyorsítjuk a belső fejlesztési képességeink megerősítésére irányuló erőfeszítéseinket a belső tehetségbázisunk további bővítésével, miközben erőforrásainkat gyorsabban koncentráljuk a globálisan versenyképes címek fejlesztésére. A modern játékfejlesztés léptékének figyelemre méltó növekedése minden eddiginél fontosabbá tette a fejlesztőcsapataink készségeinek emelését és erőfeszítéseik összpontosítását.

A stúdiók eladása és belső fejlesztési képességeink megerősítése a felszínen egymásnak ellentmondó lépéseknek tűnhetnek. Azonban rugalmasan és folyamatosan felül kell vizsgálnunk közép- és hosszú távú címportfóliónkat és az azt létrehozó fejlesztőstúdiókat annak fényében, hogy milyen környezetben találjuk magunkat. Mindkét lépés elengedhetetlen ahhoz, hogy vállalatcsoportunk továbbra is olyan szórakoztatást nyújtson, amely megfelel a fejlődő világ igényeinek. Továbbra is felülvizsgáljuk fejlesztési szervezetünket, és az M&A (egybeolvadás, felvásárlás) és egyéb módszereket alkalmazzuk stúdióportfóliónk optimalizálására mind szerves, mind szervetlen eszközökkel, biztosítva ezáltal, hogy belső fejlesztési képességeinket tovább erősítsük. A kiadói oldalon eltávolodunk a korábbi földrajzi és funkció alapú modelltől, amelyben japán és nyugati kiadói szervezeteink egymástól függetlenül működtek. Ehelyett a One Square Enix koncepción alapuló, végponttól végpontig tartó globális kiadói szervezetet hozunk létre. Ezt az új struktúrát tavaly év végén indítottuk el, szoros együttműködéssel a két kiadóvezetővel egy újonnan létrehozott szerepkörben. Különösen alapos változtatásokat hajtottunk végre nyugati tevékenységeink szervezeti felépítésében, és olyan értékesítési és marketingstruktúrát fogadtunk el, amelyet a három tengerentúli stúdiónk eladásával létrehozott új stúdióportfólióhoz optimalizáltunk. Kibővítjük funkcióinkat, hogy a világjárvány kitörése óta egyre nagyobb lendületet nyerő digitális váltásból származó előnyökből a lehető legtöbbet ki tudjuk hozni.

Fejlesztői és kiadói szervezetünk egyidejű megerősítésével tovább erősítjük csoportunk globális kiadói jelenlétét, és új növekedést érünk el a meglévő digitális szórakoztatási üzletágunkban. Az új üzleti területek tekintetében három kiemelt befektetési területet neveztünk meg középtávú üzleti tervünkben. Ezek közül leginkább a blokkchain alapú szórakoztatásra összpontosítunk, amelyre agresszív befektetési és üzletfejlesztési erőfeszítéseket fordítottunk. Külső szemmel nézve azt hiszem, joggal mondhatjuk, hogy a blockchain 2022-ben jelentős elismertségre tett szert, amit az is bizonyít, hogy a Web 3.0 az üzletemberek körében megszilárdult divatszóvá vált. Ugyanakkor az év során a kriptovaluta- és NFT-piacok volatilitása is megfigyelhető volt, amely követte a makrogazdaság fent leírt drámai változásait. Különösen az év második fele hozott komor blokklánccal kapcsolatos hírek sorát, köztük az FTX novemberi botrányos csődbejelentését.

E fejlemények nyomán néhány országból olyan korai lépésekről hallani, amelyek az ilyen vállalkozások szigorúbb szabályozására irányulnak. Japánban eközben a kormány vezetésével lendületet kapott az ilyen vállalkozások ösztönzésére irányuló törekvés. A japán kabinet júniusban aláírta a „Kiemelt politikai program a digitális társadalom megvalósítására” elnevezésű tervet, amely a Web 3.0 koncepciót előmozdító környezet megteremtésére vonatkozó megfogalmazást tartalmaz, beleértve a blockchain technológián alapuló NFT-k használatát is. A Japán Digitális Ügynökség egy Web 3.0 tanulmányozó csoportot is indított. Az új technológiák és keretrendszerek innovációhoz vezetnek, de jelentős zavart is okoznak. Miután meglovagolták ezeket a társadalmi hullámokat, egyes ilyen technológiák és keretrendszerek fokozatosan az emberek életének részévé válnak, és végül új vállalkozásoknak és növekedésnek adnak teret. Az NFT-ket és a metaverzumot 2021-ben övező izgalom és felvillanyozottság után 2022 a blokkchainnel kapcsolatos térben a nagy változékonyság éve volt. Ha azonban bebizonyosodik, hogy ez egy olyan folyamat egyik állomása volt, amely a szabályok és az átláthatóbb üzleti környezet kialakulásához vezet, akkor ez mindenképpen a blockchaines szórakoztatás növekedésének javát szolgálta.

Ha folyamatosan szemmel tartjuk ezeket a környezeti változásokat, miközben magasabb szintű szemszögből vizsgáljuk meg, hogy valójában miről is szól a Web 3.0 és a blovkchaines szórakoztatás, az egy másfajta látószöget jelent, mintha kizárólag technológiai vagy spekulatív befektetési szempontok szerint összpontosítanánk rájuk. Ahogy a tavalyi újévi levélben is mondtam, ha a hagyományos szerencsejátékot centralizáltnak tekintjük, akkor a blockchain-szerencsejátéknak egy önfenntartó decentralizált modell alapján kell működnie. Ezt a koncepciót és filozófiát kulcsfontosságúnak tartom, vagyis rendkívül fontos, hogy a digitális szórakoztatási üzletágunk milyen új élményeket és új izgalmakat tud nyújtani ügyfeleinknek a játékfejlesztési erőfeszítései és egyéb törekvései révén az önfenntartó, decentralizált koncepció alapján.

A közelmúltban a tengerentúlon tartott több blockchain-játékos rendezvény minden eddiginél aktívabb vitát eredményezett arról, hogy mitől lesznek izgalmasak a játékok és milyen a felhasználói közösségük. A piacot azonban 2021-ben inkább a spekulatív befektetők, mint a játékosok hajtották. Más szóval, az előtérben lévő tartalmak azon az előfeltevésen alapultak, hogy a blockchainnek és az NFT-knek monetizációt kell eredményezniük. A kriptovaluta-iparban a fent említett turbulenciák nyomán azonban most az a tendencia terjedt el, hogy a blockchain technológiát pusztán eszköznek tekintik, és megvitatják, hogy mi kell ahhoz, hogy elérjék a célt, hogy új élményeket és izgalmakat nyújtsanak az ügyfeleknek. Úgy látom, hogy ez nagyon előnyös fejlemény az iparág jövőbeli növekedése szempontjából.

Csoportunknak több, eredeti IP-ken alapuló blockchain játéka áll fejlesztés alatt, amelyek közül néhányat már tavaly bejelentettünk, és olyan előkészületeket teszünk, amelyek lehetővé teszik, hogy idén még több címet mutassunk be. Befektetési szempontból globális beszerzéssel is foglalkozunk, és továbbra is részesedést fogunk szerezni ígéretes vállalkozásokban, akár Japánban, akár külföldön találjuk őket. A blockchain egyszerre volt az öröm és a zűrzavar forrása, de most, hogy ez már a visszapillantó tükörben van, reméljük, hogy a blockchain-játékok 2023-ban a növekedés új szakaszába lépnek át. Végezetül szeretném megjegyezni, hogy 2023 mérföldkőnek számít számunkra, mivel ekkor lesz az Enix és a Square egyesülésének 20. évfordulója. Az üzleti környezetünk szédítő változásainak hátterében jelentős növekedést értünk el, amelyet az elmúlt két évtizedben felmerült számtalan lehetőség táplált. Csoportunk további növekedést kíván elérni önfenntartó fejlődésünk és átalakulásunk folytatásával, miközben továbbra is éberen figyeljük a következő évtizedben és azon túl bekövetkező változásokat. Vállalkozásainkat azzal a céllal fogjuk előrevinni, hogy 2023 a jelentős fejlődés és átalakulás éve legyen. Minden jót kívánok az új évre,” írja Matsuda.

Ha a kiadó egy előadó lenne egy teremben, nem lenne képes felismerni a közönség reakcióját. Mintha a homokba dugta volna a Square Enix a fejét…

Forrás: NoisyPixel

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu