Az ukrán háborús élményekből fog meríteni a következő Metro játék

A 4A Games emellett közzétette a Metro: Exodushoz az SDK-t (szoftveres fejlesztőkészletet), így PC-n kapásból neki lehet ülni a játék moddolásának.

 

Az ukrán 4A Games egy blogposzttal jelentkezett, amiben először arra tért ki a már máltai központú stúdió, hogy sok alkalmazottuk Kijevben, esetleg Ukrajna területén maradt, és az oroszok ellenük indított háborúja továbbra is súlyosan megviseli a fejlesztőket: „Kijevi stúdiónk és ukrajnai munkatársaink számára ezek most a legkülönlegesebb és legborzasztóbb körülmények. Egyes napok az ébredéssel és a reggeli kávéval kezdődnek, de vannak olyanok is, amelyek légiriadós szirénákkal és rakétacsapásokkal kezdődnek. Vannak napok, amikor a metróval megyünk dolgozni, de olyanok is, amikor kénytelenek vagyunk menedéket keresni. Minden nap megpróbáljuk a lehető legnagyobb normalitással élni az életünket, mégis áram- és vízkimaradásokkal, költözni kényszerülő családokkal, illetve olyan barátokkal és kollégákkal kell számolnunk, akik önkénteskednek vagy a frontra hívnak. Ez az „új” normális helyzetünk… nem normális, a legkevésbé sem az. Ez az élet háborús időkben, és ez bizony meghatározza a játékainkat,” írja a stúdió.

A 4A Games viszont a helyzetet megragadva ezekre az élményekre fog építeni az új Metro játékukban: „A következő Metro is jobb irányba változik – és nem egyszerűen a körülményeink miatt. Sosem titkoltuk, hogy a Metro-sorozat mindig is erős politikai és háborúellenes üzenetet hordozott. Igen, szórakoztatni akartunk, és el akartunk meríteni benneteket a posztapokaliptikus világunkban, de mindig is volt egy nagyobb történet is, amit el akartunk mesélni. Az ukrajnai háború pedig arra késztetett minket, hogy újragondoljuk, milyen történetről szóljon a következő Metro. A Metro összes témája (konfliktus, hatalom, politika, zsarnokság, elnyomás) most már a mindennapi életünk része. Így hát felkaroljuk őket, és új céllal szőjük bele a játékba.”

Erősen hangzik, de ennyinél nem állt meg a csapat: konkrétan nyilvánossá tette a Metro Exodushoz használt fejlesztőkészletüket. Nem, nem valami butított mod-eszköztárról van szó, hanem egy az egyben közzétették, amiket ők használtak a játék megvalósítása során! A jelenetszerkesztőt (Scene Editor) a pályákon való dolgozáshoz használhatjuk: objektumokat tehetünk be vagy módosíthatunk (NPC-k, fegyverek, felügyelői pontok…). A modellnéző/szerkesztő (Model Editor/Viewer) az ütközési tulajdonságok, textúrák, anyagok módosítását, a lokátorok és textúra-előbeállítások hozzáadását, az animációs címkék és egyéb animációs tulajdonságok szerkesztését teszi lehetővé. A Navigation mód lehetővé teszi a szint navigációs hálójának (a mesterséges intelligencia térképének) létrehozását/szerkesztését. Ez kell, hogy mozoghassanak a pályán.

A részecskés mód (Particles) magától értetődő, a Terrain Toollal a pályánk terepének szerkesztését végezhetjük el (völgyek, hegyek, barlangok, egyenetlen, lejtős terep stb. Az eszközökkel könnyen módosíthatjuk mind a formát, mind a megjelenést. A Weather Editorral az időjárási beállítások módosíthatóak (égbolt, nap, felhők, hó, napszaki ciklusok…). A Camera Track Editor vágóképek, kameratávolságok, kamerarázkódások és képernyőhatások létrehozására szolgál, a VS Visual Script pedig komplex játékfunkciók és AI viselkedés szkriptelését biztosítja egyetlen sor kód megírása nélkül. A vizuális szkriptek fő előnyei közé tartozik az egyszerűségük és a felhasználónak adott egyértelmű vizuális visszajelzés. Logikájuk alapja az úgynevezett események, amelyeket a szkriptekben meghatározott kiváltók generálnak, és ezen események további feldolgozása.

A Metro Exodussal vagy annak Enhanced Editionnal rendelkeznünk kell PC-n a Steamen, a GOG-on vagy Epic Games Store-on. Steamen az eszközök (Tools) között, míg a másik két platformon a további tartalmak (Additional Content) irányábaa keresgéljünk. A játék legyen feltelepítve. GOG-on a launcherből az Additional Executables – SDK módon közvetlenül elindíthatjuk, Epic Games Store-on pedig az sdk/bin_x64 mappában keressük az Exodus_SDK.exét. A munkásságunkat a Mod.io-n meg is oszthatjuk.

Moddolásra fel!

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu