Hi-Fi Rush – Remek ritmusérzékkel „passzolták le” nekünk ezt a zenei játékot

TESZT – A Hi-Fi Rush egy olyan egyedi akciójáték, amely ritmus alapú rendszerrel ötvözi a zenét és a harcot. A játék jól kidolgozott karakterekkel, emlékezetes jelenetekkel és egy szenvedélyesen és részletekre odafigyelve megtervezett világgal rendelkezik. Bár a ritmusalapú harcok nem biztos, hogy mindenki kedvencei lesznek, a játék így is rengeteg tartalmat kínál, amit nyugodt tempóban is élvezhetünk.

 

 

A videojátékok erősen versengő világában a Hi-Fi Rush kiemelkedik a mezőnyből. Ez egy olyan játék, amely a semmiből bukkant fel, kevés felhajtással és fanfárral jelent meg, mégis gyorsan népszerűvé vált a játékosok körében. Sikerének titka a Tango Gameworks fejlesztőcsapatának tehetségében és elkötelezettségében rejlik, amelyet John Johanas, a The Evil Within 2 rendezője vezet. A csapat nagy kockázatot vállalt a Hi-Fi Rush-szal, de a kockázat kifizetődött, és a játék máris nagy sikert aratott a Game Pass tulajok között.

 

A The Evil Within fejlesztője, a Tango Gameworks meglepetésszerűen leleplezte új játékát, a Hi-Fi Rush-t, és rögtön el is indította azt az Xbox Game Passon.

 

Rögtön „lepasszolták” nekünk Xboxra

 

Ami a Hi-Fi Rush-t megkülönbözteti a többi játéktól, az a szokatlan megközelítés. A játékot az Xbox Game Passon tették elérhetővé, megkerülve a tipikus, hónapokig tartó hype- és marketingkampányokat. Ez a megközelítés lehetővé tette, hogy a játék „önmagáért beszéljen”, és megragadja a játékosok figyelmét.

Az Edgar Wright „kinetikus komikus akciófilmjei” által inspirált Hi-Fi Rush élénk és akrobatikus, a hangsúlyt a narratív jelenetekre, felvételekre és kameramozgásokra helyezi. A játék a 2000-es évek elejének stílusos akciójátékaihoz hasonlítható, amelyeket Shinji Mikami a Devil May Cry-ben alkotott meg. A játékosoknak nagyszerű reflexekkel, ügyesen kell harcolniuk, szem előtt tartva a kombókat, mindig felkészülve a csatateret folyamatosan megtöltő új ellenségekre. Amikor nem harcolnak, a játékosok gyűjthetnek különféle tárgyakat, felfedezhetik a színes játékszinteket, és élvezhetik a karakterek közötti szellemes szóváltásokat.

 

 

Egyedi, stílusos akciójáték

 

A Shinji Mikami felügyelete által inspirált Hi-Fi Rushnak megvan a lehetősége arra, hogy a legnépszerűbb „stílusos akciójátékok” sorába lépjen. A játék rendezője, Johanas úgy nyilatkozott, hogy a projekt konkrét vizuális és stilisztikai utalásokkal született Edgar Wright „kinetikus komikus akciófilmjeire”, például a Shaun of the Deadre és a Scott Pilgrim vs. The Worldre. Ez az inspiráció nyilvánvaló a játék lendületes és akrobatikus stílusában, valamint a narratív jelenetek és a kameramozgások részletgazdagságában.

A Hi-Fi Rush egyik első boss-e, Rekka rögtön el akarja nyerni a játékos szeretetét. A játék lényege a maga Mikami által definiált „stílusos akciójátékokhoz” hasonlítható, az ellenfelek legyőzésére és a kombók menedzselésére helyezve a hangsúlyt. Amikor nem éppen harcol, a játékos felfedezheti a világot és gyűjthet tárgyakat, miközben élvezheti a színes tájakat és a karakterek közötti komikus interakciókat.

A karakterek dizájnját tekintve a Hi-Fi Rush magasra teszi a lécet, amit másoknak is követniük kell. A technikai gondosság és a részletekre való odafigyelés az elbeszélő szekvenciákban lenyűgöző, a kiváló animációk pedig csak tovább növelik a játék varázsát, telis-tele a képregények és mangák világára való utalásokkal.

 

 

Érezd a ritmust!

 

A Hi-Fi Rush már az első pillanattól kezdve magabiztos a zenei tudását illetően. A 90-es évek eleji MTV-korszakot idéző grafikával a játék a Black Keys „Lonely Boy” című dalával indul be. A játék ritmusa meghatározó jellemzője, a zene az elejétől a végéig irányítja az élményt.

A Hi-Fi Rush legfontosabb jellemzője a ritmusalapú harcrendszer, ahol a játékosoknak a fülüket kell használniuk, hogy lépést tartsanak az ütemmel. A megfelelő hangok eltalálása a támadás és a nehéz támadás gombok időben történő megnyomásával magas pontszámokat és maximális sebzést eredményez. A játék hangsávja összefonódik a világ elemeivel, a főszereplő Chai szinkronizált lépéseitől kezdve a platformok és a kütyük mozgatásáig, mindezt tökéletes ritmusban.

A harcok során azonban a ritmust kihívás lehet követni. A játékosok segítése érdekében a Tango Gameworks különböző jeleket, például a Cat 808 pulzálását, felszerelési elemeket és a képernyő alján található ritmusjelzőt is beépített. Ezen erőfeszítések ellenére nehezen tudtam kapcsolódni a dalok ritmusához, mivel nehéz volt ellenállni a késztetésnek, hogy a csaták során eszeveszetten nyomkodjam a gombokat. Ráadásul néhány zene nem mindig illett jól a játék céljához.

 

 

Néha nehéz lépést tartani

 

Időnként a belső csapat hangsávja a ritka licencelt darabokon túl a ritmusszekciót is belefojtja a zajtengerbe, így kihívást jelent, hogy lépést tartsanak vele. A két ütés animációjának, a normál és a heavy animációnak a hossza sem segít, mivel a normál ütés animációs ciklusa hosszabb, mint az elvárt billentyűütés ütem. Ez frusztrációhoz vezethet, amikor megpróbáljuk tartani a ritmust, különösen, ha öt-hat különböző ellenség van a képernyőn, mindegyikük egyedi támadási idővel és módszerrel.

A Hi-Fi Rush leggyengébb részének a zenén alapuló harcrendszert találtam, annak ellenére, hogy a jobb ritmusérzékkel rendelkezők körében nagy sikert arathat. Az élményt különböző tényezők befolyásolhatják, beleértve a saját érzékelésünket és korlátainkat, és megpróbáltam beállítani a beállításaimat, vevőegységről vezeték nélkülire, majd vezetékes fejhallgatóra váltva, hátha javul. Azonban azt találtam, hogy az eredmények nagyjából ugyanazok voltak, függetlenül attól, hogy hogyan játszottam.

A kihívás ellenére a Tango Gameworks bizonyította tapasztalatát és bölcsességét azzal, hogy felismerte a helyzetet és kompromisszumot talált. Azok a játékosok, akik nehezen tartják a ritmust, alacsonyabb pontszámokat kapnak, de a rendelkezésre álló eszközökkel és erőforrásokkal még mindig haladhatnak és szembenézhetnek a kihívásokkal, legalábbis a normál nehézségi szinten. Ez a döntés megmenti a játékot attól, hogy egy szűk piaci résre korlátozódjon, és lehetővé teszi, hogy szélesebb közönség élvezhesse.

 

 

A Nine Inch Nails részek maximumra pörgetik az adrenalinszinted!

 

Bár a licencelt dalválaszték nyolcra korlátozódik, ezek hozzáadódnak a legizgalmasabb és vizuálisan lenyűgözőbb játékpillanatokhoz, amelyekkel valaha találkoztam. Mondom ezt mint zenebarát és -rajongó, aki örömmel látta, hogy a játék a The Black Keys-szel kezdődik, és az örök kedvencemmel, a Nine Inch Nails-szel folytatódik. Trent Reznor zenekara adja az „1,000,000” című dalt az első főnöki csatához, és ez zseniálisan működik. Később a Nine Inch Nails visszatér a „The Perfect Drug” lenyűgöző előadásával. A kettő között a The Joy Formidable és a Number Girl következik, a „Whirring” és az „Inazawa Chainsaw” című dalokkal, amelyek nem nyűgöztek le annyira, talán a zenekarok ismeretlensége miatt. A The Prodigy „Invaders Must Die” című dala nyújtja a legintenzívebb pillanatot, míg a záróakkordot a Zwan elfeledett gyöngyszeme, a „Honestly” kíséri.

A Hi-Fi Rush a dalválasztásban is jeleskedik, verhetetlen soundtracket nyújtva, amely gyönyörű, erőteljes, magával ragadó, szórakoztató, epikus és néha még meglepő is. Ez az erős zenei jelenlét megkönnyíti, hogy elnézzük és megbocsássuk a játék korábbi hiányosságait.

 

 

Ha bírod a stílusos, zenés játékokat, akkor kötelező!

 

A Hi-Fi Rush egy lenyűgöző játék, amelyben szinte minden megvan – szív, innovatív ötletek, jellegzetes stílus, intelligencia és bátorság. Az Xbox kínálatának egyik legvalószínűtlenebb, mégis szerethető játékává lépett elő, különösen, hogy ez az első exkluzív játék a Microsoft X/S sorozatához. A játék tele van karakterrel és erős sikerélménnyel, ami lehetővé teszi, hogy a ritmikus csatákban legyőzzön néhány hiányosságot. A játék bölcs hozzáállása a játékos befogadásához az, ami megkülönbözteti a többitől, és a Game Pass ajánlatba való bekerülése (illetve a mindössze 29 eurós kedvezményes ára) kötelezővé teszi az akció-, harc-, őrült vagy zenés játékok kedvelőinek. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget!

-BadSector-

Pro:

+ Jól megtervezett világ, nagy szenvedéllyel és a részletekre való odafigyeléssel
+ Emlékezetes és jól animált karakterek
+ Esztétikailag kellemes, képregényre és mangára való utalásokkal, jól megtervezett árnyékolással és fekete kontúrokkal

Kontra:

– A ritmusalapú harcrendszer nem mindig meggyőző
– A fejlődés kicsit túl egyszerű és unalmas
– Egyesek szerint a gyűjthető tárgyak kissé érdektelenek lehetnek


Kiadó: Microsoft

Fejlesztő: Tango Gameworks

Stílus: Zenei akciójáték

Megjelenés: 2023. január 25.

Hi-Fi Rush

Játékmenet - 8.6
Grafika - 9.2
Történet - 8.4
Zene/hangok - 10
Hangulat - 9.4

9.1

SZÉDÜLETES

"A Hi-Fi Rush egy kiemelkedő játék, amelyet a szívhez szóló ütemek és a magával ragadó játékmenet jellemez. Lenyűgöző szereplőgárdával, egyedi stílussal, pazar pillanatokkal és tartalmas játékélménnyel valóban kiemelkedik napjaink akciójátékai közül."

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu