Nem volt egyszerű az út az Asobo Studio előtt, mire sikeressé tudták gyúrni a játékukat.
Az Eurogamer interjút készített Kevin Choteau-val, a franchise rendezőjével, aki visszatekintett a két játék fejlesztésére. Elárulta, hogy az első rész, A Plague Tale: Innocence kezdetei nagyon problémásnak bizonyultak. Az egész a Microsoft Hololensre vezethető vissza. A stúdió fejlesztett rá egy játékot (ez volt a Fragments), és utána az Asobo Studio valami egyedivel akart kísérletezni, ami nem kötődik semmilyen termékhez sem. A The Last of Us nag hatással volt a fejlesztőkre, ugyanis a karakterek felnőttes viselkedése, a játék hangulata, és a moralitás ledöntötte őket a lábukról.
A Naughty Dog játéka volt az alap, amiből ők kiindultak. Ekkor a csapat sztorikoncepciókon dolgozott. Az Ico és a Brothers: A Tale of Two Sons állt a Hugo és Amicia közötti kapcsolat mögött, és a patkányok fertőzése is ebből indult ki. Ekkor léptek be a képbe a külsős tesztelők, akik a játék fejlesztése során jelen voltak. Sokan nagyon kritikusak voltak A Plague Tale: Innocence koncepciójával kapcsolatban. Choteau szerint sok kritika azt mondta, hogy semmi sem tartotta egyben az egészet, és hogy 55-60%-os értékeléseket kapna a játék, ha az megjelenne.
Ez súlyosan hatott a fejlesztők moráljára, ugyanis már két éve fejlesztették a játékot. Ekkor a rendező drasztikus döntést hozott: arra kért mindenkit a csapatból, hogy megint játssza végig a játékot, és a munka legtöbbjét csinálja újra. A párbeszédet újraírták, a történet fejleményeit átdolgozták, a játékmenet sem úszta meg. Mindezt azért tették, hogy a lehető legsikeresebb termék szülessen, és ezért volt végül kilenc plusz hónapuk a fejlesztésre, mielőtt 2019-ben kiadták volna A Plague Tale: Innocence-et, ami cserébe nem kapott egy újabb belső tesztet. Így az első értékelések a megjelenés előtt egy hónappal a kritikákból születtek. Óvatos optimizmus jellemezte a stúdiót, és néhányan meglepődtek a magas értékeléseken.
Ebből pedig új motivációjuk született A Plague Tale: Requiem, a folytatás fejlesztésére, ahol figyelembe is vették, hogy az első rész hol kapott negatív kritikákat, és kijavították azon elemeket, amik ott nem működtek. És sikerrel jártak!
Forrás: GameRant