Bajos volt A Plague Tale: Innocence fejlesztése

Nem volt egyszerű az út az Asobo Studio előtt, mire sikeressé tudták gyúrni a játékukat.

 

Az Eurogamer interjút készített Kevin Choteau-val, a franchise rendezőjével, aki visszatekintett a két játék fejlesztésére. Elárulta, hogy az első rész, A Plague Tale: Innocence kezdetei nagyon problémásnak bizonyultak. Az egész a Microsoft Hololensre vezethető vissza. A stúdió fejlesztett rá egy játékot (ez volt a Fragments), és utána az Asobo Studio valami egyedivel akart kísérletezni, ami nem kötődik semmilyen termékhez sem. A The Last of Us nag hatással volt a fejlesztőkre, ugyanis a karakterek felnőttes viselkedése, a játék hangulata, és a moralitás ledöntötte őket a lábukról.

A Naughty Dog játéka volt az alap, amiből ők kiindultak. Ekkor a csapat sztorikoncepciókon dolgozott. Az Ico és a Brothers: A Tale of Two Sons állt a Hugo és Amicia közötti kapcsolat mögött, és a patkányok fertőzése is ebből indult ki. Ekkor léptek be a képbe a külsős tesztelők, akik a játék fejlesztése során jelen voltak. Sokan nagyon kritikusak voltak A Plague Tale: Innocence koncepciójával kapcsolatban. Choteau szerint sok kritika azt mondta, hogy semmi sem tartotta egyben az egészet, és hogy 55-60%-os értékeléseket kapna a játék, ha az megjelenne.

Ez súlyosan hatott a fejlesztők moráljára, ugyanis már két éve fejlesztették a játékot. Ekkor a rendező drasztikus döntést hozott: arra kért mindenkit a csapatból, hogy megint játssza végig a játékot, és a munka legtöbbjét csinálja újra. A párbeszédet újraírták, a történet fejleményeit átdolgozták, a játékmenet sem úszta meg. Mindezt azért tették, hogy a lehető legsikeresebb termék szülessen, és ezért volt végül kilenc plusz hónapuk a fejlesztésre, mielőtt 2019-ben kiadták volna A Plague Tale: Innocence-et, ami cserébe nem kapott egy újabb belső tesztet. Így az első értékelések a megjelenés előtt egy hónappal a kritikákból születtek. Óvatos optimizmus jellemezte a stúdiót, és néhányan meglepődtek a magas értékeléseken.

Ebből pedig új motivációjuk született A Plague Tale: Requiem, a folytatás fejlesztésére, ahol figyelembe is vették, hogy az első rész hol kapott negatív kritikákat, és kijavították azon elemeket, amik ott nem működtek. És sikerrel jártak!

Forrás: GameRant

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu