AMD Radeon RX 7900 XTX: a cserét igénylő játékosok nem kapnak másikat!

TECH HÍREK – A kártya meghibásodási aránya nagyon magas. Ezzel bizony kínos helyzetbe tette magát az AMD még akkor is, ha ez az ügy csak a saját referenciakártyáit érinti (nem pedig az egyedi hűtési modellű videókártyákat).

 

Néhány napja Scott Herkeman, az AMD senior alelnöke, illetve a Radeon Graphics ügyvezető igazgatója a PCWorld felelős szerkesztőjével, Gordon Mah Unggal leült beszélgetni, és nem túlzás: lekicsinyelte, hogy hányan jelentettek hibát az AMD Radeon RX 7900 XTX videókártyákkal kapcsolatban, ugyanis a cserét/javítást igénylő felhasználók száma más történetről ad hírt: „Az egész arra vezethető vissza, hogy a párakamrák egy kis tételében valóban probléma van, nincs elég víz, és ez egy nagyon kis százalék, és azt mondtuk, hogy ez a fő ok. Ezt azonosítottuk: sok pénzt költöttél, ha megvetted ezt az AMD által gyártott XTX-et, meg akarjuk javítani neked. Megvan a javítás, készen állunk arra, hogy megjavítsuk neked, csak hívd a technikai ügyfélszolgálatot, ha az AMD weboldalán, vagy egy gyártói partnertől vásároltad. Nekik vannak egységeik, mi tudjuk, hogyan kell azonosítani, hogy jó az egység, és meggyőződünk róla, hogy a kiszállított példány hibátlan lesz. Azt akarjuk, hogy nagyszerű terméked legyen, és hogy bízz benne.”

A német Igorslab szerint a hibás kártyák száma 9-11% közé tehető, ugyanis ennyien igényeltek javítást. Igor Wallossek megmutatta, hogy a német AMD ügyfélszolgálat azt írta: nincs elegendő készletük, és biztosítják az azonnali pénzvisszatérítést és a visszapostázást is kifizetnék. Csakhogy nem szabad az AQL-ről megfeledkezni. Ez magyarul az elfogadható minőséget takarja, amit az ISO, a nemzetközi szabványügyi szervezet által meghatározott értéket veszi figyelembe.

Az elfogadható minőségi szintet „a legrosszabb tolerálható minőségi szintnek tekintik.” Az 1999 novemberében közzétett és 2020-ban frissített ISO 2859-1:1999 szakasz a termék elfogadható minőségének mennyiségi mérését kínálja. Az AQL hibákat ezután három részre (kisebb, nagyobb és kritikus) osztják. A kisebb hibák AQL értéke 4%, a nagyobb hibáké 2,5%, a kritikus hibáké pedig 0%. Az AQL-szabványok iparágtól függően változnak. Bizonyos termékek bizonyos hibákkal kiadhatóak, mivel a gyártási szinten teljesített szabványok lehetővé teszik, hogy az adott termék kiskereskedelmi forgalomba jusson. Elméletileg 1000 eladott grafikus kártyából összesen tíz lehet hibás, mielőtt a gyártónak lépnie kellene (termékvisszahívás), 100%-os cserelehetőséget kínálva az RQL, azaz a „visszautasítható minőségi szint” miatt.

Az AMD állítása (az eladott videókártyák kis része hibás), a vállalat által gyártottnak jelentett kezdeti számokon alapulhat. Az RX 7900 XTX kiadása előtt állítólag 200 ezer példány lett legyártva. Az AQL-szabványt használva 2000 darabot kellene hibásnak mutatni ahhoz, hogy a vállalat közbelépjen és visszahívást kezdeményezzen. Wallossek szerint az AVC (Asia Vital Components Co, Ltd.) minőségbiztosítási száma 10 ezer, tehát a mérték ötszöröse.

Ha ennyi összejön, súlyosan ártani fog az AMD-nek…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu