Az oroszok először egy nemzeti játékengine-t, aztán egy saját Electronic Arts-ekvivalenst akartak, most pedig egy tiltólista felé tapogatózik a kormányzat.
Az ügyet vizsgáló bizottság meg akarja akadályozni, hogy „a rosszindulatú szoftverek és tiltott tartalmak” ártsanak az orosz fiataloknak. A Kommersant szerint az orosz kormány a főügyészséget és több minisztériumot megbízott azzal, hogy a „negatív befolyástól” védjék meg a gyerekeket. A bizottság szerint sok, meg nem nevezett, népszerű videojáték „rejtett betétekkel” és „a tudatot és a tudatalattit befolyásoló információk terjesztésének módjaival” rendelkezik, és emiatt a jóváhagyott és a tiltott játékok nyilvántartását javasolja, és egy olyan rendszert, amelynek értelmében minden Oroszországban megjelenő játékot először az ország egyik „autonóm nonprofit szervezetének”, az ICT Sphere importhelyettesítő kompetenciaközpontjának (TsKIKT) kell ellenőriznie „rosszindulatú szoftverek és tiltott tartalmak”, és nagy eséllyel a tudatalattira ható inzertek szempontjából. A TsKIKT vezetője Ilya Massukh, Oroszország korábbi távközlési miniszterhelyettese.
Olyan javaslat is született, ami az orosz számítógépekre előre telepített szülői felügyeleti alkalmazásokat írna elő, és olyat is látni, ami a „jóváhagyott online játékok” katalógusának létrehozására törekedne, és ez Google Play és az App Store alternatívájaként, az ország RuStore-jaként funkcionálna. Ezek továbbra is csak homályos javaslatok, hasonlóan a fehérorosz, államilag el nem ítélt kalózkodáshoz. A nemrég kibővített „LMBT-propaganda” orosz tilalma is ide vehető, és a kormánynak rengeteg mozgástere maradt arra, hogy a törvényt ürügyként használva el tudja tiporni azt, ami nem tetszik neki. (És mivel a magyar állampárt is az oroszokhoz dörgölőzik, ugyanez történik itt is.)
A Kommersant által megkérdezettek közül szinte mindenki úgy vélte, hogy a javaslatok kudarcra vannak ítélve. A szakértők szerint ha elfogadják az intézkedéseket, csak csődbe fogják dönteni a már amúgy is erősen ingatag orosz játékipart. „A helyes és helytelen játékok listájának létrehozása […] nem fogja arra kényszeríteni a közönséget, hogy orosz hazafias termékekkel játsszon,” mondta a Centre for Strategic Research agytröszt egyik igazgatója (Russia), mert „még nincsenek” orosz hazafias termékek, amelyekkel játszani lehetne. Egy szellemi tulajdonjogokkal foglalkozó ügyvéd eközben arra jutott, hogy a játékosok egyszerűen letorrentezik, amit betiltanak…
Miért hangzik ez az egész erőlködésnek?
Forrás: PCGamer