TESZT – Ez a játék nem teljesen nevezhető annak, hanem inkább érdemes egy élményként kezelni. Ez a kifejezés ebben az esetben nem nevezhető derogatívnak (a VR-termékek esetében igen), ugyanis egy kikapcsoló élményt biztosít a Scavengers Studio játéka azzal, hogy a világot le kell képeznünk, hogy ezzel megmaradjanak az emlékek, ugyanis minden és mindenki veszélyben van.
Hagyd el először otthonodat, hogy emlékeket gyűjts, mielőtt egy rejtélyes kataklizma mindent elsöpör. Utazz, rögzíts, ismerkedj meg emberekkel, és fejtsd meg a körülötted lévő különös világot. Merülj el a Season világában egy harmadik személyű, meditatív felfedezőjátékban.
Korszak
Szóval a játékos célja az lesz, hogy megpróbáljon a világból megörökíteni fontos jeleneteket, eseményeket, dolgokat, hogy a következő szezon erre vissza tudjon emlékezni, ugyanis nem véletlenül az a játék neve, hogy „Szezonok: egy levél a jövőnek”. Bár hasonlít a világ a való világhoz, vannak eltérések, ugyanis tradicionális rituálék kapcsán a mágia is felmerül, továbbá a betegségek és a növényzet körül is vannak furcsaságok, amiket a világ karakterei természetesnek tekintenek. Az adagolások jó, többnyire akkor kezdenek felbukkanni, amikor kezdenénk elkényelmesedni. Az fix, hogy rajtunk áll, hogy mit viszünk magunkkal, és mit hagyunk hátra, ugyanis ebben a tekintetben szabadságot kapunk. Ebből adódóan pedig a játékostól függ, hogy kivel beszélget el, mit örökít meg, és mit hagy maga mögött. Ehhez pedig egy egyedi, már-már ízlésesnek is mondható hangulat is társul, ugyanis nincs meg az a sürgősség, ami a szezon befejezésére utalna.
Tény, hogy valóban a végéhez közelít az évszak, de nyugodtabbra érdemes venni a játékmenetet, ugyanis a változás várhat, ha a jelenlegi pillanat nem siettet. Ez a játékban is érzékelhető: nem akarja, hogy siessünk innen oda, hanem érdemes egy csésze meleg teával hátradőlni, és egyszerűen elmerülni a történésekben. Ezért egyedi élmény a Season: A Letter To The Future (fenébe a csak nagybetűs első szóval…), ugyanis olyasmit kínál, ami manapság, a konszolidálódó és az 1983-as összeomláshoz hasonlót kiérdemlő játékipar produktumaiból többnyire kihalt. De nem lehet nagyon elmenni amellett sem, hogy ez egy sétaszimulátor (magyarul nagyon idiótán hangzik a walking sim kifejezés), ám mégis kellemes interakcióba lépni a körülöttünk levő dolgokkal. Főleg képeket és hangmintákat fogunk gyűjteni, és ha valami érdekeséget lát a karakterünk, megjegyzést tesz, és idővel feltöltődik a naplónk, amiből az következik, hogy lassan levonjuk a következtetést, és lehet menni tovább a következő helyszínre, ha megválaszoltunk egy kérdést (bizonyítékok több helyszínről), vagy ha a szabadságot nyújtó módon a területeket kellőképpen „archiválni tudtuk”.
Adatkezelés
…és abból sem a GDPR fajta. Lesz azért egy kis munka azzal, hogy az összegyűjtött dolgainkat a naplónkban szortírozzuk. Ha ez megvan, akkor több testreszabhatósági opció válik elérhetővé, de egyszerűen nem lesz hely mindenre, főleg akkor nem, ha mindenhez megjegyzést fűzünk. Itt válik kiemelten fontossá az a kérdés, amit egyszerűen nem szabad elfelejteni. Mi az, ami fontos számunkra? Lehet, hogy valaki inkább a művésziességére vonatkozó dolgokat választja, vagy más inkább kihagy egyet s mást, hogy biztosan helyet szorítson annak, ami szerinte szükségszerű.
A játék nem fog ítéletet hozni felettünk, mert csak az számít neki, hogy legyen a napló tele, semmi más. Sőt, nem is nagyon kell telepakolni a befejezéshez, ám ez a dizájn azt jelenti, hogy nem nagyon kell odafigyelni a dolgokra, mert a naplóba hajigálást is elfogadja a Seasons: A Letter To The Future. PlayStation 5-ön a DualSense ravaszaival mozgunk egy biciklit imitálva, és az adaptív ravaszok imitálják, ha éppen útnak kelünk, vagy ha éppen emelkedőn lennénk. De ezeket félretéve érdemes a játékot megnézni és meghallgatni. A cel-shaded vizualitás és a szövegbuborékok képregényes érzést adnak, de szokatlan, ám idővel megszokott lesz, hogy a tárgyak inkább realisztikusak. Képeket és hangokat is rögzíthetünk, így ki kell emelni az audiofaktort is. Ez önmagában nem sok, de a játék arra fog biztatni, hogy füleljünk, mert lehet, hogy például egy madár csiripelése is emlékezetes lehet a következő korszaknak.
Relax, take it easy
A Season: A Letter To The Future azért kap egy hétfelest, mert képes megállítani és megnyugtatni. A kilencvenes évek második fele óta folyamatosan gyorsuló társadalom és életérzés nagyon jó, de egy problémát még meg kell nevezni: az egész hamar véget is ér. Csak ezért nem kapott végül egy nyolcast, mert talán azt is megérdemelte volna a Scavengers Studio játéka. Itt igenis jó, ha megállunk, pihenünk és körülnézünk. Jó, lehet egy AAA játékban (pl. God of War: Ragnarök) is megállni és körbeforgatni a kamerát, de ez más. Itt ez egy életérzés és hangulat része, és jól teszi, hogy ezt az irányt követi. Egy próbát mindenféleképpen megér, mert hangulatos, kellemes és nyugtató. Csak nem fog kapni nagy figyelmet. Pedig megérdemelné.
-BadSector-
Pro:
+ Nyugtató élményt kínál
+ Egyedi hangulata és audiovizualitása van
+ Kreativitásra késztet
Kontra:
– A naplónk feltöltésével valamelyest csalni lehet
– Kissé rövid
– Talán csak egy végigjátszásra jó
Kiadó: Scavengers Studio
Fejlesztő: Scavengers Studio
Stílus: archiváló sétaszimulátor
Megjelenés: 2023. január 31.
Season: A Letter To The Future
Játékmenet - 7.6
Grafika - 6.9
Történet - 7.9
Zene/hangok - 7.1
Hangulat - 8.5
7.6
JÓ
Nyugalom a vihar előtt.