TECH HÍREK – A redmondiak a Windowsból nem keresnek sok pénzt (nem baj, ott van nekik az Office365… mi meg offline Office-ot használunk, hah), és nem látják úgy, hogy egyhamar ez változni fog.
A Microsoft a Windows OEM-forgalmában 39%-os csökkenést hozott össze az előző negyedévében. (Az OEM az előre gyártott PC-kre gyárilag feltelepített Windowsokra vonatkozik, így például a Dell és a HP gépeire gondoljunk.) Ez azt jelenti, hogy egyszerűen nem fogyott annyi új számítógép (mert kizárt, hogy sokan a Windows 11 helyett Linuxra váltottak volna). A gyenge teljesítményt a Canalys, egy piaci elemző cég is alátámasztja: 2022 utolsó negyedévében 29%-kal kevesebb PC-t szállítottak ki a gyártók, és a 2021-es, erős évhez képest 16%-os a visszaesés. Ez bár magasabb adat, mint 2019-ben, továbbra is lejtőn gurul a piac. Az új termékek bevezetésével kapcsolatos „kihívások” miatt a Microsoft a Surface laptopokhoz hasonló PC-s eszközök esetében is 39%-os csökkenést ért el, holott a redmondiak októberben indították útnak az új Surface eszközöket. A mostani negyedévben a Microsoft a Windows OEM-értékesítésekben kb. további 30%-os csökkenésre számít.
A The Verge arról számolt be, amit Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója mondott a befektetőkkel tartott konferenciahívás során: a Windows-használat a pandémia előtti időszakhoz képest még mindig magaasabb (PC-nként átlagosan 10%-kal több idő), és ugye októberben Phil Spencer, az Xbox-vezér is az egekbe magasztalta a PC-t, mert szerinte az Xbox Game Pass növekedése ebben a platformban rejlik (akkor olyat mondott, hogy évente 130-140%-os erősödés van PC-n az előfizetések körül).
A felhős ágazat pedig szárnyal: 27,1 milliárd dollárral nagyobb pénzforgalom a Microsoft Cloudtól, ami pozitív mérleget hozott a cégnek. Emiatt nem csoda, hogy a cég beállt a ChatGPT mögött, ugyanis Nadella szerint a következő nagy számítási hullám van születőben, és a Microsoft Cloud a világ legfejlettebb AI-modellek egyikét egy új számítási platformmá alakítja. A videojátékos ágazat 13%-os csökkenését részben meg tudta a gyarapodó Game Pass-előfizetői tábor fordítani, és a Microsoft itt folyamatos növekedést vár, ám a belsős és külsős (first/third-party) tartalmakban alacsony óránkénti monetizációt nem fogja ez kárpótolni…
Forrás: PCGamer