A nagy dirrel-dúrral bejelentett technológiájuk is állítólag a szemetesben végezte, akkora a baj.
Bonnie Ross, Joe Staten és Kiki Wolfkill csak három nagyobb név a 343 Industriestól távozók közül, és nemrég azt is hallottuk, hogy a Microsoft komolyabb leépítéseiben a stúdió is érintett volt, és a cégtől hallottuk, hogy a Halo jövője jó kezekben van, satöbbi. Hiába próbálják a redmondiak pozitívan ábrázolni a 343 Industries állapotát, szinte nyilvánvaló, hogy problémák vannak a stúdió körül, és ezt nem lehet rövid időn belül megoldani.
A Bloombergnek író Jason Schreier szerint a 343 Industries lényegében egy rebooton esik át. Bár Matt Booty, az Xbox Game Studios vezetője szerint a stúdió alkalmazottai a Halo élén maradnak, a csapat legalább 95 embert vesztett el, ami nem hangzik olyan soknak, ha a 2021-es étszámukat (kb. 750 fő) figyelembe vesszük, ám Schreier szerint a leépítésekben sok Halo-veterán, illetve magasabb beosztású alkalmazott is érintett volt.
De nem csak ebben a tekintetben érdemes változásokra készülni. Állítólag a Slipspace Engine-ről is lemond a 343 Industries. Ez azért is szomorú, mert konkrétan csak a Halo Infinite-ben használták a technológiájukat, és helyette az Epic Gamestől az Unreal Engine 5-öt használják. Több névtelen alkalmazott szerint az Extraction és az Assault, két klasszikus többjátékos mód is pont a Slipspace miatt nem jelent még meg. Az első UE5-ös projekt Schreier szerint a régóta pletykált nagy játékmód lesz a texasi Certain Affinity-től, a kisegítő stúdiótól, ami először egy battle royale volt, de azóta nagy fejlődésen eshetett át. Sztori DLC? Nem lesz, állítja Schreier, ugyanis a stúdió inkább az Unreal Engine 5-tel kísérletez, és az új Halo-játékokból készít több tervezetet a Microsoftnak.
Mindez nem hivatalos, ám ne feledjük, hogy a Halo Infinite a többszöri halasztás ellenére is hiányosan rajtolt el, és a megjelenése után is milyen lassan bővült…
Forrás: WCCFTech