A 343 állítólag lemondott az új Halo Infinite sztoris tartalommal kapcsolatos terveiről, mivel a stúdió jelentős átszervezésen megy keresztül. A következő Halo cím azonban, ha minden igaz, új grafikus motort kap majd.
Rossz hírt kaptak a Halo-rajongók! Ugyanis egy friss jelentés szerint a 343 Industries törölte az új Halo Infinite sztoris tartalommal kapcsolatos terveit. Ez a hír akkor érkezik, amikor a 343 Industries masszív elbocsátásokon és egyéb belső átszervezéseken megy keresztül.
A Halo Infinite problémás fejlesztési cikluson ment keresztül, többszörös késéssel kellett szembenéznie, és olyan kulcsfontosságú funkciók nélkül jelent meg, mint a kooperatív kampány és a Forge pályaszerkesztő.
Az előbbi a Halo: Combat Evolved óta a sorozat alapvető része volt. Az Infinite verziója még mindig nem jelent meg több mint egy évvel később. Bár a COVID-19 járvány okozta a játék fejlesztési problémáinak egy részét, a Halo Infinite vitatott Slipspace motorja is hozzájárult a stúdió nehézségeihez.
A Bloomberg technológiai munkatársa, Jason Shrier jelentése szerint a 343 jelentős stúdióújraindításon megy keresztül. Ez a felforgatás állítólag vezetőváltásokat és tömeges elbocsátásokat is magában foglal. A Microsoft fenntartja, hogy a 343 létfontosságú a Halo jövője szempontjából. A változások között szerepel a korlátozott Slipspace motortól az Unreal Engine 5 felé való átállás. A Season 3 „Echoes Within” még mindig márciusi megjelenéssel számol. Azonban 343 állítólag leállította az Infinite új sztoriküldetéseinek fejlesztését.
UE5 dorombol majd a Halo alatt?!
A Halo franchise következő játéka a hírek szerint az Unreal Engine 5 segítségével készül majd, ami egy a 343 Industriesnél jelenleg is zajló változások sorában. A TV show, az osztott képernyős kooperációra vonatkozó ígéretek megszegése és a közelmúltban történt elbocsátások között az IP zűrzavarban van, amit a Bloomberg új jelentésében Jason Schreier csak megerősít.
Az oknyomozó riport azt állítja, hogy Matt Booty, a Microsoft Xbox Game Studios vezetője biztosította a 343 Industries munkatársait arról, hogy bár más partnerekkel dolgozhatnak együtt, a Halo irányítása továbbra is az ő kezükben marad.
Ez némileg tükrözi azt, amit Booty a pletykákra reagálva nyilvánosan is kijelentett. Megerősítette, hogy a 343 továbbra is a Halo elsődleges fejlesztője marad. Schreier azonban azt írja, hogy a stúdióban jelentős változások történnek, és az egyik legkézzelfoghatóbb a motorváltás.
A jelentés azt állítja, hogy a Slipspace-ről az Unreal Engine-re való váltás az elmúlt évtizedben folyamatos vita tárgya volt. Ez végül az Unreal javára dőlt el tavaly év végén. Állítólag a Slipspace az oka annak, hogy az Extraction és az Assault, más Halo-játékok népszerű multiplayer módjai, amelyek már majdnem készen vannak, még nem jelentek meg. Az immár ősi kódon alapuló Slipspace meglehetősen nehézkesnek bizonyulhat a fejlesztők számára. Mindez rengeteg frusztrációt váltott ki a vele foglalkozni kénytelen 343 munkatársaiból.
A jelenleg Tatanka névre keresztelt új játék lesz az első a szériában, amely az Unreal Engine 5-öt használja. A 343 Industries a Certain Affinity segítségével fogja fejleszteni a játékot. A Fortnite-hoz hasonló battle royale-nak indult, de lehet, hogy más irányba halad majd.