A nagy Duke Nukem-szivárogtató újra lecsapott: itt a Blood forráskódja!

x0r_jmp nem csak Duke Nukem kapcsán szivárogtat (volt mit, és szinte biztos, hogy még nincs vége).

 

Tavaly először a Duke Nukem Forever 2001-es verziójának E3-ra összerakott verzióját publikálta (ezt meg is írtuk), aztán a Duke Nukem 2010-es filmkoncepcója, az 1996-os, oldalnézetes Duke Nukem 4Ever, a vadászatra kihegyezett Duke Nukem: Endangered Species, illetve az Interceptor Entertainmentnél tervezett, és lényegében a Gearbox önzősége miatt törölt Duke Nukem 3D: Reloaded (az Unreal Engine 3-ra tervezett remake) is felbukkant (és ezekről egy csokorban írtunk a múlt héten). A rágózó, a földönkívülieket p_csán rúgó szőke macsó mellett viszont most más, de szintén Build Engine-en futó játékról számolhatunk be x0r_jmp jóvoltából.

A 90-es évek közepén nem csak a Duke Nukem 3D használta a Build Engine-t, hanem például a Monolith által fejlesztett Blood is. (Igen, az a stúdió, ami később a F.E.A.R-t hozta létre, majd a Middle-Earth: Shadow of Mordor és a Middle-Earth: Shadow of War fűzödött a nevükhöz.) Ez a játék is hasonlóan gyors volt, labirintusszerű pályákkal rendelkezett, és fegyverei eléggé egyedivé tették: a dinamitrúd semmiség, de a hajspray és az öngyújtó párosából kialakított lángszóró már érdekesen hangzik pláne úgy, hogy gótikus, horrorszerű atmoszférával rendelkezett.

Ezúttal nem olyan nagy hír, hogy kijutott a netre a forráskód, ugyanis a Bloodból az NBlood és a Raze remek source portként funkcionál. Inkább a múltba nyújt betekintést az archívum, és így látni lehet a Monolith kreatív és technikai folyamatait, ugyanis a Blood.txt fájlban 1995 januárjáig visszamenőleg patchnote-okat olvashatunk a lassan felépülő játékról, és azért van valami bájos abban, ahogy a koncepciótól a célvonalig eljutott a projekt, és a szöveges fájl ezt felvázolja az olvasónak.

Ha valaki beleolvasna a játék fejlesztésének múltjába, akkor x0r_jmp Rentry.co oldalára látogasson el. Itt megtalálja a felsorolt Duke Nukem-cuccokat is. Ez is mindenesetre egy kellemes meglepetés, mert ilyesmit is ritkán láthatunk.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu