Sok pénz kellett Glen Schofield (a Dead Space rendezője volt anno a Visceral Gamesnél) játékának megvalósításához. Vajon a költségeket legalább be tudja hozni a The Callisto Protocol, hogy nullszaldós mérleget fel tudjon mutatni a Striking Distance Studios?
A K-Odyssey, egy koreai híroldal számolt be arról, hogy a játékot kiadó Krafton elvárása minimum 5 millió eladott példány, de mivel a The Callisto Protocol nem hozza a kitűzött szintet, a kiadó már 2 millió értékesítésben sem bízik az év során. A játéknak már a megjelenéstől kezdve problémái voltak, ugyanis a teljesítménye (a szaggatása) hetekig tartott, mire megfelelő lett, a PC-s verzióba megint a játék megjelenésétől néhány napra tették be a Denuvót (ha valahol, hát itt lehetne pénzt spórolni, és ez a teljesítményt is javítaná), és a tesztek során sokan azt mondták, hogy a harcok és a mechanizmusok nem voltak a legjobbak.
Emiatt talán joggal lehet azt mondani, hogy a The Callisto Protocoltól sokat várt a közönség, de végül többnyire csalódást keltő volt Schofield játéka. Benji-Sales a Twitteren kiemelte, hogy a Krafton kb. 200 millió dél-koreai wont költött három év során a játékra. Ez kb. 161 millió dollárnak felel meg, így valóban kb. 2 millió eladást kellene összehozni minimum, hogy ne legyen a kiadónak anyagilag csúfos bukás a játék. Az biztos, hogy ez nem kevés összeg, de azért kicsit magasnak hangzik, hiszen azért nem egy Call of Duty-ról van szó (ott az Activision Blizzard meg is engedheti magának, hogy egy tonna lóvét önt rá, mert garantált, hogy visszahozza a költségeket).
A Krafton most abban bízik, hogy a The Callisto Protocol megjelenés utáni támogatásával el tudja nyerni a játékosok bizalmát (és pénzér), de a cég ezzel jelenleg nincs egyszerű helyzetben. Ötmillióról kettőre levinni az eladási elvárásokat? Vagy túlzottan bíztak a játékban, vagy egyszerűen nagyobb volt a füst mint a láng.
Forrás: PSL