A játékról megtudtuk, hogy a konzolos teljesítmény és minőségre kihegyzett mód milyen felbontást és frame rate-et céloz meg.
A Motive áll a bezárt Visceral Games hagyatékának felújítása mögött, és korábban úgy nyilatkoztak a fejlesztők, mintha a forgatókönyvet Isaac Clarke megszólaltatása miatt tették volna, de ennél többről van szó: „Ha nem romlott el, ne javítsd ki. A legtöbbször arról szólt, hogy hagyjuk békén azokat a [játékbeli] ütemeket, amelyek olyan nagyszerűvé tették a játékot, és javítsunk azokon, amik problémásak voltak, és amelyekről úgy gondoltuk, hogy jobbak lehetnek. Gyakran nehéz volt ezen a vonalon járni, de szerintünk nagyon jó egyensúlyt találtunk.”
De például Nicole és Mercel, vagy a kevésbé fontos karakterek (Jacob Temple, Elizabeth Cross) szerepe is megnőtt. Joel MacMillan, a Dead Space „kivitelezési igazgatója” szerint ők még mellékküldetéseket is kaptak, így jobban megtudhatjuk az Ishimura elpusztulása mögötti részleteket: „Fontos volt, hogy több hátteret, mélységet és motivációt adjunk nekik, hogy a személyes kapcsolatok értelmesebbnek tűnjenek. Van tehát néhány nagyon meggyőző szál, amit a játékosok követhetnek ezeken az új mellékküldetéseken keresztül.”
Isaac alaposan át lett tervezve, ugyanis most már nem egy néma figura lesz, aki csendben mindenki parancsát teljesíti visszakérdezés nélkül. Roman Campos-Oriola, a Dead Space kreatív rendezője szerint most már a többi karakterrel közösen dolgozza ki a megoldásokat, ha azokban be tudja vetni a mérnöki képességeit: „Egy kicsit jobban részt vesz az eseményekben és a problémák megoldásában. Része a beszélgetésnek. És ez mélyebbé teszi a karaktert; több hatalmat ad neki.”
MacMillan az Inverse-nek elmondta azt is, hogy majdnem kivették a játék megállításáak lehetőségét a Dead Space Remake-ből, de végül nem döntöttek emellett: „A horrorjátékokban szünetet tarthatsz, és ott van egy pillanatnyi biztonságod. Levegőt vehetsz. Ez oldja a feszültséget. De a tartós online játékokban több tucat emberrel játszol, és nem tudod csak úgy megállítani mindenki játékát. Szerintem ennek a funkciónak a megszüntetése sokkal hatásosabbá tenné a horrorjátékokat. Tényleg úgy éreznéd, hogy valójában sosem vagy biztonságban.”
A Dead Space eredeti, 3D-s térképe helyett egy 2D-s opciót kínál a remake, amiben New Game+ mód is lesz. Az Electronic Arts a Twitteren közölte, hogy a PlayStation 5-ön és az Xbox Series X-en a teljesítményre kihegyezett performance mód 1440p felbontásra viszi le a játékot, ami eközben 60 FPS-sel fut. A minőségi opció, a quality pedig bekapcsolja a sugárkövetést (ray tracing), és 4K-n fut, cserébe 30 FPS-sel. A játék január 27-én jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re.
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, PSU