A 4A Games emellett közzétette a Metro: Exodushoz az SDK-t (szoftveres fejlesztőkészletet), így PC-n kapásból neki lehet ülni a játék moddolásának.
Az ukrán 4A Games egy blogposzttal jelentkezett, amiben először arra tért ki a már máltai központú stúdió, hogy sok alkalmazottuk Kijevben, esetleg Ukrajna területén maradt, és az oroszok ellenük indított háborúja továbbra is súlyosan megviseli a fejlesztőket: „Kijevi stúdiónk és ukrajnai munkatársaink számára ezek most a legkülönlegesebb és legborzasztóbb körülmények. Egyes napok az ébredéssel és a reggeli kávéval kezdődnek, de vannak olyanok is, amelyek légiriadós szirénákkal és rakétacsapásokkal kezdődnek. Vannak napok, amikor a metróval megyünk dolgozni, de olyanok is, amikor kénytelenek vagyunk menedéket keresni. Minden nap megpróbáljuk a lehető legnagyobb normalitással élni az életünket, mégis áram- és vízkimaradásokkal, költözni kényszerülő családokkal, illetve olyan barátokkal és kollégákkal kell számolnunk, akik önkénteskednek vagy a frontra hívnak. Ez az „új” normális helyzetünk… nem normális, a legkevésbé sem az. Ez az élet háborús időkben, és ez bizony meghatározza a játékainkat,” írja a stúdió.
A 4A Games viszont a helyzetet megragadva ezekre az élményekre fog építeni az új Metro játékukban: „A következő Metro is jobb irányba változik – és nem egyszerűen a körülményeink miatt. Sosem titkoltuk, hogy a Metro-sorozat mindig is erős politikai és háborúellenes üzenetet hordozott. Igen, szórakoztatni akartunk, és el akartunk meríteni benneteket a posztapokaliptikus világunkban, de mindig is volt egy nagyobb történet is, amit el akartunk mesélni. Az ukrajnai háború pedig arra késztetett minket, hogy újragondoljuk, milyen történetről szóljon a következő Metro. A Metro összes témája (konfliktus, hatalom, politika, zsarnokság, elnyomás) most már a mindennapi életünk része. Így hát felkaroljuk őket, és új céllal szőjük bele a játékba.”
Erősen hangzik, de ennyinél nem állt meg a csapat: konkrétan nyilvánossá tette a Metro Exodushoz használt fejlesztőkészletüket. Nem, nem valami butított mod-eszköztárról van szó, hanem egy az egyben közzétették, amiket ők használtak a játék megvalósítása során! A jelenetszerkesztőt (Scene Editor) a pályákon való dolgozáshoz használhatjuk: objektumokat tehetünk be vagy módosíthatunk (NPC-k, fegyverek, felügyelői pontok…). A modellnéző/szerkesztő (Model Editor/Viewer) az ütközési tulajdonságok, textúrák, anyagok módosítását, a lokátorok és textúra-előbeállítások hozzáadását, az animációs címkék és egyéb animációs tulajdonságok szerkesztését teszi lehetővé. A Navigation mód lehetővé teszi a szint navigációs hálójának (a mesterséges intelligencia térképének) létrehozását/szerkesztését. Ez kell, hogy mozoghassanak a pályán.
A részecskés mód (Particles) magától értetődő, a Terrain Toollal a pályánk terepének szerkesztését végezhetjük el (völgyek, hegyek, barlangok, egyenetlen, lejtős terep stb. Az eszközökkel könnyen módosíthatjuk mind a formát, mind a megjelenést. A Weather Editorral az időjárási beállítások módosíthatóak (égbolt, nap, felhők, hó, napszaki ciklusok…). A Camera Track Editor vágóképek, kameratávolságok, kamerarázkódások és képernyőhatások létrehozására szolgál, a VS Visual Script pedig komplex játékfunkciók és AI viselkedés szkriptelését biztosítja egyetlen sor kód megírása nélkül. A vizuális szkriptek fő előnyei közé tartozik az egyszerűségük és a felhasználónak adott egyértelmű vizuális visszajelzés. Logikájuk alapja az úgynevezett események, amelyeket a szkriptekben meghatározott kiváltók generálnak, és ezen események további feldolgozása.
A Metro Exodussal vagy annak Enhanced Editionnal rendelkeznünk kell PC-n a Steamen, a GOG-on vagy Epic Games Store-on. Steamen az eszközök (Tools) között, míg a másik két platformon a további tartalmak (Additional Content) irányábaa keresgéljünk. A játék legyen feltelepítve. GOG-on a launcherből az Additional Executables – SDK módon közvetlenül elindíthatjuk, Epic Games Store-on pedig az sdk/bin_x64 mappában keressük az Exodus_SDK.exét. A munkásságunkat a Mod.io-n meg is oszthatjuk.
Moddolásra fel!
Forrás: WCCFTech