Alulmúlta az elvárásokat a The Callisto Protocol eladott példányszáma?

Sok pénz kellett Glen Schofield (a Dead Space rendezője volt anno a Visceral Gamesnél) játékának megvalósításához. Vajon a költségeket legalább be tudja hozni a The Callisto Protocol, hogy nullszaldós mérleget fel tudjon mutatni a Striking Distance Studios?

 

A K-Odyssey, egy koreai híroldal számolt be arról, hogy a játékot kiadó Krafton elvárása minimum 5 millió eladott példány, de mivel a The Callisto Protocol nem hozza a kitűzött szintet, a kiadó már 2 millió értékesítésben sem bízik az év során. A játéknak már a megjelenéstől kezdve problémái voltak, ugyanis a teljesítménye (a szaggatása) hetekig tartott, mire megfelelő lett, a PC-s verzióba megint a játék megjelenésétől néhány napra tették be a Denuvót (ha valahol, hát itt lehetne pénzt spórolni, és ez a teljesítményt is javítaná), és a tesztek során sokan azt mondták, hogy a harcok és a mechanizmusok nem voltak a legjobbak.

Emiatt talán joggal lehet azt mondani, hogy a The Callisto Protocoltól sokat várt a közönség, de végül többnyire csalódást keltő volt Schofield játéka. Benji-Sales a Twitteren kiemelte, hogy a Krafton kb. 200 millió dél-koreai wont költött három év során a játékra. Ez kb. 161 millió dollárnak felel meg, így valóban kb. 2 millió eladást kellene összehozni minimum, hogy ne legyen a kiadónak anyagilag csúfos bukás a játék. Az biztos, hogy ez nem kevés összeg, de azért kicsit magasnak hangzik, hiszen azért nem egy Call of Duty-ról van szó (ott az Activision Blizzard meg is engedheti magának, hogy egy tonna lóvét önt rá, mert garantált, hogy visszahozza a költségeket).

A Krafton most abban bízik, hogy a The Callisto Protocol megjelenés utáni támogatásával el tudja nyerni a játékosok bizalmát (és pénzér), de a cég ezzel jelenleg nincs egyszerű helyzetben. Ötmillióról kettőre levinni az eladási elvárásokat? Vagy túlzottan bíztak a játékban, vagy egyszerűen nagyobb volt a füst mint a láng.

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu