Átdolgozott mesterséges intelligencia, továbbá kissé idősebb főhős is vár ránk a Silent Hill 2 Remake-ben.
Ito Masahiro, a játék művésze és Okamoto Motoi, a Silent Hill producere a japán IGN-nek adott interjút a Bloober Teamnél készülő játékról. A páros így beszélt arról, hogy a harcokat áttervezték a mesterséges intelligencia nulláról való újragyártása miatt: „Ez egy olyan dolog, amire az eredeti játékban sok visszajelzést kaptunk. Ezt nehéz lenne megtenni a szörnyek mozgásának és viselkedésének megváltoztatása nélkül, ezért megpróbáltuk tiszteletben tartani az eredeti dizájnt, miközben a remake-hez szórakoztató és újszerű harcot adtunk hozzá, mivel számos ellenséget javítottunk. Úgy gondolom, hogy a Silent Hill 2 remake végül érdekesebb élményt nyújtott, mint az eredeti,” mondta Ito. „Az ellenséges mesterséges intelligenciát az alapoktól kezdve úgy alakítjuk át, hogy a játékosok élvezhessék a harcot. A Bloober Team szeretete az eredeti iránt erős, ezért nem fognak egyszerűen új ellenségeket hozzáadni. Viszont megvizsgálják azokat a finom részleteket, amelyek segíthetnek abban, hogy a harc szórakoztató legyen, ami az AI vagy apró dizájnelemek megváltoztatását jelenti. Lehet, hogy ugyanúgy néz ki, de ha jobban megnézed, más lesz. Tényleg jó munkát végeztek az egész játékban,” tette hozzá Okamoto.
De miért a második Silent Hill kap felújítást és nem az elsőt (ami 1999-ben jött ki PS1-re)? Okamoto ezt is elmagyarázta: „Amikor elgondolkodtunk azon, hogy mi is a Silent Hill identitása, arra jutottunk, hogy ez a sorozat igazi pszichológiai horrorja. Ha megkérdezed az embereket, hogy mi az igazi pszichológiai horror, szinte mindenki a Silent Hill 2-t fogja mondani. Úgy döntöttünk, hogy ha a márka identitása az igazi pszichológiai horror, akkor a Silent Hill 2 újraalkotásával kell kezdenünk. Természetesen voltak olyanok a cégen belül, akik úgy gondolták, hogy jobb lenne az 1-gyel kezdeni, de én valami olyasmivel akartam kezdeni ezt a projektet, ami szimbolizálja ezt az identitást.” Csakhogy az első rész eseményeire utal a harmadik is (a harmadik főszereplője az első rész jó befejezésében felbukkanó baba)…
A Silent Hill 2 Remake mozgásdigitalizációval is erősít (az eredetiben nem volt ilyen), és főhőse, James Sunderland idősebb lesz a 2001-es eredetihez képest. Ezt is kifejtette Okamoto: „A színészek testének, arckifejezésének és hangjának egyidejű rögzítéséhez motion capture-t használunk, így a színészek nyers arckifejezéseit és alakításait beépítjük a játékba. Ez lehetővé tette a részletes érzelmi kifejezés olyan szintjét, amely az eredeti készítésekor nem volt lehetséges. Bár a trailer sok bombasztikus jelenetet mutat be, a játék egésze tele van finomabb előadásokat tartalmazó pillanatokkal is. Miután beszéltünk Ito-val, úgy döntöttünk, hogy James életkorát egy kicsit megemeljük a játékban. Ez részben azért van így, mert a 20 évvel ezelőtti rajongók ma már idősebbek, és mert a videojátékokkal játszó emberek átlagéletkora is emelkedett. Olyan Jamest szeretnénk ábrázolni, aki érettebb, és akinek többet kellett átélnie az életében, és ennek érdekében megemeltük a korát, bár csak egy kicsit. Ha neked idősebbnek tűnik, az nem a képzeletednek köszönhető.”
Okamoto még elárulta azt is, hogy szeretné, ha több indie fejlesztő adna be Silent Hill-koncepciót a Konaminak. A Silent Hill 2 Remake PlayStation 5-re és PC-re készül, és megjelenési dátuma nem ismert.
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, WCCFTech