Sztrájkol az Ubisoft párizsi irodája – negyvenen nem vették fel a munkát!

„Ez a sztrájk segített felépíteni a következő sztrájkokat” – nyilatkozta a munkabeszüntető Ubisoft-fejlesztők egyike.

 

 

Múlt péntek délután az Ubisoft Paris 40 fejlesztője gyűlt össze, hogy sztrájkba lépjen a cég történetének első munkabeszüntetésében. Ez a cég viharos hónapjának megkoronázása. Három héttel ezelőtt az Ubisoft bejelentette, hogy a „romló makrogazdasági körülmények” miatt három be nem jelentett játékot törölnek.

Yves Guillemot vezérigazgató az alkalmazottaknak írt levelében azt mondta, hogy „a labda a ti térfeleteken van” a határidők betartása és az Ubisoft nehéz pénzügyi helyzetének felborítása tekintetében.

A francia Solidaires Informatique szakszervezet szerint Guillemot „szavai jelentenek valamit: túlóra, vezetői nyomás, kiégés stb.”, és felszólította az Ubisoft Paris dolgozóit, hogy sztrájkoljanak a jobb fizetésért és munkaidőért. Úgy tűnik, néhány fejlesztő meghallotta a felhívást.

Az iroda sztrájkja a munkanap hátralévő részében tartott. A cég fejlesztőcsapatának körülbelül 15%-ára terjedt ki. Az Axios beszámolója szerint a sztrájk egyelőre inkább a dolgozók közötti megbeszélés volt, mintsem tiltakozás. A megbeszélések fő témái a vállalat helyzetéről, a jövőbeli cselekvési tervekről, valamint a Ghost Recon és a Just Dance sorozathoz hasonló intenzív fejlesztési ciklusok miatt kialakult válságkultúráról szóltak.

Mindez annak ellenére történt, hogy Guillemot állítólag bocsánatot kért a közelmúltban egy Q&A megbeszélésen tett megjegyzéseiért egy „sajnálom, hogy ez így jött le” stílusú üzenettel.

Ez a bocsánatkérés a jelek szerint nem volt elég. Egy névtelen résztvevő az Axiosnak azt mondta, hogy „ez a sztrájk segített felépíteni a következő sztrájkokat”, és hogy „ha az Ubisoft vezetősége nem akar hallani rólunk, akkor talán megérthetnék, hogy a dolgozók döntik el, mikor jelenjenek meg a játékok”.

A számos törlés ellenére az Ubisoftnak még mindig van egy maroknyi megjelenés a tervben. Az Assassins Creed Mirage valamikor idén érkezik. A a tervek szerint egy karcsúbb, lopakodásra koncentráló, a sorozat formájához visszatérő játék lesz. A Skull & Bones lehet, hogy még idén útnak indul, de az is lehet, hogy nem. Ugyanis hatodszorra is elhalasztották az Ubisoft következő, idén júliusban kezdődő pénzügyi évére.

Forrás: Axios, GamesIndustry.biz

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu